Heidfeld: A slick gumik jelentik a legnagyobb kihívást

A BMW Sauber német versenyzője, Nick Heidfeld elárulta, hogy jelenleg a Bridgestone új abroncsai okozzák a legnagyobb fejtörést a csapatok számára, ugyanis a slick gumik a vártnál is jobban kopnak, ami komoly kihatással van az autók beállításaira.

A BMW Sauber német versenyzője, Nick Heidfeld elárulta, hogy jelenleg a Bridgestone új abroncsai okozzák a legnagyobb fejtörést a csapatok számára, ugyanis a slick gumik a vártnál is jobban kopnak, ami komoly kihatással van az autók beállításaira.

A jövő évben számos új szabály kerül majd bevezetésre a Forma-1-ben, melyek közül kétségkívül az autók aerodinamikájának megváltozása a legszembetűnőbb, ám mégsem ez az a terület, ami a legnagyobb kihívást jelenti a csapatok számára.

Heidfeld elmondta, hogy a sima felületű (slick) gumik visszatérése igencsak megnehezíti a dolgukat, ugyanis az új kontrollált abroncsok sokkal jobban kopnak, mint az idei évben használt bordázott termékek, amit számításba kell venni az autók beállításakor.

“Másképpen kell beállítani az autókat, azonban nem az aerodinamika, hanem a gumik miatt” – mondta a német versenyző a riportereknek Jerezben. “Mindenki tisztában van azzal, hogy a hátsó abroncsok hihetetlenül gyorsan kopnak, és ez az a terület, amin leginkább dolgoznunk kell.”

“Az új aerodinamikai szabályok miatt jóval kisebb az autók leszorító ereje, így az autó általános tapadása is kisebb, de a legnagyobb kihívást a gumik jelentik. Sokkal nagyobb az első abroncsok tapadása, mint a hátsóké.”

Erre egyébként már korábban is panaszkodtak a versenyzők, és a szakemberek is jelezték, hogy a csapatok – a slick gumik érkezésével – orr-nehéz autók tervezésére törekszenek, amit nagyban megnehezít az, hogy a 30-40 kg súlyú KERS rendszer az autó hátsó részében kap helyet.

“A hátsó gumik nagyon gyorsan kopnak, ez a legnagyobb probléma jelen pillanatban, ám az legalább megnyugtató, hogy mindenki azonos helyzetben van” – folytatta Heidfeld, aki mindezek ellenére nem fél attól, hogy visszatérnének korábbi problémái, mikor nem tudta megfelelően felmelegíteni az abroncsait az időmérőkön.

“Miután már két pályán (Barcelona és Jerez) is teszteltem az új gumikat, kezdem egyre jobban megérteni azok viselkedését, és nem számítok arra, hogy hasonló problémáink lesznek jövőre. Úgy gondolom, hogy gyorsabban és könnyebben tudok majd alkalmazkodni ezekhez a gumikhoz, mint a tavalyiakhoz.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!