Fókuszban a Maláj Nagydíj

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon történt furcsaságok miatt továbbra sem tudni semmit a valós erőviszonyokról, így kérdéseinkre talán majd a hétvégén választ kaphatunk Sepangban, ahol viszont a hírek szerint hatalmas vihar várható.

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon történt furcsaságok miatt továbbra sem tudni semmit a valós erőviszonyokról, így kérdéseinkre talán majd a hétvégén választ kaphatunk Sepangban, ahol viszont a hírek szerint hatalmas vihar várható.

A szokásosnál melegebb Ausztrál Nagydíj akár egy tesztnek is betudható, amit a hétvégén a még melegebb és párásabb Maláj Nagydíj követ.

A csapatok az idei év egyik legmelegebb hétvégje előtt állnak, ahol a hosszú egyenesek megkövetelik a motorerőt, és komoly kihívás elé állítják a hűtőrendszereket.

Ez pedig azt jelenti, hogy az a kilenc versenyző, aki befejezte a futamot Ausztráliában, sokkal nehezebb helyzetben lesz a többiekkel szemben, ugyanis nekik jobban oda kell majd figyelniük az erőforrásaikra és váltóikra, hiszen egy versenynappal többet teljesítettek, mint a többiek.

A hosszú egyenesek mellett, melyek megkövetelik az aerodinamikai hatékonyságot, a szűk kanyarokban jó mechanikai tapadást kell elérni, míg a közepesen gyors íveken elengedhetetlen az autó megfelelő egyensúlya. Maga a pálya igen technikás, nem is beszélve arról, hogy a körülmények még nagyobb kihívás elé állítják a versenyzőket.

Ha maga a pálya nem jelentene elég komoly kihívást a versenyzőknek, akkor ott van egy igen fontos tényező, mégpedig az eső, ami a hétvége folyamán bármikor elérheti a ringet. Ezt a csapatoknak figyelembe kell venniük a beállítások kiválasztásakor, különösen, hogy elég nagy az esélye annak, hogy más lesz az idő a kvalifikáción és a versenyen.


Visszapillantó

A tavalyi évben ugyan volt egy kis eső az időmérő edzésen, ám ez nem zavarta meg a versenyzőket. Felipe Massa szerezte meg a pole pozíciót a Ferrarival, aki mellett Fernando Alonso sorakozott fel az első sorban a McLarennel, miután a harmadik helyre szorította Kimi Raikkönent, akit az akkor még újonc Hamilton követett a negyedik pozícióban.

A Ferrarik nagyon gyengén rajtoltak, így a két McLaren már az első kanyarban átvette a vezetést. Alonso senkitől sem zavartatva vezetett, majd nyert, ám mögötte már sokkal izgalmasabb és érdekesebb volt a küzdelem.

A második körtől kezdve óriási csata alakult ki Massa és Hamilton között a második pozícióért, ami egészen a hatodik kör negyedik kanyarjáig tartott, ahol a Ferrari brazil versenyzője elfékezte magát, és két helyet vesztett, így a későbbiekben már esélye sem volt felállni a dobogóra. Később Raikkönen támadta a McLaren brit versenyzőjét, ám a második etapja rosszul sikerült, forgalomba is ütközött, de a dobogóra azért felállhatott.

Az élmezőny mögött Kubica összecsúszott csapattársával, Nick Heidfelddel a második kanyarban, mellyel megsérült a szárnya, így Rosberg könnyedén el tudott menni mellette a Williamsszel, aki később egy hidraulikus probléma miatt kiesett. A Renault duója nagyon jól kapta el a rajtot, míg a Toyota versenyzői igencsak beragadtak.

A verseny egyébként elég unalmas volt, kevés akcióval. A nagyok mögött Fisichella végzett, aki maga is meglepődött, hogy a hatodik helyre behozta a gyengélkedő Renault-t, míg a pontszerzők sorát Trulli és Kovalainen zárta.

Maláj Nagydíj – 2007 
1.  Alonso        McLaren-Mercedes  (B)  1h32:14.930
2.  Hamilton      McLaren-Mercedes  (B)  +    17.557
3.  Raikkonen     Ferrari           (B)  +    18.339
4.  Heidfeld      BMW Sauber        (B)  +    33.777
5.  Massa         Ferrari           (B)  +    36.705
6.  Fisichella    Renault           (B)  +  1:05.638
7.  Trulli        Toyota            (B)  +  1:10.132
8.  Kovalainen    Renault           (B)  +  1:12.015

Leggyorsabb kör:  L. Hamilton, 1:36.701
Legjobb kvalifikációs idő:  F. Alonso, Q2, 1:34.057

Időjárás

A legfrissebb meteorológiai jelentések szerint a Maláj Nagydíj mindhárom napján trópusi esőre van kilátás. A hőmérséklet az egész hétvége alatt 30-35 fok között mozog majd, és a páratartalom közel lesz a 100%-hoz.

A versenyzők dolga tehát nem lesz egyszerű, különösen a vasárnapi futamon, ahol akár egy esetleges felhőszakadás komolyan összekuszálhatja a mezőnyt. Legutóbb egyébként 2001-ben volt esős verseny Malajziában, akkor Michael Schumacher győzött a Ferrarival.


Stratégia

Az eső fenyegetése miatt a csapatoknak mindenképpen úgy kell kialakítaniuk a stratégiájukat, hogy azt menet közben bármikor meg tudják majd változtatni a vasárnapi versenyen, tehát a legfontosabb az, hogy a taktika rugalmas legyen.

Ha az eső távol marad, akkor a legtöbben a két kiállást fogják alkalmazni. Egy jó időmérő edzés komoly segítség lehet, azonban nem feltétlenül a rajtpozíció, sokkal inkább a megfelelő stratégia lesz a döntő a versenyen, különösen, hogy ezen a pályán több előzési pont is kínálkozik a versenyzőknek.

Az időmérő edzés kezdetéig a csapatoknak el kell dönteniük, esős vagy száraz pályára állítják be autóikat, vagy esetleg kompromisszumos megoldásokat választanak, ugyanis a verseny kezdetéig már nem változtathatnak az autóikon. Azonban azok a versenyzők, akik bekerülnek az időmérő utolsó etapjába, akár hátrányba is kerülhetnek gyengébben teljesítő riválisaikkal szemben, ugyanis ők a verseny kezdetéig változtathatnak autóik beállításain, mikor már tisztább képük lesz a következő órák időjárási viszonyairól.

Következtetés

Azt követően, hogy megnyerte a szezonnyitót, Hamilton várhatja a legmagabiztosabban a hétvégi Maláj Nagydíjat, azonban azt biztosra vehetjük, hogy a Ferrari még nem mutatta meg valós erejét, így az olaszok a hétvégén biztosan feladják majd a leckét ellenfeleiknek.

A két élcsapat mögött a BMW Sauber tartja a harmadik helyét, azonban a Williams és a Red Bull is feltámadni látszik. Mindhárom csapat eséllyel pályázhat a pontszerző helyekre, melyek a szezon elején talán még elérhetőbbek számukra, ugyanis idővel egyre megbízhatóbbak lesznek a nagyok.

Hogy miként alakulnak majd az erőviszonyok, remélhetőleg a hétvégén megtudjuk…

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!