Hamilton: Fél másodperc előnyben lehet a Ferrari

Fotó: Pirelli
Fotó: Pirelli
Lewis Hamilton szerint a Mercedes akár fél másodperces hátrányban is lehet a Ferrarival szemben – a Forma-1-es tesztek ma fejeződnek be, két hét múlva már Melbourne-ben feszülnek egymásnak a csapatok.

Az előszezon eddigi legjobb körével Sebastian Vettel rukkolt elő pénteken délelőtt, a Mercedes pedig egészen az utolsó tesztnapig nem igazán fókuszált a gyorskörökre, Valtteri Bottas mindazonáltal az utolsó nap délelőttjén már megvillantotta oroszlánkörmeit.

A finn legjobb ideje azonban még így is 3 tizeddel elmarad Vettel legjobbjától, a címvédő Lewis Hamilton szerint pedig a lemaradásuk a Ferrarihoz képest akár fél másodperc is lehet.

„Azt gondolom, potenciálisan fél másodperc. Valami ilyesmi lehet” – mondta a brit pilóta.

„Rengeteg mindent kielemzünk majd a teszt után, és lesznek dolgok, amiket próbálunk majd alkalmazni. Remélhetőleg legalább egy tizedet nyerünk majd csak azzal, hogy jobban megértjük az autót.”

„Az autónk már elég öreg, ütött-kopott, szóval lesznek új komponensek. Jönni fog rengeteg dolog, szóval érdekes a helyzet.”

Mivel a csapatok által alkalmazott motormódokról és üzemanyag-mennyiségekről nincsenek információk, nehéz pontos képet kapni az erőviszonyokról. Hamilton mindenesetre azt mondja, nem arra törekednek, hogy megfussák azokat a köridőket, amiket a Ferrarik, hiszen „nem jár jutalom azért, ha az ember a leggyorsabb a teszteken”.

A Mercedes a második előszezoni teszthétre bevetette új aerodinamikai csomagját, Hamilton pedig egyetért abban, hogy előrelépett a Mercedes, ám amikor a Motorsport.com arról kérdezte, az általa említett fél másodpercet le tudják-e dolgozni az ausztrál idénynyitóig, így felelt: „Nincs okom azt feltételezni, hogy lecsökken.”

„A teszteket mindig fenntartásokkal kell kezelni. Az is lehet, hogy megérkezünk majd, és még nagyobb lesz a hátrány. De lehet, hogy kisebb. Vagy egy szinten leszünk.”

Fotó: Mercedes

„Tényleg fogalmam sincs. A GPS-adatokat látva sem lehet megmondani, mennyi üzemanyaggal, milyen motormóddal köröznek. De az egyenesekben gyorsabbak nálunk. De hogy ez azért van-e, mert rugalmasak a szárnyaik, ahogy korábban, vagy mert jobban feltekerték a motort, mint mi, esetleg hatékonyabbak nálunk, vagy kisebb a légellenállásuk, vagy mi vagyunk nehezebbek…”

„Fogalmunk sincs, és nem is fogjuk tudni az első versenyig. Természetesen reméljük, hogy nem nagyobb a hátrányunk, mint amit esetleg látunk, és bízunk benne, hogy jobb a helyzet. De erre nem alapozhatunk, keményen kell dolgoznunk, hogy csökkentsük azt a hátrányt, ami ott lehet, vagy tényleg ott is van.”

 

Kapcsolódó cikkek

Vettel: 2020 végéig biztosan maradok

Sebastian Vettel, a Ferrari F1-es pilótája úgy érzi, még ereje teljében van, ami a versenyzést illeti, így egyelőre nem gondol a visszavonulásra.

A Red Bull nem „gyanakszik” a Ferrari üzemanyagjára

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt mondja, nem igaz az, hogy „gyanakodva” tekint a Ferrari által használt üzemanyagra, ugyanakkor el kell ismerni, ez egy rendkívül fontos terület a fejlesztések szempontjából.

Ferrari: Nehéz döntés volt hátraküldeni Leclercet

A Ferrari Forma-1-es csapatát irányító Mattia Binotto elismerte, „nehéz” volt arra utasítani Charles Leclercet, hogy engedje el maga mellett csapattársát, Sebastian Vettelt a múlt hétvégi Kínai Nagydíjon.

Vettel: A következő hetek kulcsfontosságúak lesznek

A Ferrari idei eredményei egyelőre elmaradnak attól, amit a maranellóiak vártak volna az idei F1-es szezonban: Sebastian Vettel szerint még sok munka vár rájuk ahhoz, hogy kihozzák az autóból a benne rejlő lehetőségeket.

Friss hírek