Hamilton nyert, 10 körön múlt Leclerc álomgyőzelme Bahreinben!

Fotó: Mercedes
Fotó: Mercedes
A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton győzött a Forma-1-es Bahreini Nagydíjon, ám kijelenthető: a szezon második versenyét inkább Charles Leclerc veszítette el a brit javára. A második helyen Valtteri Bottas futott be, míg a dobogó legalsó fokára Charles Leclerc állhatott fel egy késői biztonsági autós periódusnak hála.

A pole pozícióból Charles Leclerc várhatta a rajtot, aki a szombati időmérő edzésen pályafutása első rajtelsőségét szerezte meg. A monacói mellett csapattársa, Sebastian Vettel sorakozott, a második sorban pedig a Mercedesek sorakoztak.

Sokáig úgy tűnt, Leclerc második ferraris versenyén álomszerű győzelmet arat, ám végül 10 körrel a leintés előtt magabiztos előnynél autójának V6-os erőforrásával problémák támadtak.

A RAJT

A rajtot nem kapta el jól Leclerc, aki így már az első kanyar előtt pozíciót veszítette Vettellel szemben, majd Valtteri Bottas is befurakodott elé. A monacói aztán a 2. körben visszaelőzte a finnt, és elkezdte üldözni csapattársát.

A verseny 4. körében Carlos Sainz támadta Max Verstappent: a spanyol előzési manőverbe kezdett, a két autó azonban összeütközött, a McLaren pedig defektet kapott.

Az 5. körben Leclerc utolérte Vettelt, és már DRS-távolságon belül autózott a német mögött. A következő kör elején aztán a monacói támadásba lendült, és egy határozott manőverrel megelőzte a négyszeres világbajnokot.

AZ ELSŐ KERÉKCSERÉK

Az élmezőnyből Max Verstappen érkezett először a bokszba: a holland autóján a 11. kör végén cseréltek kereket, a második etapra a közepes keverékű Pirelli-gumikat szerelték Red Bulljára.

Egy körrel később Valtteri Bottas is megérkezett kerékcseréjére: 2,5 másodperc alatt cseréltek kereket autóján, miközben Lewis Hamilton nagyon megközelítette a 2. helyen autózó Vettelt. 

Bottas a kerékcseréje után csak Verstappen mögé érkezett vissza a pályára, ám egy körrel később egy határozott manőverrel maga mögé utasította a Red Bull ifjú pilótáját.

HAMILTON ÉS VETTEL CSATÁJA

Az élről Leclerc a 13. körben érkezett a bokszba, és követte őt Lewis Hamilton is, aki a ferrarissal ellentétben a lágy abroncsokat kapta a következő etapra. Vettel csak egy körrel később érkezett a bokszba, ő is közepes keveréket kapott, Hamilton taktikája viszont jobbnak bizonyult, így megelőzte a németet.

Forrás: Mercedes

Vettel aztán a friss gumikon jó tempóra volt képes, és egyre jobban zárkózott riválisára, aki több hibát is elkövetett. A négyszeres világbajnok végül a 23. körben érkezett meg Hamilton mögé, és kívülről megelőzte a Mercedest, ezzel feljött a 2. helyre.

A verseny féltávjánál Leclerc előnye 8 másodperc volt csapattársa, Vettel előtt, miközben a németet Lewis Hamilton 3 másodperces távolságban követte.

A 35. körben Hamiltont másodszor is kihívták kerékcserére, a brit a 4. helyre érkezett vissza. Egy körrel később Vettel is megérkezett, az utolsó etapra a közepes keverékű gumikat kapta a német. A Ferrari versenyzője közvetlenül Hamilton elé érkezett vissza a pályára.

Nem sokkal később a versenyben vezető Leclerc is a bokszba hajtott, és a sima kiállást követően az első helyen tért vissza a pályára.

VETTEL NYOMÁS ALATT HIBÁZIK

A kerékcserék után Vettel és Hamilton párharcának második felvonása következett: Hamilton támadásba lendült a ferraris ellen, Vettel azonban nagyon agresszíven visszaverte a brit támadását. A címvédő aztán ismét megpróbálkozott az előzéssel, ezúttal pedig sikerrel járt, Vettel viszont a manőver következtében megpördült.

