Idén sem használ szélcsatornát a Virgin

A Virgin Racing komoly előrelépést vár új versenygépétől, hiszen a tavalyi évben megszerzett tapasztalatait felhasználva, egy erősebb háttérrel kezdheti meg a felkészülést második szezonjára a Forma-1-ben.


A Virgin Racing komoly előrelépést vár új versenygépétől, hiszen a tavalyi évben megszerzett tapasztalatait felhasználva, egy erősebb háttérrel kezdheti meg a felkészülést második szezonjára a Forma-1-ben.

A brit bázisú alakulat már a tavalyi autóját is teljes mértékben számítógéppel tervezte, és ez az új autó esetében sincsen másképpen, ráadásul a cég megduplázta CFD kapacitását azzal, hogy megerősítette partneri kapcsolatát a CSC vállalattal.

„Mindképpen komolyabb előrelépést várunk a következő szezonban” – mondta a csapat technikai vezetője, Nick Wirth. „Sokkal többet tudunk, mint az elmúlt év elején, és az erőforrásainkat is megerősítettük, így az új autó komoly előrelépés lesz a 2010-es versenygéphez képest.”

„Izgatottan várjuk, hogy feltehessük autónkra az új elemeket, és megpróbálunk tanulni a tavalyi hibákból, hogy egy sokkal gördülékenyebb szezont teljesíthessünk majd az idei esztendőben.”

„Úgy gondolom, hogy egy nagyon izgalmas szezon előtt állunk. Új gumik, új szabályok lesznek, és érkezik a mozgatható hátsó szárny. Senki sem tudja, hogy ez a szárny miként működik majd élesben, de ennek komoly kihatása lesz arra, hogy miként használjuk a motorokat.”

„Számos olyan dolog lesz, ami teljesen más lesz az idei évben, és mindenképpen előrébb szeretnénk lépni a mezőnyben, hogy megmutathassuk, mire vagyunk képesek.”

Már az elmúlt évben is korlátozták az aerodinamikai munkát, így a szélcsatornában eltölthető időt, illetve a CFD használatát. A legtöbb csapat javarészt a szélcsatornára koncentrál, és minimális energiát fektet a számítógépes szimulációra, ám Wirth elmondta, hogy náluk továbbra is a CFD kapja a főszerepet.

„Fantasztikus kapcsolatot alakítottunk ki partnerünkkel, a CSC-vel, aminek köszönhetően egy új számítógépes rendszert helyezhettünk üzembe technológiai központunkban, Banbury-ben” – magyarázta.

„Ez pedig azt jelenti, hogy mi leszünk az első csapat a mezőnyben, amely csakis a CFD-vel éri el aerodinamikai korlátait. 2011-ben minden más csapatnál többet fogjuk használni a számítógépes tervezés és tesztelés adta lehetőségeket.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!