Hamilton parádézott, Piquet villantott a Német Nagydíjon

Lewis Hamilton kiváló teljesítményt nyújtva szerezte meg a győzelmet Hockenheimben, mellyel megerősítette vezető pozícióját a bajnokságban. A második helyen a Renault újonca, a fantasztikusan taktikázó Nelsinho Piquet végzett, akit Felipe Massa követett.

Lewis Hamilton kiváló teljesítményt nyújtva szerezte meg a győzelmet Hockenheimben, mellyel megerősítette vezető pozícióját a bajnokságban. A második helyen a Renault újonca, a fantasztikusan taktikázó Nelsinho Piquet végzett, akit Felipe Massa követett.

Lewis Hamilton remekül kapta el a rajtot, így egy pillanatig sem volt veszélyben első pozíciója. Massa beállt mögé a második helyre, és bár Kovalainen az első körben keményen támadta, vissza tudta verni a finn pilóta támadását.

A hatodik pozícióból rajtoló Kimi Raikkönen beragadt. A Ferrari világbajnoka mellett könnyedén ment el Robert Kubica, aki a visszafordítóban kakaskodó Trullit és Alonsót is megelőzte, mellyel felugrott a negyedik helyre.

Hamilton az élen már négy másodperccel vezetett Massa előtt a negyedik körben, miközben Raikkönen elment Alosno mellett, és folytatta a lágyabb gumikon futó Trulli üldözését a hatodik helyen. A Ferrari finn pilótája szemmel láthatóan gyorsabb volt, ám nem talált fogást Trulli Toyotáján.

Tíz kör után Hamilton már majd’ nyolc másodperccel vezetett Massa előtt, és a McLaren britje folyamatosan futotta meg a jobbnál jobb időket. Kovalainen hat másodperccel követte a Ferrari brazilját a harmadik helyen, míg Kubica is kiválóan tartotta negyedik pozícióját a lágyabb keverékű abroncsokon.

Az első kiállásokat megelőzően a legnagyobb csata Raikkönen és Alonso között alakult ki a hatodik helyért. A Renault spanyol versenyzője keményen támadta a finn világbajnokot, ám nem tudta áthámozni rajta magát.

A kiállások első körét az élen autózó Lewis Hamilton kezdte meg a 18. körben. A McLaren brit versenyzője megkapta az új, keményebb keverékű abroncsokat, és Trulli elé a negyedik helyre tért vissza. Azonban a hideg gumikon nem tudta tartani az olaszt, aki a második kanyarban könnyedén elment mellette, de a kör végén ő is kiállt tankolni.

Közben Kubica és Alonso is teljesítette kiállását, ahogy a Ferrari brazil versenyzője Felipe Massa is, aki lágy gumikat kapott a második etapra.

Az ideiglenesen vezető pozícióban autózó Kovalainen sem várt sokáig, és a 20. körben meglátogatta szerelőit, akit az élbolyból utolsóként Raikkönen követett. A Ferrari bajnoka megkapta a lágy keverékeket, és Kubica mögé, illetve Trulli elé érkezett vissza, tehát nyert egy pozíciót, ahogy Sebastian Vettel is, aki megelőzte Fernando Alonsót.

Az élen Hamiton már több mint tíz másodperccel vezetett Massa előtt, akit mindössze két másodperccel lemaradva, Timo Glock követett. A Toyota német versenyzője csak a harmincadik körben teljesítette első kiállását, ami után Vettel mögé, a nyolcadik helyre tért vissza.

Az élen beálltak az időkülönbségek, Hamilton magabiztosan vezetett Massa előtt, akit Kovalainen, Kubica, és a továbbra is küszködő Raikkönen követett az ötödik helyen Trulli, Vettel, és Alonso előtt.

A 36. körben, első kiállását követően, Timo Glock a célegyenesre ráfordító kanyart – ahogy azt mások is tették – igen szélesen vette, ám a Toyota jobb hátsó kereke kitörött, a TF108-as keresztbe állt, és hátulról telibe találta a boxucta betonfalát. A német versenyzőt szerencsére mindenki ki tudta kerülni, és neki sem esett komolyabb baja.

A biztonsági autót azonnal pályára küldték. Amint pedig kinyitott a boxutca, a versenyzők többsége kiállt tankolni. Nagy meglepetése Hamilton a pályán maradt, míg az élboly többi tagja kivétel nélkül teljesítette második, és egyben utolsó kiállását.

