A Halo komoly hátrányt jelent a magas versenyzőknek

F1 Grand Prix of Mexico - Practice
MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 27: Brendon Hartley of Scuderia Toro Rosso and New Zealand during practice for the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 27, 2017 in Mexico City, Mexico. (Photo by Peter Fox/Getty Images), Halo Mexican GP 2017

[dropcap type=”default”]K[/dropcap]omoly hátrányt jelenthet a Halo bevezetése 2018-ban a magasabb versenyzőknek.

A fejvédő eszközt a következő idénytől kezdve kötelező jelleggel használniuk kell a Forma-1-es csapatoknak, ám a Halo integrálása komoly fejtörést okoz a mérnököknek.

Úgy tudni, a Halo mintegy 14 kg pluszsúlyt jelent majd versenyautónként.

Az eszközt pénteken, az Abu Dhabi Nagydíj első szabadedzésén három versenyző tesztelte – Marcus Ericsson, Valtteri Bottas, valamint a Haas autóját terelgető Antonio Giovinazzi.

A Halo bevezetése a kimentőcsapat szempontjából sem másodlagos, úgy tudjuk, Valtteri Bottasnak csütörtökön 9,59 másodperc alatt sikerült kiszállnia az autóból egy próba során – 2018-ban 7 másodperc alatt meg kell oldania ezt a feladatot.

A mintegy 14 kg-os pluszsúly értelemszerűen a magasabb versenyzőknek jelenthet hátrányt, hiszen az ő esetükben többletsúlyuk miatt eleve kevesebb ballaszttal tudnak játszadozni csapataik.

„Tisztában vagyunk ezzel, megy is róla az egyeztetés” – mondta Nico Hülkenberg, aki a mezőny egyik legmagasabb pilótája.

„Ez egy politikai kérdés, a csapatoknak pedig meg kell állapodniuk a minimumsúly megváltoztatásában. Néhány csapat viszont nem akarja, ez a kialakult helyzet.”

„Szóval nekem, mint magasabb és nehezebb versenyzőnek, ez kétségkívül egyfajta büntetés lesz. A csapat már mondta nekem, hogy lehetnek problémáink a túlsúllyal, és megkérdezték, hogy tudnék-e diétázni.”

„A válaszom az volt, hogy nem!”

Számos alkalommal tesztelték már a fejvédő glóriát

A szintén magasnak számító Romain Grosjean hozzátette, az ő versenyautója már most is a határon van, sőt, talán túlsúlyosnak is számít a mezőnyben.

„Ha a Halo tényleg ilyen nehéz lesz, az problémás lesz” – mondta a francia.

„Most könnyebb vagyok, mint kellene, és ha választhatnék, inkább lennék nehezebb… De vannak javaslatok a jövőre nézve, melyek megoldhatják ezt a problémát.”

Andrew Green, a Force India technikai igazgatója azt mondja, a Halo minden szempontból komoly fejtörést okoz a csapatoknak.

„Masszív kihívás! Óriási fejtörést okoz momentán – próbálunk tervezni egy autót, ami eleve a súlyhatáron van” – mondta a szakember, majd hozzátette, azok a terheléses tesztek, melyeknek meg kell felelnie a kasztninak, majdhogynem teljesen megsemmisítik a fejvédőt.

Arra a kérdésre, hogy milyen aerodinamikai megoldásokat alkalmazhatnak a Halo esetében, Green így felelt: „Elég limitáltak a lehetőségek. Persze kissé fejlődni fog majd a dolog, ahogy egyre több információnk lesz arról, hogy a Halo hogyan lép interakcióba az autó többi részével.”

„De kétségkívül árt az autónak, szóval minden, amit tehetünk, hogy megpróbáljuk kezelni a dolgot. Aerodinamikailag alkalmatlan eszköz, esztétikailag csúnya, és a költségek szempontjából is problémás.”

Green hozzátette, semmi esély arra, hogy a 2018-as év első versenyén mégsem kerülnek fel a fejvédők az autóra, Hülkenberg szerint azonban lehet, hogy hosszabb távon mégsem tartják meg azt.

„Nem hiszem, hogy sokáig megél az F1-ben a Halo, hogy őszinte legyek” – mondta a német.

„Szerintem rá fognak jönni, hogy nem szükségszerű.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!