Hivatalos: Csak októberben jelentik be a 2021-es F1-es szabályokat

Fotó: Pirelli
CIRCUIT GILLES-VILLENEUVE, CANADA - JUNE 09: Sebastian Vettel, Ferrari SF90, leads Lewis Hamilton, Mercedes AMG F1 W10, Charles Leclerc, Ferrari SF90, Daniel Ricciardo, Renault R.S.19, Pierre Gasly, Red Bull Racing RB15, and the rest of the filed at the start during the Canadian GP at Circuit Gilles-Villeneuve on June 09, 2019 in Circuit Gilles-Villeneuve, Canada. (Photo by Glenn Dunbar / LAT Images)
Csak októberben jelentik be a végleges 2021-es Forma-1-es szabályokat – erről adott tájékoztatást a száguldó cirkusz menedzsmentje.

A királykategória csapatai, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), a Liberty Media, a Pirelli és számos versenyző a múlt hétvégi Kanadai Nagydíj helyszínén, Montrealban ült össze egyeztetni az új regulákról, a tárgyalások pedig csütörtökön tovább folytatódtak Párizsban.

A június 13-i egyeztetésen az érintettek egyhangúlag megállapodtak abban, hogy a 2021-es szezonra, illetve az azt követő időszakra vonatkozó technikai, sportszakmai és financiális szabályokat október végén véglegesítik csak.

Bár az új regulák már szinte teljesen körvonalazódtak, az érintettek szerint a sportág érdeke az, hogy kihasználják a rendelkezésre álló extra időt, és finomítsanak még azokon, mielőtt véglegesítik őket.

Ennek érdekében az FIA és a Liberty Media a következő hónapokban több alkalommal is összeül majd a Forma-1-es csapatokkal.

SOK MINDEN VÁLTOZIK 2021-TŐL

Ahogyan arról korábban már az F1VILÁG.HU is beszámolt, 2021-ben nemcsak az F1-es versenyautók változnak meg, hanem egyéb területeken is átalakul a száguldó cirkusz.

Úgy tudni, a csütörtöki médianapot úgy, ahogy van, törlik, és mindent péntekre tesznek, a sajtótájékoztatókat és a kötelező gépátvételt is.

Az első két szabadedzést aztán péntek délután rendezik meg. Ezek hossza nem változik, egyenként másfél órán át körözhetnek majd a csapatok, ám a tréningek időzítése módosul. Az európai versenyhelyszíneken az első gyakorlást 13, a másodikat 17 órától rendezik a TV-társaságok igényeihez igazodva.

A csapatok munkafolyamatai szempontjából lényegi változás az, hogy a versenyautókat szombaton és vasárnap ugyanolyan formában kell pályára küldeni, mint ahogy azok péntek reggel átestek a gépátvételen: magyarán, nem lesz lehetőség arra, hogy a szabadedzéseken fejlesztéseket próbálgassanak, majd eztán döntsenek arról, hogy ezek közül melyiket hagyják fent az autókon a hétvége további részére.

Fotó: Haas

Baleset esetén csupán ugyanolyan specifikációjúra lehet majd kicserélni a sérült alkatrészeket. A csapatoknak már pénteken dönteniük kell tehát arról, milyen szárnyspecifikációval akarnak körözni a hétvégén, nem lesz arra lehetőség, hogy két eltérő konfigurációt homologizáljanak, majd eldöntsék, melyik a jobb.

Fejlesztések tesztelésére továbbra is lesz lehetőség a pénteki gyakorlásokon, ám a szombati edzésnaptól kezdve ezek nem lesznek használhatóak, ha az előző napi gépátvételen nem voltak fent az autókon.

KÖLTSÉGVETÉSI PLAFON

Mindemellett úgy hírlik, a 2021-es szezontól 175 millió dolláros, azaz mintegy 50 milliárd forintos költségvetési plafont vezetnek be a Forma-1-ben. Ebbe nem tartoznak bele az olyan költségek, mint például a versenyzők fizetése, a marketingkiadások, illetve a motorokra vonatkozó költségek.

A számítások szerint a csapatok ezeket leszámítva jelenleg mintegy 220-250 millió dollárt költenek el évente.

A Forma-1 vezetősége abban bízik, megfelelően tudják majd ellenőrizni a szabályok betartását, a kihágásokat pedig akár pontlevonással is büntethetik majd, de a csapatfőnökök is elveszíthetik FIA-s licencüket.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!