Hamilton szerint nem minden a végsebesség

Lewis Hamilton nem tulajdonít különösebb jelentőséget annak, hogy sokak szerint előnyben lesz csapata a Kínai Nagydíjon, ahol minden eddiginél jobban kijöhet a trükkös, úgynevezett F-csatorna ereje.


Lewis Hamilton nem tulajdonít különösebb jelentőséget annak, hogy sokak szerint előnyben lesz csapata a Kínai Nagydíjon, ahol minden eddiginél jobban kijöhet a trükkös, úgynevezett F-csatorna ereje.

A kínai pályán található ugyanis a forma-1-es versenynaptár egyik leghosszabb egyenese, melynek végén kiváló alkalom kínálkozik az előzésre, és ahol a wokingiak akár 20km/h-val nagyobb végsebességre lehetnek képesek, mint a többi élcsapat, éppen az F-csatorna miatt.

Hamilton azonban nem gondolja, hogy az általuk elsőként kifejlesztett rendszer meghatározó előnybe repítené őket a hétvégén, és továbbra is a Red Bullt, illetve a Ferrarit tartja a két legnagyobb esélyesnek.

„Továbbra is úgy gondolom, hogy a Red Bull és a Ferrari lesz az, akit le kell győzni az első helyért, ahogy az már az eddigi versenyeken is volt” – idézte a brit pilótát a BBC Sport.

„Ha Sebastian (Vettel) szerencsésebb, és nem hátráltatják technikai problémák, akkor már könnyedén megléphetett volna a bajnokságban, de most minden nagyon szoros, alig van néhány pont különbség az élmezőny között, így még bármi lehetséges.”

„Arra azonban nagyon oda kell figyelnünk, hogy a következőkben már nem engedhetjük meg magunknak a hibázást, és a kiesést, mert azzal rengeteget veszíthetünk. Ezt természetesen a többi csapat is tudja, így mindenki megpróbál egyenletes teljesítményt nyújtani.”

Hamilton csapattársa, a bajnoki címvédő Jenson Button sem gondolja, hogy a végsebességük miatt előnyben lennének a hétvégén, sőt azt is elmondta, hogy nem csak az F-csatornának, hanem gyenge leszorító erejüknek „köszönhető” vannak előnyben az egyenesekben.

„Egyrészt azért vagyunk gyorsak az egyenesekben, mert hatékony a csomagunk, másrészt pedig azért, mert nincs olyan nagy leszorító erőnk, mint mondjuk a Red Bullnak” – magyarázta Button.

„Melbourne-ben, az egyenesekben 14km/h-val lassabbak voltak nálunk, és mindez nem annak tudható be, mert hatékonyak vagyunk, sokkal inkább annak, hogy nincs elég leszorító erőnk, ami hátrányba sodor minket a kanyarokban.”

„Remélhetőleg a kanyarokban közel tudunk majd maradni hozzájuk, hogy az egyenesekben előzési pozícióba kerülhessünk velük szemben, de első körben azt kell elérnünk, hogy jól sikerüljön a kvalifikáció, és ott legyünk a közelükben.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!