Közel 10 perces közjátékot követően, a 41. körben ismét elrajtolhatott a mezőny. Hamilton szépen elszakadt az őt követő Heidfeldtől, és a még versenyben lévő Piquet-től, ám az első három helyezett nem volt kint a boxban a biztonsági autós periódus alatt.

Massa a negyedik helyen autózott, akit az időközben Kubicát megelőző Kovalainen követett. Raikkönen úgy tűnt, magára talált, és három kör alatt három pozíciót lépett előre, Alonso, Vettel, és Trulli mellett is elment, így felugrott Kubica mögé a hetedik helyre.

Hamilton az élen körönként egy-másfél másodperccel volt gyorsabb riválisainál, és 18 körrel a vége előtt teljesített utolsó kiállását. A brit megkapta a lágy keverékeket, és a futam végéig elegendő üzemanyag-mennyiséget, majd csapattársa mögé, az ötödik helyre tért vissza, ám Kovalainen nem szórakozott, és egy körrel később elengedte márkatársát, hogy Massa nyomába eredhessen.

Heidfeld közben megfutotta a verseny leggyorsabb körét az élen, majd kiállt tankolni, és Kovalainen elé, az ötödik helyen folytatta tovább a körözést. Ezzel Piquet átvette a vezetést, és kiváló időket autózott az élen.

Tizenkét körrel a vége előtt Hamilton utolérte Massát, és egy körrel később a visszafordítónál simán elment mellette. A Ferrari brazilja még ugyan megpróbált visszatámadni, ám manővere nem volt sikeres.

A brit pilóta azonnal ellépett Massától, és Piquet nyomába eredt. Hamilton nyolc körrel a vége előtt simán elment a másik brazil mellette és átvette az első helyet, miközben Raikkönen is megelőzte Kubicát, és felugrott a hatodik pozícióba.

Az utolsó körökben már nem változott a sorrend. Hamilton magabiztosan autózott az élen és szerezte meg zsinórban második győzelmét a Német Nagydíjon, mellyel megerősítette vezető pozícióját a bajnokságban.

A második helyen hatalmas meglepetésre a Renault újonca, az egy kiállással operáló Nelsinho Piquet végzett, akinek nagyon jól jött ki a biztonsági autó pályára küldése. A brazil pilóta azonban az utolsó etapban fantasztikus tempót diktált, nagyon szépen vetetett, és tartotta maga mögött honfitársát, Felipe Massát, aki a harmadik helyen landolt.

Bár Heidfeld keményen támadta az előtte autózó Massát, a németnek be kellett érnie a negyedik hellyel, akinek szintén jól jött ki a biztonsági autó beküldése. Kovalainen az ötödik lett a másik McLarennel, akit a Ferrari világbajnoka, Kimi Raikkönen, Robert Kubica, és Sebastian Vettel követett a pontszerző helyeken.

Német Nagydíj, verseny:

 1.  Hamilton      McLaren-Mercedes      (B)  1h31:20.874
 2.  Piquet        Renault               (B)  +     5.586
 3.  Massa         Ferrari               (B)  +     9.339
 4.  Heidfeld      BMW Sauber            (B)  +     9.825
 5.  Kovalainen    McLaren-Mercedes      (B)  +    12.411
 6.  Raikkonen     Ferrari               (B)  +    14.403
 7.  Kubica        BMW Sauber            (B)  +    22.682
 8.  Vettel        Toro Rosso-Ferrari    (B)  +    33.299
 9.  Trulli        Toyota                (B)  +    37.158
10.  Rosberg       Williams-Toyota       (B)  +    37.625
11.  Alonso        Renault               (B)  +    38.600
12.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari    (B)  +    39.111
13.  Coulthard     Red Bull-Renault      (B)  +    54.971
14.  Fisichella    Force India-Ferrari   (B)  +    59.093
15.  Nakajima      Williams-Toyota       (B)  +  1:00.003
16.  Sutil         Force India-Ferrari   (B)  +  1:09.488
17.  Button        Honda                 (B)  +     1 kör

Leggyorsabb kör N. Heidfeld, 1:15.987 (52. kör)

Kiesők:

Barrichello   Honda                 (B)    52
Webber        Red Bull-Renault      (B)    41
Glock         Toyota                (B)    37

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!