Hamilton zárta az élen a téli tesztidőszakot - F1VILÁG.HU

Hamilton zárta az élen a téli tesztidőszakot

HIRDETÉS

Lewis Hamilton elsőségével zárult a téli tesztidőszak a Forma-1-ben – a Mercedes világbajnoka a leggyorsabb volt a bahreini zárónapon, mögötte Valtteri Bottas és Fernando Alonso zárt.


Lewis Hamilton elsőségével zárult a téli tesztidőszak a Forma-1-ben – a Mercedes világbajnoka a leggyorsabb volt a bahreini zárónapon, mögötte Valtteri Bottas és Fernando Alonso zárt.

Összesen 12 tesztnap állt a Forma-1 csapatainak rendelkezésére az évadnyitó Ausztrál Nagydíj előtt – alighanem kijelenthető, az elmúlt bő egy hónapot bizony a Mercedes alakulata használta ki a legjobban, a német istálló ugyanis több mint 4700 km-t tett meg a két teszthelyszínen, Jerezben, illetve Bahreinben.

A Mercedes új autója, a W05-ös ráadásul nemcsak megbízhatónak, de meglehetősen gyorsnak is bizonyult – mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy Lewis Hamilton a mai zárónapon alig 1 másodperccel maradt el csapattársa, Nico Rosberg tavalyi, pole pozíciót érő gyorskörétől a szahíri versenypályán.

A 2008-as év legjobbja 66 kört tett meg ma, ez nagyjából 356 km-nek felel meg. Hamilton 7 tizedmásodperccel bizonyult gyorsabbnak, mint Valtteri Bottas, aki a Williams FW36-os versenygépével ma ugyancsak rendkívül produktív munkát végzett.

A finn tehetség 108-szor hajtott körbe az 5,4 km hosszúságú versenypályán, ennek hála pedig a csapat tulajdonképpen ugyanannyi kilométert tett meg a téli tesztidőszakban, mint a favoritnak kikiáltott Mercedes.

Bottas miatt mindazonáltal egyszer piros zászlóval meg kellett ma szakítani a körözést, mivel autója megállt a pályán – a csapat tájékoztatása szerint ez nem meglepő, a meghibásodás ugyanis a rengeteg megtett körnek volt köszönhető.

Hirdetés

Ma egyébként összesen nyolcszor kellett félbehagyni a körözést különféle incidensek miatt: a már említett Bottason kívül Fernando Alonso Ferrarija, Nico Hülkenberg Sauberje, Jenson Button McLarenje, Sebastian Vettel Red Bullja, Esteban Gutiérrez Sauberje, illetve Romain Grosjean Lotusa miatt is meg kellett lengetni a piros zászlókat – utóbbi versenyző miatt kétszer is.

A napot Alonso zárta harmadikként, a spanyol 70 kört tett meg, mögötte Nico Hülkenberg lett a negyedik a Force Indiával.

A Toro Rosso ifjú tehetsége, Jean-Eric Vergne 2,4 másodperces hátránnyal ötödikként végzett, őt Adrian Sutil, illetve a Marussia brit pilótája, Max Chilton követte.

Sutil mellett Esteban Gutiérrez is rótta ma a köröket a Saubernél, és bár miatta is előkerültek a piros zászlók, a csapat nem sokkal később közölte, csupán az üzemanyagrendszert ellenőrizték, ezért állt meg a C33-as a mexikói alatt.

A világbajnoki címvédő Sebastian Vettelnek ismét problémás napja volt. Bár a tegnapi 1 kör után ma egy kicsit messzebbre jutott – 74 kört tett meg az autóval –, az RB10-es ma is ácsorgott éppen eleget a garázsban.

Vettelnek ma sem volt problémamentes napja

Vettel nem sokkal az ebédszünet előtt pördült meg a pályán – a csapat tájékoztatása szerint egy, az autó elején fellépő mechanikai probléma miatt. A német versenyző természetesen nem túl derűlátó csapata esélyeivel kapcsolatban, ám leszögezte, nem adják fel.

„Sajnos nem lehet visszafordítani az időt. Ha tehetnénk, mindent elölről kezdenénk” – mondta az Auto Motor und Sport című német szaklapnak adott exkluzív interjújában.

A megbízhatóságot tekintve nem úgy állunk, ahogy szeretnénk. Túl sok minden megy tönkre, nem körözünk eleget. De két hét múlva Melbourne, szóval nagyon várjuk már, mint ahogy azt is, hogy többet körözzünk ott az új elemekkel. De momentán lehetetlen jósolgatni.”

A riválisok – köztük a mclarenes Jenson Button, valamint a Mercedes – szerint azonban, bár megbízhatatlan a Red Bull, a sebességével nincsenek alapvető problémák. Az RB10-es konstrukció a tempós kanyarokban ütőképes, ha tehát sikerül felülkerekedni a gyermekbetegségeken, a Red Bull-lal mindenképp számolni kell 2014-ben.

A mai, utolsó tesztnapon Jenson Button lett a tizedik, csupán 21 körrel zárt ma, miután egy motorhiba miatt idő előtt be kellett fejeznie a munkát.

Mögötte a Caterhammel Kamui Kobayashi lett a tizenegyedik, ő ma nagyon szorgalmas volt, hiszen egymaga 106 kört hozott össze a Renault-motoros versenygéppel.

A sort Romain Grosjean zárta, aki alatt ma kétszer is megállt az E22-es, és a csapat ma sem tudta végigdolgozni a tesztnapot, az új versenyautó ugyanis újra lángra lobbant.

A nyolc bahreini tesztnap összesített eredményei alapján Felipe Massa volt a leggyorsabb a Williamsszel (1 perc 33,258 másodperc), tőle alig 2 századdal lemaradva Lewis Hamilton következett a Mercedesszel. A harmadik pozícióban (1 másodperces hátránnyal) Fernando Alonso zárt, míg a Red Bull csak az összesített hetedik helyen zárt Daniel Ricciardo révén, hátránya közel 2,5 másodperc.

A motorok legközelebb kevesebb mint két hét múlva bőgnek fel újra: a csapatoknak akkor már élesben kell bizonyítaniuk, hiszen az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat tartják Melbourne-ben.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!