Folytatódik a “Soha ne igyál, ha vezetsz!”- kampány

Immár harmadik éve indul útjára a Johnnie Walker “Soha ne igyál, ha vezetsz!” kampánya a felelősségteljes alkoholfogyasztás jegyében. A Forma-1-es Magyar Nagydíj ideje alatt, július 31-től augusztus 2-ig esténként a budapesti szórakozóhelyek között egy különleges busz szállítja a fiatalokat, akik eközben tájékoztatást kapnak a felelősségteljes alkoholfogyasztásról.

Immár harmadik éve indul útjára a Johnnie Walker “Soha ne igyál, ha vezetsz!” kampánya a felelősségteljes alkoholfogyasztás jegyében. A Forma-1-es Magyar Nagydíj ideje alatt, július 31-től augusztus 2-ig esténként a budapesti szórakozóhelyek között egy különleges busz szállítja a fiatalokat, akik eközben tájékoztatást kapnak a felelősségteljes alkoholfogyasztásról.

A Diageo magyarországi partnerével, a Zwack Unicum Nyrt-vel közösen idén is folytatja a felelősségteljes alkoholfogyasztást ösztönző programját, amelyet a magyar kormányzat, a rendőrség, illetve a Magyar Szövetség a Kulturált Alkoholfogyasztásért (HAFRAC) is támogat. A kezdeményezés elsődleges üzenete: “Soha ne igyál, ha vezetsz!”

“A Diageo, mint a világ vezető prémiumital-gyártója és forgalmazója, élen kíván járni a felelős alkoholfogyasztást ösztönző kezdeményezésekben, hogy ezzel is segítse az alkohollal kapcsolatos ártalmak visszaszorítását. Meggyőződésünk, hogy ezen tevékenységeinkkel hozzájárulhatunk az ittas vezetés és a túlzott alkoholfogyasztás csökkentéséhez Magyarországon és világszerte” – nyilatkozta Erdei Attila, a Diageo Magyarország Kft. ügyvezetője.

2005 óta tart az együttműködés a Johnnie Walker és a Vodafone McLaren Mercedes Forma 1-es csapata között, amelynek eredményként több millió felnőtthöz jutott el a fenti üzenet. Két éve a Forma-1-es világbajnok, Mika Häkkinen a Felelősségteljes Alkoholfogyasztás Nemzetközi Nagykövete, melynek keretében tavaly Magyarországon is láthattuk őt. Idén, július 31. és augusztus 2. között egy kifejezetten erre az alkalomra kialakított busz jár napközben az Oktogon és a Nyugati pályaudvar között, amelyről a Diageo munkatársai osztogatnak ásványvizet és a felelősségteljes alkoholfogyasztást segítő tanácsokat tartalmazó szórólapokat. Esténként a budapesti szórakozóhelyek között ingázó járműre bárki felszállhat, és útközben gyakorlati tanácsokat kaphat az alkoholfogyasztással kapcsolatban.
A Diageo Magyarországon több mint 700 munkavállalóját vonta be a cég globális intelligens alkoholfogyasztási programjába. A törekvés eredményességét mutatja, hogy egy idei felmérés szerint a cég munkavállalóinak 93 százaléka gondolja úgy, hogy a Diageo sikeresen ösztönzi a felelősségteljes alkoholfogyasztást fogyasztói körében.

A cég 2006. júliusában csatlakozott az Európai Közúti Biztonságról szóló Charta programjához, melynek célja a közúti halálos balesetek felére csökkentése 2010-ig. A HAFRAC által elindított “Buli Sofőr” program hasonló célokat szolgál, évek óta rendszeresen hívja fel a figyelmet az ittas vezetés veszélyeire hazánkban.

Az ittas vezetés a halálos balesetek okait tekintve világszerte az első három között szerepel. Magyarországon évente mintegy 1200 ember hal meg az utakon, s a halálesetek 13,8 százalékát az ittas vezetők okozzák. Magyarországtól nyugatra ez az arány jelentősen kisebb. Az elmúlt évben 45.682 vezetővel szemben indult eljárás alkoholos befolyásoltság miatt.

“Az adatok szerint tavaly az első félévben 605-en vesztették életüket közlekedési balesetben, míg idén januártól júliusig 417-en. A megmentett életek tanúskodnak arról, hogy az objektív felelősség, a zéró tolerancia, a több ellenőrzés, illetve a magasabb összegű bírságok elrendelése indokolt és célravezető volt, hiszen a szigor nem a közlekedők ellen, hanem éppen értük való” – mondta Samu István r. vezérőrnagy az Országos Rendőr-Főkapitányság rendészeti főigazgatója.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Hírlevél