Hűtési gondjai lehettek a Ferrarinak Melbourne-ben

Fotó: Scuderia Ferrari
Fotó: Scuderia Ferrari
A Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko szerint hűtéssel kapcsolatos problémák miatt szenvedett a Ferrari a 2019-es szezon első versenyhétvégéjén, Ausztráliában.

Az olaszok igencsak meggyőzően szerepeltek a téli teszteken, Melbourne-ben azonban a várakozásokon alul teljesítettek.

A Ferrari versenyzői lecsúsztak a dobogóról: a vasárnapi futamon nemcsak a Mercedes versenyzői, hanem a Red Bull ifjú titánja, Max Verstappen is jobb volt Sebastian Veteléknél.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a Motorsport.com című lapnak a minap elárulta, sejti, mi áll a Ferrari gyengélkedése mögött.

„Teljesen világos, hogy a Ferrari alulteljesített. És a Haas is. Nem tudjuk pontosan, de szerintem visszavettek a teljesítményből mert hűtési gondjaik voltak” – vélekedett a szakember.

„A Haas hirtelen lassabb lett [a teszteken látott tempójához képest].”

Marko szerint az is beszédes, hogy Sebastian Vettel a frissebb és lágyabb gumikkal sem tudott jó tempót autózni. Szerinte ez is azt mutatja, hogy a Ferrari a beállításokkal is bajlódott.

„Az egyik árulkodó jel, hogy [Charles] Leclerc gyorsabb volt a fehér gumikon [kemény keverék], mint Vetel a sárgákon [közepes keverék]. Ez azt jelenti, hogy valami gond van. Vettel mindössze három félig-meddig gyorskört futott, aztán a tempója visszaesett. A Ferrari nem jelentett veszélyt a sárga gumikon a hőmérséklet, illetve az abroncsaik degradálódása miatt.”

„Nekünk viszont nem voltak gondjaink a degradálódással, és még csak a határokat se feszegettük.”

A Ferrari az idei szezonnak egy, a Mercedesétől és a Red Bullétól teljesen eltérő első szárnnyal vágott neki, Marko szerint azonban ez nem befolyásolta az olaszok teljesítményét.

„Szerintem túl van értékelve ez a teória. Az első szárny többé-kevésbé meghatározza az autó koncepcióját. De rengeteg más dolog van az autó elején, ami még fontos szerepet játszik. Vannak eltérő koncepciók, de a versenytempót tekintve csak [Valtteri] Bottas volt a többiek felett. A Ferrari és a Red Bull azonos szinten volt.”

Fotó: Scuderia Ferrari

Marko hozzátette, a Ferrari gyengélkedéséhez az is hozzájárulhatott, hogy már nincs akkora előnyük az egyenesekben, mint tavaly.

„Az FIA jól reagált és bezárt néhány kiskaput, vagy legalábbis minimalizálta ezeket. Ez azt jelenti, hogy azok a végsebességek, amiket a Ferrari elért az egyenesek utolsó 25 vagy 30 százalékában, már nem léteznek. Ez jó.”

 

Kapcsolódó cikkek

Vettel: 2020 végéig biztosan maradok

Sebastian Vettel, a Ferrari F1-es pilótája úgy érzi, még ereje teljében van, ami a versenyzést illeti, így egyelőre nem gondol a visszavonulásra.

A Red Bull nem „gyanakszik” a Ferrari üzemanyagjára

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt mondja, nem igaz az, hogy „gyanakodva” tekint a Ferrari által használt üzemanyagra, ugyanakkor el kell ismerni, ez egy rendkívül fontos terület a fejlesztések szempontjából.

Ferrari: Nehéz döntés volt hátraküldeni Leclercet

A Ferrari Forma-1-es csapatát irányító Mattia Binotto elismerte, „nehéz” volt arra utasítani Charles Leclercet, hogy engedje el maga mellett csapattársát, Sebastian Vettelt a múlt hétvégi Kínai Nagydíjon.

Friss hírek