Fotó: Scuderia Ferrari
Hírek

Hiába a pályacsúcs, aggódhatnak a Ferrarinál?

Hiába végzett pályacsúccsal az élen Sebastian Vettel a barcelonai tesztek utolsó előtti napján, a GPS-adatok azt mutatják, a Mercedes tempó tekintetében még mindig a Ferrari előtt jár.

Sebastian Vettel a Pirelli hiperlágy abroncsait használva 1 perc 17,162 másodperces idővel végzett az élen csütörtökön, Barcelonában, ezzel nemcsak a téli tesztszezon eddigi legjobbját produkálta, hanem új, nem hivatalos körrekordot is felállított a katalán fővárosban.

A német versenyző 1,172 másodperccel bizonyult gyorsabbnak, mint a második helyen végző Kevin Magnussen, miközben a Mercedes versenyzői szemmel láthatóan nem a minél jobb köridőkre hajtottak ma.

Hiába a látszólag nagy fölény, úgy tudni, a Ferrarinál nem voltak túl jókedvűek ma – épp ellenkezőleg! Az ebédszünetben Maurizio Arrivabene és Mattia Binotto technikai igazgató meglehetősen feszültnek tűnt.

Míg Vettel aláírásokat osztogatott a rajongóknak és kedélyesen szelfizett velük, Binotto a Haas motorhome-jába látogatott, hogy megtudakolja, pontosan mennyi üzemanyag is volt Kevin Magnussen Ferrari-motoros versenyautójában. Merthogy az Auto Motor und Sport értesülései szerint a Ferrari versenygépében nem sok benzin maradt. Márpedig, ha ez igaz, elkezdhetnek aggódni Maranellóban!

Csak, hogy kontextusba helyezzük a történetet: Vettel az elérhető leglágyabb gumikeverékkel, a hiperlággyal érte el legjobbját, miközben Magnussen autóján a szuperlágy abroncsok voltak legjobb körében. A Pirelli számításai szerint a két gumikeverék között nagyjából 1 másodperc a különbség.

A Red Bull és a Mercedes csütörtökön még nem vett részt a minél jobb köridők hajszolásában.

„Abból nem tanulunk semmit, ha itt gyakorolgatunk” – fogalmazott a Mercedes főmérnöke, Andrew Shovlin.

Fotó: Mercedes

A Mercedes magabiztosságát jól mutatja, hogy a Pirellitől nem is rendeltek be a tesztre a hiperlágy gumikból.

„Ezekkel a gumikkal Monte-Carlóban találkozunk majd először. Barcelonában a hűvös idő miatt nem sokat tanulnánk velük” – folytatta Shovlin.

A Mercedes előnye a GPS-adatok alapján is egyértelműnek tűnik. Ahogy az Auto Motor und Sport rámutat, a Renault elemzései szerint a Mercedes legalább 3 tizedes előnyben van a Red Bull-lal szemben, miközben a Ferrarit csupán a harmadik helyre sorolják – a tűzpiros autók folyamatosan veszítenek a kanyarokban az Ezüstnyilakkal szemben.

Ezt erősíti meg a hosszú etapok összehasonlítása is: Valtteri Bottas körönként közel 1 másodperccel volt gyorsabb Max Verstappennél és Sebastian Vettelnél – a többi csapat 1,6 másodperces lemaradásban volt a Mercedesszel szemben.

Persze, miután tesztekről van szó, a fenti információkat mindenképpen fenntartásokkal kell kezelni – leginkább azért, mert nem tudni, pontosan mennyi üzemanyag is van a versenyautókban az egyes etapok során.

Az mindenesetre úgy tűnik, a Mercedes előnyben van riválisaival szemben – nem olyan drámai fölényben, mint 2015-ben és 2016-ban, de mindenképp határozottabb előnyben, mint az elmúlt évben.

Fotó: Red Bull Racing

A március 25-i szezonkezdetig persze még van egy fejlesztési szakasz – a legtöbb csapat komoly újításokkal érkezik majd Melbourne-be a teszten tanultakat felhasználva. A Ferrari nyilvánvalóan aerodinamikai téren szeretne még javulni, miközben a Mercedesnél úgy vélik, a Red Bull motorpartnere, a Renault komoly tartalékokkal rendelkezik.

Úgy tudni, a francia gyártó először a csütörtöki tesztnapon tekerte fel motorjait, és nagyon komoly előrelépést tehetnek a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon.

Szólj hozzá!
Hiába a pályacsúcs, aggódhatnak a Ferrarinál?
Alonso elárulta, miben kell javulnia a McLarennek
Sajtóhír: Hamilton hosszabbított a Mercedesszel
A Renault-t lenyűgözte a Ferrari-motor fejlődése
Fotó: Räikkönen még a gyerkőcökkel játszik a kertben