Idén már a Red Bullnak is lesz party-üzemmódja

Fotó: Red Bull Racing
MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 28: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB14 TAG Heuer during the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 28, 2018 in Mexico City, Mexico. (Photo by Dan Istitene/Getty Images)
2019-ben a Hondának köszönhetően már a Red Bullnak is lesz party-üzemmódja, így az időmérő edzéseken is képes lesz felvenni a versenyt a riválisokkal.

2019-ben a Hondának köszönhetően már a Red Bullnak is lesz party-üzemmódja, így az időmérő edzéseken is képes lesz felvenni a versenyt a riválisokkal.

Az energiaital-gyárosok 14 szezonon át dolgoztak együtt a Renault-val, és 2010 és 2013 között sorozatban négy világbajnoki címet is bezsebeltek.

A V6-os hibrid erőforrások 2014-es bevezetése óta azonban képtelenek voltak a végső győzelemért harcolni, a Renault motorjai ugyanis gyengének és megbízhatatlannak bizonyultak a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest.

A Red Bull és a Renault viszonya emiatt igencsak megromlott, az energiaital-gyárosok pedig 2019-től már a Honda erőforrásait használják a Forma-1-ben.

A csapat motorsport-tanácsadója, Dr. Helmut Marko szerint idén a Red Bull a Mercedesszel és a Ferrarival egy szintre kerülhet, a csapaton belül pedig „valódi eufória” és „optimizmus” uralkodik.

„A számok nagyon optimistává tesznek bennünket a teljesítménynövekedés tekintetében is” – mondta a szakember a Motorsport.com című lapnak.

„Először lesz lehetőségünk arra, hogy „party-üzemmódot” ünnepeljünk! A Honda motorja már most valamivel a Renault-é előtt jár. Ha kombináljuk a mi GPS-adatainkat a Honda adataival, a Mercedes és a Ferrari régiójában leszünk.”

„Természetesen ők sem alszanak. De már olyan magas szinten vannak, hogy nem képesek nagyobb ugrásokra. Még ha 10-15 kW lemaradásban is leszünk, az sem lesz különböző attól, mint amikor a V8-as érában versenyeztünk a Renault-val. Ennyit kompenzálni tudunk.”

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a 2018-as szezon végén azt mondta, 40 kW-nyi extra motorerővel teljesen más képe lett volna az F1-es idénynek. Az energiaital-gyárosok négy versenyt nyertek, ám sorozatos műszaki hibák hátráltatták őket, a Renault pedig elismerte, nem sikerült olyan fejlődést elérniük, mint remélték.

Ezzel szemben a Honda sokat javult az év során a Toro Rosso partnereként, és bár Helmut Marko nem számít könnyű szezonra, meggyőződése, hogy jól döntöttek.

„Tisztában vagyunk azzal, hogy nehéz dolgunk lehet a megbízhatósággal. Nagyon valószínű, hogy nem fogjuk tudni három motorral teljesíteni a szezont. De ha megfelelő pályákat választunk, pár kör után fel tudjuk küzdeni magunkat a mezőny elejére. Ez lesz a koncepciónk – tudatosan elfogadjuk a motorcsere miatti büntetéseket, ha szükséges.”

A szakember kifejtette, az elmúlt év adatai nyilvánvalóan megmutatják, mennyire hiányzott egy jó motor az autójukból.

„Kezdettől fogva a B-ligában versenyeztünk. 70 lóerő hiányzott az időmérőkön. Pályától függően volt, hogy kevesebb, de átlagosan 40 lóerő lemaradásban voltunk. A GPS-adataink világosan megmutatták, mennyit veszítettünk az egyenesekben, és mennyit nyertünk a kanyarokban. Amikor a Ferrari motorját csúcsra járatták, a különbség még extrémebb volt.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

 

 

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!