Fotó: Pirelli
HírekKiemelt

Hamilton: Már az első versenyen vigyáznom kellett a motorra

A Mercedes négyszeres világbajnoka, Lewis Hamilton elárulta, már a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon annak tudatában kellett versenyeznie, hogy vigyáznia kell V6-os motorjára, hogy ne kapjon büntetést a 2018-as szezon során.

Az idei évben minden versenyző már csak 3 erőforrást használhat fel büntetlenül – egy negyedik motor beépítése esetén a pilótát rajtbüntetéssel sújtják.

Hamilton a pole pozícióból vágott neki az Ausztrál Nagydíjnak, és az első etapban kontroll alatt tartotta a versenyt, egy virtuális biztonsági autós fázis, illetve egy kalkulációs hiba a Mercedesnél keresztülhúzta a számításait.

A győzelmet így a ferraris Sebastian Vettel szerezte meg, és bár Hamilton a verseny második felében folyamatosan üldözte a németet, előznie nem sikerült.

Hamilton a verseny utolsó köreiben pedig visszavett, motorja ugyanis túlmelegedett.

A brit azt mondja, az F1-ben való spórolás teljesen ellentmond ösztöneinek.

„A motor kezdett túlmelegedni, és ezzel a motorral nekem 7 versenyt kell teljesítenem, ha lehet, még többet” – mondta a címvédő. „Folyamatosan a határolón voltam, és bár forró volt, nyomtam neki.”

„Ugyanakkor viszont ideges voltam, hogy ártok a motornak. A vége felé már azt gondoltam, nem tudom elkapni őt, a gumik rosszabb lesznek, mint most, és 110 százalékot nyújtok – kockára teszek mindent azért a 7 pontért.”

„Hátra kell dőlnöm, vigyáznom kell a motorra, és a következő versenyeken felhasználni az élettartamát. Ez ellentmond az ösztöneimnek, mert egészen a célvonalig küzdeni akarok.”

„Kellően fitt vagyok, jól érzem magam, de mivel a sport manapság ilyen, hogy spórolni kell az üzemanyaggal, illetve minden mással, és csak 3 motort lehet felhasználni, erre is gondolni kell, és vissza kell venni.”

„Ez feltehetően a rajongóknak sem izgalmas, mert ők is küzdelmet akarnak a leintésig. Viszont szeretném ezzel a 3 motorral abszolválni a szezont, nem szeretném, ha szükség lenne egy negyedikre.”

Hamilton magyarázatot adott arra a rádióüzenetre is, melyben frusztráltan igyekezett megtudakolni csapatától, pontosan mennyire is nyomhatja a gázt.

„A kommunikáció olyasvalami, amin nyilván megpróbálunk dolgozni. Arra voltam kíváncsi, ’harcolhatok-e, mehetek-e előre?’. Nekik pedig nyilván időbe telt. Szóval úgy voltam vele, rálépek a gázra, és mindent beleadok abban a pillanatban.”

„Elég közel voltam hozzá a szélárnyékában, elfékeztem az első kerekeimet, nem jött össze a kanyar. Utána újra felzárkóztam, de eközben a hőmérséklet megint a határon volt, szóval lemaradtam. Tudtam manőverezni az autóval, és meglehetősen közel kerültem. De olyan volt, mint két azonos pólusú mágnes…”

„Sokkal közelebbről tudtam követni őt, mint a múltban, de ennél közelebb egyszerűen nem tudtam kerülni.”

Szólj hozzá!
Hamilton: Már az első versenyen vigyáznom kellett a motorra
Alonso elárulta, miben kell javulnia a McLarennek
Sajtóhír: Hamilton hosszabbított a Mercedesszel
A Renault-t lenyűgözte a Ferrari-motor fejlődése
Fotó: Räikkönen még a gyerkőcökkel játszik a kertben