Hivatalos: Jönnek a büntetőpontok és az idényközi tesztek

Pénteken, Goodwoodban ülésezett a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) – a testület számos, a Forma-1 jövőjét érintő kérdésben hozott döntést.


Pénteken, Goodwoodban ülésezett a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) – a testület számos, a Forma-1 jövőjét érintő kérdésben hozott döntést.

Főleg a 2014-es sport- és technikai szabályzat volt terítéken a WMSC ülésén, ahol napirendi pontként tárgyalták a büntetőpontok bevezetését, az idényközi tesztek 2014-es visszatérését, valamint számos más, kisebb változtatást is.

A Motorsport Világtanács döntése értelmében jövőre bevezetik a büntetőpontrendszert a Forma-1-ben: ennek megfelelően az a versenyző, aki az idény során eléri a 12 büntetőpontot, a következő versenyen automatikus eltiltásban részesül. Az incidensek súlyosságától függően a versenybírák egytől három pontig osztályoznak majd a versenyhétvégék során.

Ahogyan arról korábban az F1Világ.hu is beszámolt, a csapatok nemrég megállapodtak abban, hogy jövőre visszatérnek az idényközi tesztek a Forma-1-be. Ezt a minap a WMSC is jóváhagyta, így 2014-ben négy, egyenként kétnapos gyakorlást bonyolítanak majd le egyes európai versenyek után – kedden és szerdán. A részletek ugyan még nem ismertek, ám lapunk úgy tudja, a spanyol, a brit, a magyar és az olasz versenyek után bonyolítják majd le ezeket a gyakorlásokat.

Szabályváltozás továbbá, hogy a pályateszteket már januárban megkezdhetik a csapatok annak érdekében, hogy a lehető legjobban kiismerjék a 2014-ben érkező 1,6 literes V6-os turbómotorokat.

A gumik felhasználását tekintve is lesznek változások: az első szabadedzéseken minden versenyző egy extra garnitúra abroncsot használhat majd fel, ám kizárólag a másfélórás gyakorlás első 30 percében. A szabálymódosítással az FIA azt szeretné elérni, hogy minél több akciót láthassanak a pályára kilátogató nézők a pénteki edzésnapon is.

A jövőre érkező motorok tekintetében is számos kérdésben született döntés: 2014-ben egy szezon során egy pilóta mindössze 5 erőforrást használhat majd fel, egy váltónak pedig egymás után 6 eseményt kell kibírnia a jelenlegi 5 helyett.

A jövő évi szabályok szerint egy versenyautó mindössze 100 liter üzemanyagot használhat majd fel a piros lámpák kialvásától kezdve egészen a leintésig. A csapatok a fogyasztást az FIA által jóváhagyott eszközzel mérhetik majd.

A bokszutcai sebességhatáron is változtat az FIA, ennek megfelelően Melbourne, Monaco és Szingapúr kivételével minden helyszínen egész hétvégén 80 km/h-s sebességkorlátozás lesz érvényben. Jelenleg a szabadedzéseken 60 km/h-val, az időmérőkön és a versenyeken 100 km/h-val lehet közlekedni a bokszban.

Az autók minimum súlyhatárát is 5 kg-mal megemelik, miután az új turbómotorok többet fognak majd nyomni annál, mint amire előzetesen számítottak a szakemberek.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!