Gasly rengeteget fejlődött a gumikezelésben

Fotó: Scuderia Toro Rosso
BUDAPEST, HUNGARY - JULY 28: Pierre Gasly of France and Scuderia Toro Rosso driving the (10) Scuderia Toro Rosso STR13 Honda on track during final practice for the Formula One Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 28, 2018 in Budapest, Hungary. (Photo by Charles Coates/Getty Images)

Rengeteget fejlődött a gumikezelést tekintve a Forma-1-ben a Toro Rosso ifjú versenyzője, Pierre Gasly.

A francia tehetség a Monacói Nagydíjon egy 37 körös nyitóetapot futott a hiperlágy gumikkal, ez pedig hozzásegítette őt egy 7. helyhez a kanyargós utcai pályán. Gasly Magyarországon szintén remekül tudta óvni az abroncsokat, a Hungaroringen egy 32 körös etapot teljesített az ultralágy abroncsokkal, és végül a 6. helyen tudott célba érni.

Gasly korábban, a GP2-es sorozatban sokat küszködött az abroncsok degradációjával, és emiatt a főversenyeken csupán 2 rajtelsőséget tudott győzelemre váltani a 8-ból.

„Én nem küszködtem annyit, mint a többiek” – mondta a Toro Rosso versenyzője a Magyar Nagydíj nyitóetapja kapcsán.

„Azt gondolom, a gumikezelést tekintve rengeteget fejlődtem a GP2-ben teljesített első idényemhez képest, amikor is túl agresszív voltam az abroncsokkal. Rengeteget tanultam, és ez kifizetődött, szóval nagyon örülök neki.”

Gasly elárulta, a Magyar Nagydíjon még tovább kint tudott volna maradni a leglágyabb abroncsokkal.

„A stratégia alapján teljesítettem azt az etapot, és ami azt illeti, a gumik elhasználódásának mértékbe még kedvezőbb volt, mint vártuk. Szerintem még 5 kört tudtam volna teljesíteni velük, de a versenyidőt tekintve jobb volt akkor kiállni, és felrakni az új abroncsokat.”

„Úgy tűnik, hogy a lágy gumikon igazán gyorsak vagyunk. Monaco szintén egy olyan helyszín volt, ahol nagyon sokáig életben tudtuk tartani őket. Persze jó egyensúlyra is szükség van, jó stabilitásra. És Magyarországon nagyon elégedett voltam az autóval, támadni tudtam anélkül, hogy elveszítettem volna a hátulját, vagy nagyon küszködtem volna a hátuljával, vagy az elejével.”

„Azt gondolom, Magyarországon nagyon ráéreztünk az autóra, és bár nagyon nehéz megtalálnunk az ideális beállításokat, végül sikerült. És tudjuk, hogyha jó az egyensúly, a gumikat is sokáig életben tudjuk tartani.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

window.onload = function() { googletag.cmd.push(function() { var avtracker = googletag.defineSlot('/28240038/0415_f1vilag_pr_lead', [1, 1],'div-gpt-ad-1570612870170-0').addService(googletag.pubads()); googletag.display('div-gpt-ad-1570612870170-0'); googletag.pubads().refresh([avtracker]); }); }

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!