Harc a vb-címért: Ki nevet a végén? - F1VILÁG.HU

Harc a vb-címért: Ki nevet a végén?

HIRDETÉS

Ilyen kiélezett végküzdelemben legutóbb 1986-ban volt részünk, amikor szintén három pilóta versengett a világbajnoki címért a Forma-1-ben.

Ilyen kiélezett végküzdelemben legutóbb 1986-ban volt részünk, amikor szintén három pilóta versengett a világbajnoki címért a Forma-1-ben.

Először azonban utazzunk vissza egy kicsit a múltba, mégpedig nézzük meg az 1986-os Forma-1-es világbajnokságot. Utoljára ugyanis ebben az évben volt ilyen kiélezett a világbajnoki pontverseny, és ugyanúgy, mint most, hárman voltak harcban a végső győzelemért. A három versenyző pedig nem volt más, mint Mansell, Prost és Piquet.

A Williams színeiben versenyző Nigel Mansell 70 ponttal vezetett az utolsó futam előtt, Alain Prost (McLaren, 63), valamint csapattársa, Nelson Piquet (63) előtt, és Ausztráliában egy negyedik hely is elegendő lett volna számára, hogy világbajnok legyen.


Mansell sokáig a harmadik pozícióban autózott, ám nem érte be ennyivel, győzelemmel akarta zárni a világbajnokságot. Kerékcsere nélkül próbált végigmenni, ám nem sokkal a leintés előtt defektet kapott. Piquet-t figyelmeztették a gumik kopására, a brazil így nem mulasztotta el a kerékcserét, ám a győzelemről és ezzel együtt a világbajnoki címről mégis lecsúszott, mert Prost négy másodperccel előtte gurult át a célvonalon. A Professzor 72 ponttal lett világbajnok, Mansell 70, míg Piquet összesen 69 egységet könyvelhetett el. (Mivel 1986-ban csak a legjobb 11 eredményt számolták a végeredmény kialakításakor, az almanachokban Prost neve mellett a 74-es, míg Mansell esetében a 72-es szám is megtalálható.)

Most pedig nézzük a 2007-es Forma-1-es világbajnokság három éllovas pilótáját. A legfőbb esélyesnek tartott Lewis Hamilton négy ponttal vezeti a pontversenyt, mögötte a csapattárs Fernando Alonso, harmadik helyen hét ponttal lemaradva a finn Kimi Raikkönen áll. A három vb éllovas közti feszültség már egy ideje érezhető, főként ami a két McLaren Mercedes versenyzőét illeti. Nemcsak Lewis Hamiltonnal gyűlt meg a baja Alonsonak, hanem a csapattal is egyre jobban elmérgesedett a kezdetben jól induló viszony. A spanyol klasszis nem nézte jó szemmel, hogy a McLaren nem részesíti őt olyan bánásmódban (tehát előnyben csapattársával szemben), amelyet ő kétszeres világbajnokként megérdemelt volna. Ezekből elég heves viták alakultak ki, a kémügy pedig mindennek a teteje lett.

Nézzük a pilóták esélyeit

Lewis Hamilton az idei évben parádésan szerepel és eddig még senki sem tudta befogni. A McLaren újonca első évében négy futamgyőzelmet tudhat magáénak a Forma-1-ben, és szinte a szezon eleje óta ő vezeti a bajnokságot, ami páratlan a sport történetében. A fiatal brit számos már most számos rekordot megdöntött, az első versenyző volt, aki első kilenc futamán felállhatott a dobogóra. A szakemberek nem csoda, hogy nagy jövőt jósolnak neki.

