Heidfeldnek hiányozni fog a KERS Monzában

Nick Heidfeld szerint komoly hátrányban lesznek amiatt, hogy nem használják a hibrid rendszert a jövő hétvégi Olasz Nagydíjon, pedig az alacsony leszorító erős aero csomaggal kiválóan muzsikál versenygépük, amit a belga futamon látottak is igazolnak.

Nick Heidfeld szerint komoly hátrányban lesznek amiatt, hogy nem használják a hibrid rendszert a jövő hétvégi Olasz Nagydíjon, pedig az alacsony leszorító erős aero csomaggal kiválóan muzsikál versenygépük, amit a belga futamon látottak is igazolnak.

A BMW Sauber már a szezon elején leállította a KERS projektet, mert úgy ítélte meg, hogy a hibrid rendszer használata sokkal több hátránnyal, mint előnnyel jár a versenyeken, és inkább az aerodinamikai fejlesztésekre helyezi a főbb hangsúlyt.

Azonban a jövő hétvégi futamnak helyet adó monzai pályán komoly előnyben lesznek a rendszerrel szerelt autók (Ferrari, McLaren), különösen az időmérőn, ugyanis a hosszú célegyenesben akár kétszer is fel lehet szabadítani az eltárolt energiát.

Heidfeld éppen ezért nem vár túl sokat az Olasz Nagydíjtól, pedig Monza is alacsony leszorító erős pálya, amely elvileg fekszik az F1.09-es modellnek.

“A sebesség, amivel Spa-Francorchamps-ban rendelkeztünk alacsony leszorító erővel, reményt ad számunkra, hogy még jobban szerepelhetünk Monzában, ahol még kisebb leszorító erővel megyünk” – mondta Heidfeld a csapat előzetesében.

“Viszont nem szabad elfelejtenünk, hogy a KERS rendszerrel szerelt autók komoly előnyben lesznek a gyors pálya hosszú egyeneseiben.”

A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen azonban elmondta, hogy az egész csapat optimistán és feltüzelve várja a következő futamot, miután kiválóan teljesítettek Spában.

“Célunk az, hogy a Spa-Francorchamps-ban elért kiváló eredményeinkre építsünk – ahol hosszú idő után először, ismét az élmezőnyben versenyeztünk – az európai szezon utolsó versenyén” – mondta a német szakember.

“Az erős belgiumi teljesítményünk extra motivációt ad az egész csapat számára a következő versenyekre, és magabiztosak vagyunk, hogy ismét visszatérhetünk az élvonalba.”

A BMW a múlt hónapban jelentette be, hogy leállítja forma-1-esprogramját, és az év végén elhagyja a királykategóriát. A hinwili bázisú csapat most vevőt, befektetőt keres, így talán nem kell mondani, hogy segítene nekik, ha eredményesen fejezhetnék be az idei évet.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!