Head: Az újoncoknak járna a harmadik autó - F1VILÁG.HU

Head: Az újoncoknak járna a harmadik autó

HIRDETÉS

Bár korábban úgy tűnt, hogy teljesen elzárkózik a harmadik autó indításának lehetőségétől, a Williams mégis hajlandó lenne támogatni a Ferrari ötletét, de csak abban az esetben, ha az extra autókat újonc pilótáknak tartanák fenn.

Bár korábban úgy tűnt, hogy teljesen elzárkózik a harmadik autó indításának lehetőségétől, a Williams mégis hajlandó lenne támogatni a Ferrari ötletét, de csak abban az esetben, ha az extra autókat újonc pilótáknak tartanák fenn.

Mindezt a grove-i gárda résztulajdonosa és technikai igazgatója, Patrick Head árulta el, aki szerint messze nem lenne ideális, ha már tapasztalt nagyágyúkat ültetnének a harmadik autókba, mert ezzel még inkább ellehetetlenítenék a kisebb csapatok helyzetét a Forma-1-ben.

Az alapötlet a Ferraritól származik, az olaszok azt követően vetették fel a harmadik autó indításának lehetőségét, hogy Michael Schumacher nyaksérülése miatt nem tudta vállalni a visszatérést, ám jövőre talán rajthoz tudna állni néhány versenyen, a számára fenntartott extra versenygéppel.

A Scuderia egyébként is bővelkedik a versenyzőkben a jövő évre: Giancarlo Fisichella, Marc Gené, és Luca Badoer a három tartalékversenyző, Kimi Raikkönen és Felipe Massa érvényes szerződéssel rendelkezik, míg sokan tényként kezelik Fernando Alonso érkezését, nem beszélve arról, hogy Schumacher is meghosszabbította tanácsadói szerződését.

Head szerint a fent említettek is közrejátszanak abban, hogy a Ferrari minden erejével azon van, hogy engedélyezzék a harmadik autók indítását a Forma-1-ben.

“Tudom, hogy a Ferrari nagyon szeretné, jelen pillanatban rengeteg versenyzőjük van a jövő évre, szóval keményen dolgoznak azon, hogy ez megvalósulhasson” – mondta a brit szakember.

“Mi nem lennénk az ötlet ellen, egészen addig, amíg a harmadik autó egy fiatal versenyzőé, újoncé lenne, mert a Forma-1-nek szüksége van az új emberekre. Támogatnánk a Ferrari elképzelését, de csak abban az esetben, ha olyan versenyzők számára lenne fenntartva a harmadik autó, akik korábban még nem szerepeltek a Forma-1-ben.”

“Ha valaki olyan versenyzőket futtatna, mint például Alonso, Raikkönen, vagy Schumacher, az nem lenne ideális, abban teljesen biztos vagyok” – magyarázta Head.

A harmadik autó indítása korábban engedélyezett volt, de csak abban az esetben, ha a létszám 16 autó vagy az alá csökkenne, ám jövőre messze nem ez lesz a helyzet, ugyanis egyelőre 14 csapat is pályázik az indulásra, így ha néhányan végül mégsem tudnának elindulni, akkor sem valószínű, hogy 8 alá menne a keret.

Mindezt korábban az FIA elnöke, Max Mosley is elmondta, sőt hozzátette, hogy a nemrég aláírt Concorde Egyezményt is módosítani kellene, hogy a csapatok három autót indíthassanak a jövőben.

Hirdetés

“A három autó azt jelentené, hogy újra kellene írni a Concorde Egyezményt, és ezt az ötletet sokkal inkább a dokumentum aláírása előtt, mintsem azután kellett volna megtárgyalni” – mondta az elnök még az Olasz Nagydíjon.

“Most már csak a csapatok egyhangú beleegyezésével lehetne megvalósítani ezt. Addig, amíg az autók száma 20 alá nem süllyed, nem is érdemes erről beszélni. A három autó egy szép történet, de inkább egy fantázia, és nagyon nehéz mindenkit rávenni erre.”

Head azt is hozzátette, hogy a középmezőnyt alkotó csapatok vélhetően elleneznék azt, hogy a nagyok három autót indítsanak, mert attól félnének, hogy ezzel még hátrébb kerülnének a rajtrácson, nem beszélve arról, hogy a pontszerzésre szinte semmi esélyük nem lenne.

“A helyzetet nehezíti, hogy egyes csapatok attól félnének, hogy ezzel még nagyobb hátrányba kerülnének” – magyarázta.

“A McLaren, a Ferrari, a Red Bull, és a Brawn rendelkezik a leggyorsabb autóval, így ha hirtelen egy harmadik autót is indíthatnának, akkor az veszélyt jelentene a többiekre, hogy még hátrébb kerülnek, és még kisebb az esélyük a pontszerzésre.”

Hogy egy harmadik autó indítása mekkora költséggel járna, Head a következőket felelte: “Már korábban megvizsgáltuk ezt, és mire minden kutató és fejlesztőmunkával végzel, és azzal, hogy nincs tesztelési lehetőség a szezon közben, a harmadik autó indításának költségei elenyészőek. Ha három autót akarnánk futtatni, akkor azt megtesszük.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!