Horner szerint Vettel megúszhatja a büntetést

A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner bízik abban, hogy Sebastian Vettel elkerülheti az extra motor beszerelésével járó tíz rajthelyes büntetést az évad hátralévő részében, és elég lesz két új egysége a hátralévő hat futamra.

A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner bízik abban, hogy Sebastian Vettel elkerülheti az extra motor beszerelésével járó tíz rajthelyes büntetést az évad hátralévő részében, és elég lesz két új egysége a hátralévő hat futamra.

A német versenyző számára nem lesz egyszerű a végjáték, és nem csak azért, mert 25 pont a lemaradása a listavezető Jenson Buttonnal szemben, hanem azért is, mert már csak két új erőforrással gazdálkodhat, miközben még hat verseny hátra van.

Vettel számára borzalmasan sikerült a múlt hétvégi Európa Nagydíj, ahol nem elég, hogy egyetlen pontot sem szerzett, de két erőforrás is tönkrement autójában, így már csak két egysége maradt a felhasználható nyolcból.

Bár korábban azt nyilatkozta, hogy elkerülhetetlen lesz az extra motor beszerelése, és az azzal járó tíz rajthelyes büntetés, Horner most mégis bízik abban, hogy a nyolcas kereten belül tudnak maradni.

“Bízunk abban, hogy nem kell egy új (extra) motort használnunk” – mondta a csapatfőnök az Autosportnak. “Azt gondoljuk, hogy a használt motorjainkban lévő kilométerekkel és a még rendelkezésünkre álló új erőforrásokkal elkerülhetjük a büntetést.”

Vettel a pénteki edzéseken – az eső miatt a reggelin csak egy bemelegítő kört teljesített – egy korábbi, használt motorral gördült pályára, és majd csak a szombat reggeli tréninget követően tesznek új motort az autójába Belgiumban.

“Nem köröztünk túl sokat pénteken, különösen reggel, de ez jól jött nekünk” – mondta a német pilóta, aki összesen csak 25 kört teljesített a két másfélórás tréningen.

“Tudtuk, hogy kemény lesz a pénteki napunk, mivel a motorhelyzetünk miatt nem áll rendelkezésünkre túl sok kilométer, így egy kicsit szerencsésnek is mondhatjuk magunkat, hogy esett az eső reggel.”

Horner tisztában van azzal, hogy az edzéskörök számának csökkentésével hátrányba kerülhet versenyzője, de véleménye szerint még így is jobban járnak, mint ha vállalnák a tíz rajthelyes büntetést az extra motor beszerelésével.

A csapatfőnök hozzátette, hogy bár a valenciai motorhiba pontos okát még nem ismerik, az minden bizonnyal a Renault szerelőinek számlájára írható, akik hibáztak a szombati motorcsere közben, aminek következtében sérült az erőforrás.

“Emberi mulasztás okozhatta a vasárnapi motorhibát” – magyarázta. “A motor beszerelése egy kis kárt okozott az időmérőn. Aggódtunk is egy kicsit a verseny előtt, de a Renault tanácsára bíztunk abban, hogy a motor ki fogja bírni a versenyt.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!