A német kockásra fékezte abroncsait, az ezáltal keletkező rezonancia miatt pedig autójának első szárnya nemes egyszerűséggel leszakadt, így a Ferrari pilótája a bokszba kényszerült.

Forrás: Twitter/F1

A négyszeres világbajnok a 8. helyen jött vissza a pályára, a friss gumikkal pedig elkezdett feljebb kapaszkodni a mezőnyben: előbb Lando Norrist utasította maga mögé, majd Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg mellett is elment.

Lando Norris a McLarennel remek versenyt futott: a brit újonc a 45. körben a 7. helyen autózó Ricciardót kezdte el támadni, és egy agresszív manőverrel maga mögé utasította a rutinos ausztrált.

Ricciardo mögé Kimi Räikkönen is megérkezett az Alfa Romeóval, ő is el tudott menni a Renault mellett.

MOTORGONDOK LECLERCNÉL!

Bár Leclerc magabiztosan vezette a versenyt, a 47. körben elkezdhettek izgulni a ferrarisok: a monacói a rádión jelezte, valamiért nem működik megfelelően autójának V6-os erőforrása. A SF90-es versenygép hőenergia-visszanyerő rendszerével támadtak problémák, Hamilton pedig gyorsan utolérte a monacóit, és végül könnyedén elment a lassan haladó Leclerc mellett.

Az 51. körben Bottas hátránya 16 másodperc volt Leclerchez képest, a finn versenyző rohamos tempóban közeledett a Ferrarihoz.

Forrás: Scuderia Ferrari

Bottas végül az 54. körben előzte meg Leclercet, hamarosan pedig megérkezett mögé Max Verstappen is, aki szintén elment az ifjú titán mellett.

DRÁMA A RENAULT-NÁL IS

Pár körrel a leintés előtt drámai pillanatokat éltek át a Renault-nál is: Nico Hülkenberg és Daniel Ricciardo szinte ugyanabban a momentumban esett ki műszaki hiba miatt, ráadásul a pálya egyazon szegmensében.

A félrehúzódó autók miatt pályára küldték a biztonsági autót, ez pedig a 3. helyen autózó, és autójával küszködő Leclerc malmára hajtotta a vizet.

HAMILTON NYERTE, LECLERC ELVESZÍTETTE A BAHREINI NAGYDÍJAT

A versenyt végül Lewis Hamilton nyerte meg, megelőzve csapattársát, Valtteri Bottast, míg a verseny végi biztonsági autós periódusnak köszönhetően Leclerc a 3. helyen futott be. A monacói egy pluszpontot is szerzett, hiszen ő futotta meg a futam leggyorsabb körét.

Max Verstappen negyedik, a verseny során hibázó Sebastian Vettel az ötödik helyen ért célba. Pontot szerzett még Lando Norris (McLaren), Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), Pierre Gasly (Red Bull), Alexander Albon (Toro Rosso) és Sergio Perez (Racing Point) is.A Bahreini Nagydíj végeredménye:

Forrás: F1
 

Kapcsolódó cikkek

Vettel: 2020 végéig biztosan maradok

Sebastian Vettel, a Ferrari F1-es pilótája úgy érzi, még ereje teljében van, ami a versenyzést illeti, így egyelőre nem gondol a visszavonulásra.

A Red Bull nem „gyanakszik” a Ferrari üzemanyagjára

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt mondja, nem igaz az, hogy „gyanakodva” tekint a Ferrari által használt üzemanyagra, ugyanakkor el kell ismerni, ez egy rendkívül fontos terület a fejlesztések szempontjából.

Ferrari: Nehéz döntés volt hátraküldeni Leclercet

A Ferrari Forma-1-es csapatát irányító Mattia Binotto elismerte, „nehéz” volt arra utasítani Charles Leclercet, hogy engedje el maga mellett csapattársát, Sebastian Vettelt a múlt hétvégi Kínai Nagydíjon.

Friss hírek