Verstappen vs. Ocon

Hamilton azt mondja, „jelentős” gondjaik voltak az autóval Austinban

Fotó: Mercedes
Fotó: Mercedes
Beállításokkal kapcsolatos hibák miatt küszködött a Forma-1-es Amerikai Nagydíjon a világbajnoki pontverseny éllovasa, Lewis Hamilton.

Beállításokkal kapcsolatos hibák miatt küszködött a Forma-1-es Amerikai Nagydíjon a világbajnoki pontverseny éllovasa, Lewis Hamilton.

A brit versenyző akár már a múlt hétvégén bebiztosíthatta volna ötödik bajnoki diadalát, ám a pole-ból indulva Kimi Räikkönen és Max Verstappen mögött csak a 3. helyen ért célba.

Hamilton persze a bajnokság szempontjából ettől még jó helyzetben van, hiszen Mexikóban már egy 7. hellyel bebiztosíthatja újabb vb-diadalát.

A Mercedes versenyzője mindazonáltal elárulta, a vártnál gyengébb austini problémákhoz hozzájárultak azok az egyensúllyal kapcsolatos problémák is, melyek a csapat hibájából hátráltatták őt.

Mindezekhez ráadásul hozzájött még az is, hogy a Pirelli növelte a kötelezően előírt minimumnyomást a hátsó gumikra, a Mercedes pedig úgy döntött, nem használja radikális felnijét.

„Délelőtt szétszedték az autót [mivel vízpumpát cseréltek a verseny előtt – a szerk.], és amikor összerakták, az autó kiegyensúlyozatlan volt. Szóval jelentős keresztsúly-problémáink voltak, nagyjából 50 kilogrammnyi, ami masszívnak mondható” – mondta a brit.

„A jobb első és a bal hátsó kerékre nehezedett minden súly, az autó egyszerűen nem akar elfordulni a balos kanyarokban. Nagyon furcsa volt vezetni. Úgy éreztem, mintha jelentős hátszél lenne, vagy ilyesmi, amikor megérkeztem az olyan kanyarokhoz, mint amilyen a 19-es is. A jobb kanyarokban valamivel jobb volt a helyzet.”

„Viszont az austini pályán nem sok jobbos van… Ha nem lettek volna ilyen gondjaink, szerintem teljesen más versenyt futottunk volna.”

Hamilton csapattársa, Valtteri Bottas is egyetért: a finn szerint a hátsó kerekeken végzett módosítások nem voltak a teljesítmény javára.

„Különbséget jelentett, az biztos. Tudjuk, hogy az autónk nem volt 100 százalékos állapotban a mechanikus beállításokat tekintve a versenyre, ráadásul a gumik élettartamára vonatkozó előrejelzések is kifogtak rajtunk.”

„A problémás egyensúly részben azért is volt a versenyen szerintem, mert a Pirelli változtatott a limiteken szombatról vasárnapra. Az autót már nem volt olyan jó vezetni, mint az időmérőn. A nem túl optimális egyensúly, illetve a jobban kopó hátsó gumik miatt nehezebb dolgunk volt.”

 

Kapcsolódó cikkek

Mercedes: A Ferrari kinyilatkoztatott azzal, hogy Vettelt favorizálja

A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff azt mondja, a Ferrari újdonsült csapatfőnöke, Mattia Binotto egyfajta „kinyilatkoztatást” tett azzal, amikor nemrég azt mondta, a 2019-es szezon első felében még inkább négyszeres világbajnokuk felé hajlanak majd.

Simán ment a Mercedes első napja Barcelonában

Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is dolgozhatott a Mercedes Forma-1-es csapatának új autójával hétfőn, Barcelonában. A két versenyző összesen 150 kört tett meg a W10-essel.

Rosberg: Hamiltonnak is vannak gyenge pontjai

Nico Rosberg, a 2016-os év F1-es világbajnoka kíváncsi, hogy ki lesz idén Lewis Hamilton kihívója, és alig várja, hogy kiderüljön, mire lesz képes Charles Leclerc a Ferrari színeiben.

Hamilton egy erősebb Vettelre számít idén

Lewis Hamilton, a Mercedes világbajnoka újult energiával vág neki a 2019-es F1-es szezonnak, és reméli, hogy szoros csatákat vívhat a Ferrarival és a Red Bull-lal. 

Friss hírek