Idén már a Red Bullnak is lesz party-üzemmódja

Fotó: Red Bull Racing
Fotó: Red Bull Racing
2019-ben a Hondának köszönhetően már a Red Bullnak is lesz party-üzemmódja, így az időmérő edzéseken is képes lesz felvenni a versenyt a riválisokkal.

2019-ben a Hondának köszönhetően már a Red Bullnak is lesz party-üzemmódja, így az időmérő edzéseken is képes lesz felvenni a versenyt a riválisokkal.

Az energiaital-gyárosok 14 szezonon át dolgoztak együtt a Renault-val, és 2010 és 2013 között sorozatban négy világbajnoki címet is bezsebeltek.

A V6-os hibrid erőforrások 2014-es bevezetése óta azonban képtelenek voltak a végső győzelemért harcolni, a Renault motorjai ugyanis gyengének és megbízhatatlannak bizonyultak a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest.

A Red Bull és a Renault viszonya emiatt igencsak megromlott, az energiaital-gyárosok pedig 2019-től már a Honda erőforrásait használják a Forma-1-ben.

A csapat motorsport-tanácsadója, Dr. Helmut Marko szerint idén a Red Bull a Mercedesszel és a Ferrarival egy szintre kerülhet, a csapaton belül pedig „valódi eufória” és „optimizmus” uralkodik.

„A számok nagyon optimistává tesznek bennünket a teljesítménynövekedés tekintetében is” – mondta a szakember a Motorsport.com című lapnak.

„Először lesz lehetőségünk arra, hogy „party-üzemmódot” ünnepeljünk! A Honda motorja már most valamivel a Renault-é előtt jár. Ha kombináljuk a mi GPS-adatainkat a Honda adataival, a Mercedes és a Ferrari régiójában leszünk.”

„Természetesen ők sem alszanak. De már olyan magas szinten vannak, hogy nem képesek nagyobb ugrásokra. Még ha 10-15 kW lemaradásban is leszünk, az sem lesz különböző attól, mint amikor a V8-as érában versenyeztünk a Renault-val. Ennyit kompenzálni tudunk.”

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a 2018-as szezon végén azt mondta, 40 kW-nyi extra motorerővel teljesen más képe lett volna az F1-es idénynek. Az energiaital-gyárosok négy versenyt nyertek, ám sorozatos műszaki hibák hátráltatták őket, a Renault pedig elismerte, nem sikerült olyan fejlődést elérniük, mint remélték.

Ezzel szemben a Honda sokat javult az év során a Toro Rosso partnereként, és bár Helmut Marko nem számít könnyű szezonra, meggyőződése, hogy jól döntöttek.

„Tisztában vagyunk azzal, hogy nehéz dolgunk lehet a megbízhatósággal. Nagyon valószínű, hogy nem fogjuk tudni három motorral teljesíteni a szezont. De ha megfelelő pályákat választunk, pár kör után fel tudjuk küzdeni magunkat a mezőny elejére. Ez lesz a koncepciónk – tudatosan elfogadjuk a motorcsere miatti büntetéseket, ha szükséges.”

A szakember kifejtette, az elmúlt év adatai nyilvánvalóan megmutatják, mennyire hiányzott egy jó motor az autójukból.

„Kezdettől fogva a B-ligában versenyeztünk. 70 lóerő hiányzott az időmérőkön. Pályától függően volt, hogy kevesebb, de átlagosan 40 lóerő lemaradásban voltunk. A GPS-adataink világosan megmutatták, mennyit veszítettünk az egyenesekben, és mennyit nyertünk a kanyarokban. Amikor a Ferrari motorját csúcsra járatták, a különbség még extrémebb volt.”

 

Kapcsolódó cikkek

Kukába a papírformával, jön az Azeri Nagydíj!

Hétvégén következik az Azeri Nagydíj, amely mindenben ellentmond az F1-es városi pályákkal szemben felállított hiedelmeknek: eddig csak izgalmakat, előzéseket és fordulatokat láthattunk Bakuban!

Az F1-es pontverseny állása a sanghaji verseny után

Az első két versenyhez hasonlóan a Forma-1-es Kínai Nagydíj is a Mercedes kettős győzelmét hozta. Lewis Hamilton verhetetlen volt, a Ferrari pedig nem tudta reprodukálni két héttel ezelőtti tempóját Sanghajban.

Friss hírek