A McLaren csapatvezetője, Ron Dennis üdvöskéje látszólag jól viseli a rohamtempóban érkező sikert, és eddig gördülékenyen vette a sajtó állandó kíváncsiságát. Sokan talán nem is hitték volna, hogy már az idén számolni kell vele, mint világbajnoki aspiránssal. Ellenfelei, úgy, mint Alonso, Raikkönen, Massa mind a saját sikereikkel voltak elfoglalva, és csak akkor szembesültek azzal, hogy Hamilton valóban egy nehezen legyőzhető ellenfél lesz, amikor már biztosan vezette a vb pontversenyt. Aki pedig arra várt, hogy mikor hibázik végre a brit, az bizony jó sok időt elpazarolt a fölösleges várakozással. A legutóbbi Kínai Nagydíjon került sor egy olyan hibára, amit a McLaren vétett, hiszen annak ellenére, hogy Hamilton kerekeiről foszladozni kezdett a gumi, még jó néhány körön keresztül bent marasztalták a pályán, mitegy időhúzás gyanánt. Ez a kitolt kerékcserés taktika azonban nem jött be, hiszen Hamilton alatt annyira irányíthatatlanná vált a kocsi, hogy befelé menet a boxba nem tudta megfelelően bevenni a kannyart és a kavicságyban ragadt. Ez volt tehát Hamilton első kiesése a Forma-1-ben, ami nem is jöhetett volna rosszabbkor a brit újonc számára, hiszen ha minden a tervek szerint alakul, már világbajnokként várhatná a szezonzárót.

Kép a cikkhez: Harc a vb-címért: Ki nevet a végén?

A másik nagy esélyes szintén a McLaren Mercedes pilótája, a spanyol Fernando Alonso, aki a tavalyi és az azt megelőző bajnokságot magabiztosan nyerte meg a Renault-val. A sajtó óriási nyomása, ami mostanában ránehezedett a címvédés okán, egyre erőteljesebbé vált, ám a spanyol klasszis ezidáig nem mutatta a gyengeség jeleit. Fernando Alonso egy erős személyiség, jól bírja a pszichikai megterhelést. Vannak heves felindulásai, de ez a jelleméből adódik. Az idei az eddigi legnehezebb éve, hiszen egy olyan csapattársat kapott, akiben igazi ellenfelére talált. A média azért is van szorosan a nyomában, mert tudja, nem egyszerű megbirkózni azzal a tudattal, hogy valaki a Forma-1-be való becsöppenése évében világbajnoki éllovassá válik, és megakadályozhatja kétszeres világelső csapattársát a címvédésben.

Alonso azonban tudja azt, hogy megfelelő koncentráltság és kitartás kell, ahhoz, hogy idén ő vigye el a pálmát. Ez a vita és feszültség, közte és a csapat közt már nagyon elmérgesedni látszik. A csapatfőnök Ron Dennis általában olyan pilótákhoz van szokva, akik mindenben egyetértenek vele, egyszóval rábólintanak mindenre. A spanyol pedig nem ilyen, és a nemtetszésének általában hangot is ad, ami nem célravezető a wokingi alakulatnál, hacsak nem akarja felbontani 2009 végéig szóló szerződését a csapattal.

Hirdetés

A harmadik idei vb-jelölt, Kimi Raikkönen. Ő az a versenyző, aki már több ízben is harcba szállt a világbajnoki trófeáért, azonban ezidáig még nem sikerült megszereznie. Ahhoz viszont nem fér kétség, hogy a finn nagyon tehetséges, és ezért a teljesítményéért ő is ugyanúgy megérdemelné a világbajnoki trófeát, mint a két nagy rivális. Az idei évben néhány alkalommal meggyűlt a baja a kocsival, ám ez sem tántorította el attól, hogy tovább harcoljon a végső hajrában, jóllehet másképp nézne ki a bajnokság állása, ha a Ferrari idei autója megbízhatóbb lett volna a 2007-es szezonban.

Az utolsó futam küszöbén állva szinte bármi megtörténhet. Bekövetkezhet egy nem várt műszaki probléma az eddig majdnem mindig remeklő McLarennél, vagy ismét leszakadhat az ég, ami adott esetben megboloníthat mindent.

A 107 pontos Hamilton, a 103 pontos Alonso, és 100 pontos Raikkönen mindent eldöntő harcára a héten megrendezésre kerülő Brazil Nagydíjon kerül sor. Vajon megtörténik az Alonso csoda, és 1986 után újra az a versenyző nyer, aki a második helyről várja a végső összecsapást? Vagy egy még nagyobb csoda részesei lehetünk, Hamilton személyében, aki újoncként visz mindent? Esetleg Kimi Raikkönen nevető harmadikként fog tarolni? Minderre választ kaphatunk vasárnap este, érdemes lesz tehát nézni a Brazil Nagydíjat.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!