Használhatatlanok a tükrök a Forma-1-ben? - F1VILÁG.HU

Használhatatlanok a tükrök a Forma-1-ben?

HIRDETÉS

A versenyzők arra kérik az FIA-t, hogy segítsen javítani az autókon lévő visszapillantó tükrök hatékonyságán, miután a hétvégén számos feltartás volt amiatt, hogy használhatatlanok a tükrök, amik manapság már inkább aerodinamikai elemek.


A versenyzők arra kérik az FIA-t, hogy segítsen javítani az autókon lévő visszapillantó tükrök hatékonyságán, miután a hétvégén számos feltartás volt amiatt, hogy használhatatlanok a tükrök, amik manapság már inkább aerodinamikai elemek.

Az Ausztrál Nagydíj pénteki és szombati napján számos büntetés került kiosztásra feltartás miatt, aminek oka nagyban az, hogy nem látnak jól hátra a versenyzők, és már csak akkor veszik észre a közeledő autót, amikor már előzési manőverbe kezdett.

A probléma az, hogy a legtöbb csapat nem közvetlenül a pilótafülke mellett, hanem a versenyző fejétől jóval távolabb, az oldalszekrény szélén lévő függőleges légterelőhöz rögzíti a tükröket, hogy azok kevésbé akadályozzák a légáramlatok útját.

Az első kerekek mögött egyébként is „piszkos” a levegő, így az oda kikerült tükrök nincsenek negatív hatással az autó aerodinamikájára, azonban nagyban rontják a versenyző komfortját, hiszen nem elég, hogy a távolságuk miatt kisebb teret fednek le, még vibrálnak is.

„Mindenkinek problémája van a tükrökkel” – mondta a GPDA múlt héten lemondott elnöke, Pedro de la Rosa. „Az igazság az, hogy a tükrök az oldalszekrények széléra kerültek, ezért csak egy kis teret látnak be, így nem tudod, mi folyik mögötted, sőt még vibrálnak is.”

„Szóval, ha nem kapsz elég információt a csapatrádión keresztül, akkor nagy gondban vagy. Amikor közvetlenül mögötted van egy autó, azt látod, de azt, hogy mi történik mögötted olyan két másodpercnyi távolságban, fogalmad nincsen.”

„Mindenkinek problémája van ezzel, de amióta a tükrök kikerültek az autó szélére, fennáll ez a probléma, hiszen a tükrök már nem azt a célt hivatottak szolgálni, mint régen, manapság már sokkal inkább aerodinamikai elemek.”

„A legjobb megoldás az lenne, ha a szabályok pontosan meghatároznák a tükrök helyzetét, és azt, hogy hol kaphatnak helyet az autón, mert vissza kell kerülniük oda, ahová valók” – tette hozzá de la Rosa.

Elsőként a Ferrari helyezte ki az oldalszekrény szélére a tükröket, még 2006 elején, majd példáját a Red Bull követte, és sorra jöttek a többiek.

Hirdetés

Idén a Ferrari, a Red Bull Racing, a BMW Sauber, a Force India, és a Hispania használja ezt az elrendezést, ám többen is kísérleteznek vele, legutóbb például a McLaren próbálgatta azt az edzéseken, ám visszatért a régi elrendezéshez a versenyen Melbourne-ben.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!