Hamilton nyitott az élen az első edzésen

Lewis Hamilton végzett az élen a Német Nagydíj pénteki első szabadedzésén, ahol vizes pálya fogadta a versenyzőket. A McLaren Mercedes brit pilótáját csapattársa, Heikki Kovalainen követte a második helyen, míg a harmadik a Ferrari brazilja, Felipe Massa lett.

Lewis Hamilton végzett az élen a Német Nagydíj pénteki első szabadedzésén, ahol vizes pálya fogadta a versenyzőket. A McLaren Mercedes brit pilótáját csapattársa, Heikki Kovalainen követte a második helyen, míg a harmadik a Ferrari brazilja, Felipe Massa lett.

Lewis Hamilton és csapattársa, Heikki Kovalainen végzett az élen a Német Nagydíj első szabadedzésén, ahol vizes pálya fogadta a versenyzőket.

A Ferrari duója, Felipe Massa és Kimi Raikkönen a harmadik, illetve az ötödik pozícióban végzett, akik közé a Renault spanyol világbajnoka, Fernando Alonso ékelődött be a negyedik helyen.

A másfélórás edzésen folyamatosan változott a sorrend, ahogy a pálya állapota egyre javult, így a legjobb idők a tréning végén születtek – Hamilton is az utolsó másodpercekben került az élre.

A reggeli esőzések után vizes pályán kezdődött meg az edzés, amin az sem segített, hogy a kezdés kezdete után ismét elkezdett szemerkélni az eső.

A versenyzők intermediate abroncsokkal hajtottak ki a pályára, és az első fél órában Sebastian Vettel, Lewis Hamilton és Fernando Alonso váltotta egymást az élen.

A McLaren brit pilótája egy alkalommal meg is pördült a vizes aszfalton a négyes kanyarban, ám szerencsére ki tudta engedni autóját a fűre, és probléma nélkül tovább tudta folytatni a száguldást.

A 35. percben a Ferrari versenyzői is kimerészkedtek, és azonnal az élre ugrottak. Mivel az eső ekkorra már elállt, és a pálya is kezdett felszáradni, minden egyes mért kör új rekordot hozott, így az élen folyamatosan változott a sorrend.

Vettel volt az első pilóta, aki az edzés felénél járva feltetette autójára a száraz aszfaltra alkalmatos abroncsokat, melyekkel ugyan először még egy teljes másodperccel volt lassabb az akkor élen álló Massánál – aki intermediate gumikon futott –, három kör után, mikor a slickek üzemi hőfokra hevültek, 3.4 másodpercet adott a Ferrari braziljának.

Érdekes módon tíz percnek kellett eltelnie ahhoz, hogy a többiek is váltsanak. A Toro Rosso másik versenyzője, Sebastien Bourdais is feltetette autójára a száraz gumikat, és azonnal felugrott csapattársa mögé a második helyre. A francia pilóta azonban nem örülhetett sokáig, mert nem sokkal később egy mechanikai probléma miatt ki kellett állnia.

Miután mindenki gumit váltott, elszabadult a pokol. Az utolsó fél órában nem kevesebb, mint 13 alkalommal változott az élen a sorrend. Már-már úgy tűnt, hogy Massa szerzi meg az első helyet a délelőtti edzésen, mikor Kovalainen fantasztikus idejével felugrott az élre.

A McLaren finn pilótája azonban tudta, csapattársa gyorskörön van. Hamilton utolsó mért körén megfutott idejével, egy tizeddel bizonyult gyorsabbnak Kovalainennél, így ő szerezte meg az első pozíciót a délelőtti szabadedzésen.

Ezzel Massa visszacsúszott a harmadik pozícióba, akit Alonso és Raikkönen követett a negyedik, illetve az ötödik helyen. A Williams német versenyzője, Nico Rosberg a hatodik lett, akit Vettel, Heidfeld, Nakajima és Piquet követett az első tízben.

Bár többen pörögtek forogtak a vizes pályán, Robert Kubica volt az első tréning legnagyobb vesztese, aki a stadion szekciónál elvesztette uralmát autója felett, és telibe találta a gumifalat.

Német Nagydíj, első szabadedzés:

 1.  Hamilton      McLaren-Mercedes    1:15.537            22
 2.  Kovalainen    McLaren-Mercedes    1:15.666  + 0.129   19
 3.  Massa         Ferrari             1:15.796  + 0.259   22
 4.  Alonso        Renault             1:16.163  + 0.626   22
 5.  Raikkonen     Ferrari             1:16.327  + 0.790   23
 6.  Rosberg       Williams-Toyota     1:16.606  + 1.069   27
 7.  Vettel        Toro Rosso-Ferrari  1:16.618  + 1.081   25
 8.  Heidfeld      BMW Sauber          1:16.719  + 1.182   20
 9.  Nakajima      Williams-Toyota     1:16.821  + 1.284   26
10.  Piquet        Renault             1:17.063  + 1.526   26
11.  Coulthard     Red Bull-Renault    1:17.108  + 1.571   18
12.  Button        Honda               1:17.131  + 1.594   28
13.  Glock         Toyota              1:17.185  + 1.648   28
14.  Webber        Red Bull-Renault    1:17.268  + 1.731   11
15.  Fisichella    Force India-Ferrari 1:17.471  + 1.934   30
16.  Barrichello   Honda               1:17.500  + 1.963   24
17.  Trulli        Toyota              1:17.556  + 2.019   29
18.  Sutil         Force India-Ferrari 1:17.784  + 2.247   29
19.  Kubica        BMW Sauber          1:18.779  + 3.242    8
20.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari  1:21.506  + 5.969   16

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!