Hamilton: A hajlékony szárny a Red Bull fő fegyvere

A McLaren brit versenyzője, Lewis Hamilton úgy véli, a Red Bull Racing legnagyobb fegyvere jelen pillanatban hajlékony első szárnya, miközben hibrid rendszere meglehetősen alulteljesít ellenfeleiével szemben.


A McLaren brit versenyzője, Lewis Hamilton úgy véli, a Red Bull Racing legnagyobb fegyvere jelen pillanatban hajlékony első szárnya, miközben hibrid rendszere meglehetősen alulteljesít ellenfeleiével szemben.

A Red Bull versenyzője, Sebastian Vettel gyakorlatilag érinthetetlennek bizonyult az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon, a döbbenetet pedig csak fokozta, amikor a versenyt követően a csapatot irányító Christian Horner elárulta, nem használták a kinetikus energia-visszanyerő rendszert egész hétvégén, mert azzal megbízhatósági problémák jelentkeztek.

A McLaren versenyzője, Lewis Hamilton a minap úgy nyilatkozott, a jövő hétvégi Maláj Nagydíjon az energiaital-gyárosok ismét rendkívül erősek lesznek, ám a McLaren sem feltartott kezekkel áll rajthoz a második versenyen.

„Malajziában nagy szükség van a leszorítóerőre, szóval a Red Bull nagyon gyors lesz, ha nem gyorsabb, mint legutóbb. De kétségem sincs afelől, hogy a mi autónk is versenyképes lesz” – mondta Hamilton, majd említést tett a Red Bull hajlékony, ugyanakkor teljesen szabályos első szárnyáról is.

Úgy véli, Vettelék főként ennek a trükkös megoldásnak köszönhetik elképesztő előnyüket.

„Nem tudom, látták-e az első szárnyukat, de olyan, mintha súrolná az aszfaltot. Ez elég masszív leszorítóerőt jelent. A miénk sokkal magasabban helyezkedik el. Ez önmagában 20 pontnyi leszorítóerő, talán fél másodperc, szóval amint bezárjuk ezt a kiskaput, vagy megtudjuk, hogy is csinálják, csökkenteni fogjuk a különbséget.”

Hamilton hozzátette, a McLarennek is lesznek újításai a következő versenyre, és úgy véli, KERS-rendszerüknek hála a rajtnál mindenképp felvehetik majd a versenyt a Red Bullokkal.

„Lesz néhány kisebb fejlesztésünk. Hogy versenyezhetünk-e velük vagy sem nyers kvalifikációs tempó tekintetében, azt nem tudom, de ezen a pályán sokkal hosszabb egyenes vezet az első kanyarig. Ha ismét beverekedjük magunkat az első két sorba, KERS-rendszerünknek hála képesek leszünk felvenni a versenyt. Nem hiszem, hogy sokáig versenyezhetnek hibrid rendszer nélkül.”

A brit versenyző csapattársa, Jenson Button mindeközben elmondta, véleménye szerint a Red Bull hibrid technológiája közel sem olyan hatékony, mint legfőbb riválisaié, a McLarennek pedig ezt ki kellene használnia.

„A legtöbb csapat 3,5-5 másodpercet hoz ki KERS-rendszeréből, ők viszont szerintem úgy másfelet” – mondta a 2009-es év legjobbja.

„Ez jó nekünk, és olyasvalami, amire szükségünk van. Muszáj, hogy jó legyen a KERS-rendszerünk, mert tempó tekintetében, illetve minden más területen nagyon erősek.”

„Úgy vélem, továbbra is meglehetősen messze vagyunk a Red Bulltól, szerintem Seb [Vettel] még nem mutatta meg autója valós tempóját. Tovább javulhat a következő versenyekre, mert ezzel a kipufogórendszerrel még igencsak az elején járnak.”

„Mindenki azzal töltötte a telet, hogy megpróbált játszadozni a dolgokkal, szóval a következő két hétben még bőven javíthatunk, ráadásul egy olyan pálya vár ránk, ami fekszik az autónknak, és ahol jól működött a múltban.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!