Heidfeld nem vár sokat a KERS-től Melbourne-ben

Nick Heidfeld elmondta, nem tulajdonít különösebb jelentőséget annak, hogy csapattársával, Robert Kubicával ellentétben, használni fogja a kinetikus energiatároló rendszert a hétvégi szezonnyitón Melbourne-ben.

Nick Heidfeld elmondta, nem tulajdonít különösebb jelentőséget annak, hogy csapattársával, Robert Kubicával ellentétben, használni fogja a kinetikus energiatároló rendszert a hétvégi szezonnyitón Melbourne-ben.

Az idei évben opcionálisan bevezetésre kerülő hibrid rendszer komoly fejtörést okozott a csapatok számára a télen, mert nem volt teljesen egyértelmű, hogy előnnyel jár-e annak használata verseny közben.

Ugyanis amellett, hogy a KERS körönként közel 7 másodpercig extra 80 lóerőt nyújt a versenyzőknek, a súlya (30-40kg) komoly hátrányt jelent, különösen a nehezebb pilóták számára, akiknek így kevesebb mozgásterük van a ballasztokkal.

A Renault és a Ferrari már hivatalosan is megerősítette, hogy mindkét autójába beépíti a hibrid rendszert az első versenyen, és a McLaren is valószínűleg azzal küldi pályára versenyzőit Melbourne-ben.

A többiek biztosan nem vetik be az új eszközt az első versenyeken, kivéve a BMW-t, aki jelezte, hogy az alacsonyabb és könnyebb Heidfeld autójába beépíti a KERS-t, míg a “langaléta” lengyel, Robert Kubica anélkül áll majd rajthoz a szezonnyitón.

Heidfeld azonban nem tulajdonít különösebb jelentőséget ennek, ugyanis tisztában van azzal, hogy a rendszer ugyan segítségére lehet az előzésekkor, és a rajtnál, számos hátránya is van.

“Mikor a KERS az autóban van, természetesen könnyen látható a sebességbeli különbség, azonban emellett számos hátránya is van a rendszer használatának” – mondta a német versenyző Melbourne-ben.

“A tömegközéppont magasabbra kerül, az autó súlyeloszlása rosszabb, és nagyobb az esély a technikai problémára, különösen a szezon elején. Komoly kihívás, hogy tökéletesen működjön a fékzónákban, és a beállítások még újak, és ismeretlenek.”

“A súlya a nagy negatívuma, ezért sem használja Robert, és a többi csapat. Egyelőre még senki nem tudja biztosan, hogy valóban gyorsabb tudsz-e lenni a KERS-szel” – tette hozzá Heidfeld, aki szerint az Albert Park amúgy sem az a pálya, ahol komoly előnyt jelentene a hibrid rendszer használata.

“Monzában, vagy a jövő heti Maláj Nagydíjon jobban kijöhet az eszköz erőssége. A rajtnál valóban előnyt jelenthet, azonban nem olyan sokat, hiszen rövid a táv az első kanyarig. Talán a futam közben, az esetleges csatákban segíthet, de ezt majd csak akkor tudjuk meg.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!