Hamilton nyert, 10 körön múlt Leclerc álomgyőzelme Bahreinben!

Fotó: Mercedes
2019 Bahrain Grand Prix, Saturday - Steve Etherington Lewis Hamilton Mercedes
A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton győzött a Forma-1-es Bahreini Nagydíjon, ám kijelenthető: a szezon második versenyét inkább Charles Leclerc veszítette el a brit javára. A második helyen Valtteri Bottas futott be, míg a dobogó legalsó fokára Charles Leclerc állhatott fel egy késői biztonsági autós periódusnak hála.

A pole pozícióból Charles Leclerc várhatta a rajtot, aki a szombati időmérő edzésen pályafutása első rajtelsőségét szerezte meg. A monacói mellett csapattársa, Sebastian Vettel sorakozott, a második sorban pedig a Mercedesek sorakoztak.

Sokáig úgy tűnt, Leclerc második ferraris versenyén álomszerű győzelmet arat, ám végül 10 körrel a leintés előtt magabiztos előnynél autójának V6-os erőforrásával problémák támadtak.

A rajtot nem kapta el jól Leclerc, aki így már az első kanyar előtt pozíciót veszítette Vettellel szemben, majd Valtteri Bottas is befurakodott elé. A monacói aztán a 2. körben visszaelőzte a finnt, és elkezdte üldözni csapattársát.

A verseny 4. körében Carlos Sainz támadta Max Verstappent: a spanyol előzési manőverbe kezdett, a két autó azonban összeütközött, a McLaren pedig defektet kapott.

Az 5. körben Leclerc utolérte Vettelt, és már DRS-távolságon belül autózott a német mögött. A következő kör elején aztán a monacói támadásba lendült, és egy határozott manőverrel megelőzte a négyszeres világbajnokot.

Az élmezőnyből Max Verstappen érkezett először a bokszba: a holland autóján a 11. kör végén cseréltek kereket, a második etapra a közepes keverékű Pirelli-gumikat szerelték Red Bulljára.

Egy körrel később Valtteri Bottas is megérkezett kerékcseréjére: 2,5 másodperc alatt cseréltek kereket autóján, miközben Lewis Hamilton nagyon megközelítette a 2. helyen autózó Vettelt. 

Bottas a kerékcseréje után csak Verstappen mögé érkezett vissza a pályára, ám egy körrel később egy határozott manőverrel maga mögé utasította a Red Bull ifjú pilótáját.

Az élről Leclerc a 13. körben érkezett a bokszba, és követte őt Lewis Hamilton is, aki a ferrarissal ellentétben a lágy abroncsokat kapta a következő etapra. Vettel csak egy körrel később érkezett a bokszba, ő is közepes keveréket kapott, Hamilton taktikája viszont jobbnak bizonyult, így megelőzte a németet.

Forrás: Mercedes

Vettel aztán a friss gumikon jó tempóra volt képes, és egyre jobban zárkózott riválisára, aki több hibát is elkövetett. A négyszeres világbajnok végül a 23. körben érkezett meg Hamilton mögé, és kívülről megelőzte a Mercedest, ezzel feljött a 2. helyre.

A verseny féltávjánál Leclerc előnye 8 másodperc volt csapattársa, Vettel előtt, miközben a németet Lewis Hamilton 3 másodperces távolságban követte.

A 35. körben Hamiltont másodszor is kihívták kerékcserére, a brit a 4. helyre érkezett vissza. Egy körrel később Vettel is megérkezett, az utolsó etapra a közepes keverékű gumikat kapta a német. A Ferrari versenyzője közvetlenül Hamilton elé érkezett vissza a pályára.

Nem sokkal később a versenyben vezető Leclerc is a bokszba hajtott, és a sima kiállást követően az első helyen tért vissza a pályára.

A kerékcserék után Vettel és Hamilton párharcának második felvonása következett: Hamilton támadásba lendült a ferraris ellen, Vettel azonban nagyon agresszíven visszaverte a brit támadását. A címvédő aztán ismét megpróbálkozott az előzéssel, ezúttal pedig sikerrel járt, Vettel viszont a manőver következtében megpördült.

A német kockásra fékezte abroncsait, az ezáltal keletkező rezonancia miatt pedig autójának első szárnya nemes egyszerűséggel leszakadt, így a Ferrari pilótája a bokszba kényszerült.

Forrás: Twitter/F1

A négyszeres világbajnok a 8. helyen jött vissza a pályára, a friss gumikkal pedig elkezdett feljebb kapaszkodni a mezőnyben: előbb Lando Norrist utasította maga mögé, majd Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg mellett is elment.

Lando Norris a McLarennel remek versenyt futott: a brit újonc a 45. körben a 7. helyen autózó Ricciardót kezdte el támadni, és egy agresszív manőverrel maga mögé utasította a rutinos ausztrált.

Ricciardo mögé Kimi Räikkönen is megérkezett az Alfa Romeóval, ő is el tudott menni a Renault mellett.

Bár Leclerc magabiztosan vezette a versenyt, a 47. körben elkezdhettek izgulni a ferrarisok: a monacói a rádión jelezte, valamiért nem működik megfelelően autójának V6-os erőforrása. A SF90-es versenygép hőenergia-visszanyerő rendszerével támadtak problémák, Hamilton pedig gyorsan utolérte a monacóit, és végül könnyedén elment a lassan haladó Leclerc mellett.

Az 51. körben Bottas hátránya 16 másodperc volt Leclerchez képest, a finn versenyző rohamos tempóban közeledett a Ferrarihoz.

Forrás: Scuderia Ferrari

Bottas végül az 54. körben előzte meg Leclercet, hamarosan pedig megérkezett mögé Max Verstappen is, aki szintén elment az ifjú titán mellett.

Pár körrel a leintés előtt drámai pillanatokat éltek át a Renault-nál is: Nico Hülkenberg és Daniel Ricciardo szinte ugyanabban a momentumban esett ki műszaki hiba miatt, ráadásul a pálya egyazon szegmensében.

A félrehúzódó autók miatt pályára küldték a biztonsági autót, ez pedig a 3. helyen autózó, és autójával küszködő Leclerc malmára hajtotta a vizet.

Forrás: F1

Maradj még, olvasd el ezeket is!

 

 

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!