Hockenheimben rajtbüntetést kap Ricciardo - F1VILÁG.HU

Hockenheimben rajtbüntetést kap Ricciardo

Fotó: Red Bull Racing

Szinte biztos, hogy a Német Nagydíjon rajtbüntetést kap majd a Red Bull versenyzője, Daniel Ricciardo – a büntetést egy ideje már sejteni lehetett, csupán az nem volt biztos, az osztrák istálló mikor vállalja be azt.

Ricciardo már felhasználta a rendelkezésére álló belső égésű motort, turbófeltöltőt és hőenergia-visszanyerő rendszert (MGU-H), így tisztában volt azzal, hogy egy ponton új alkatrészekre lesz szüksége.

Kezdetben úgy tűnt, Ricciardo autójában a Francia Nagydíjra motort cserélnek, a Red Bull azonban változtatott tervein. Christian Horner csapatfőnök elárulta, a hétvégi Brit Nagydíjra még nem, a hockenheimi versenyre azonban új motort kap Ricciardo.

„Remélhetőleg ezen a hétvégén nem, de feltehetően Hockenheimben büntetést kapunk, mert el akarjuk kerülni, hogy Magyarországon történjen ez meg” – mondta a szakember az Autosportnak.

„Magyarország egy kiváló lehetőség számunkra, hiszen egy kis motorigényű pályáról van szó, és remélhetőleg harcban leszünk a győzelemért.”

Arra a kérdésre, hogy a Red Bull beveti-e a Renault vadonatúj kinetikus energia-visszanyerő rendszerét is [MGU-K], Horner így felelt: „Nem. A nyári szünet előtt biztosan nem.”

Miután Max Verstappen nyerni tudott Ausztriában, a legutóbbi 5 versenyen a Red Bull gyűjtötte a legtöbb pontot – szám szerint 134-et. A Ferrari eközben 133, a Mercedes pedig 127 egységet szerzett.

Az egyéni pontversenyben Ricciardo 50, Verstappen 53 pontos hátrányban van a bajnoki pontversenyt vezető Sebastian Vettellel szemben, a Red Bull lemaradása pedig 58 pont a Ferraritól.

Arra a kérdésre, hogy lehet-e esélye a Red Bullnak a vb-címre, Horner így felelt: „Azt gondolom, kívülállóként abszolút van esélyünk: 9 verseny, 3 győzelem – ugyanannyi, mint a Ferrarinak és a Mercedesnek.”

Hirdetés

„Az Achillesünk az volt, hogy nem szereztünk mindkét autóval pontokat, vagy a megbízhatóság, vagy incidensek miatt.”

Fotó: Red Bull Racing

„Az elmúlt pár versenyen közelebb kerültünk, és még sok van hátra – 12 verseny. Szóval szerintem abszolút lehet ránk esélyesként tekinteni. Lesznek olyan pályák, melyek nekünk kedveznek, például Magyarország, és nyilván Szingapúr. De jönnek olyan helyszínek is, melyek nem fekszenek majd annyira nekünk.”

„A legnagyobb értékünk viszont a csapatunk sokoldalúsága, és az, hogy nagyon kreatívak voltunk a stratégiával, a kerékcserékkel, és a csapatmunkával. A csapat hihetetlenül jól dolgozik. Szóval szerintem van esélyünk mindkét bajnoki címre, és a bajnokság ezen pontján még nem szabad leírni minket.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!