Haas: Hiba volna felvásárolni egy meglévő csapatot

Gene Haas úgy véli, jobban teszi, ha a nulláról épít fel egy Forma-1-es csapatot ahelyett, hogy felvásárolna egy meglévő alakulatot, mint amilyen a Caterham vagy a Marussia.


Gene Haas úgy véli, jobban teszi, ha a nulláról épít fel egy Forma-1-es csapatot ahelyett, hogy felvásárolna egy meglévő alakulatot, mint amilyen a Caterham vagy a Marussia.

Az amerikai istálló 2016-ban debütál majd a száguldó cirkuszban, Haas pedig úgy véli, túl sok komplikációval járna, ha megpróbálná felvásárolni valamelyik meglévő csapatot.

A szakember korábban elárulta, folyamatos tárgyalásban állnak a Ferrarival, így jó eséllyel az olaszok lesznek a Haas motorszállítói 2016-tól – sőt, a hírek szerint a maranellói gárda számos más alkatrészt is az új csapat rendelkezésére bocsát.

Amikor Gene Haas tulajdonost arról faggatták, továbbra is elkötelezett-e amellett, hogy saját maga építse fel alakulatát, így felelt: „Abszolút.”

„Nem is tudom, hogy az említett csapatok eladóak-e. Azt mondják, igen, de valahányszor leül velük tárgyalni az ember, mindig vannak bonyodalmak: ki kell például fizetni az adósságokat, és adott emberek állnak rendelkezésre.”

„Szóval az ember valahányszor megvesz egy létező csapatot, mindig számolnia kell az ilyen komplikációkkal. Mi viszont tiszta lappal kezdhetünk, aminek nyilván megvannak a maga problémái. Küszködni fogunk, ez kétségtelen. Rengeteget kell tanulnunk.”

„Ki kell találnunk, hogy állítsuk rajthoz az autónkat, szóval rengeteg a tennivaló. És időbe telik, amíg felépítjük a dolgokat.”

Bár a Haas központja Amerikában lesz majd, a gárda a tervek szerint felépít egy európai bázist is a bemutatkozás idejére.

„Lesz egy európai bázis, legalább azért, hogy az autókat ide tudjuk vinni – kell, hogy legyen egy hely, ahol legalább dolgozni tudunk az autókon. De alapvetően mindent Észak-Karolinában végzünk majd.”

Haas kifejtette, nem aggódik amiatt, hogy nehéz lesz majd megfelelő szakembereket csábítani a csapathoz az amerikai központ miatt.

„Charlotte és London között 8 órányi repülőút a távolság, rengeteg közvetlen járat van, szóval a közlekedés és a kommunikáció nem lesz nagy probléma. Manapság már csak így mennek a dolgok. Ha meg kell találnunk a megfelelő szakembereket, és ők a világ másik végén vannak, használhatjuk a technológiát ahhoz, hogy összehozzuk őket.”

pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!