Így lehetnek izgalmasabbak az F1-es versenyek

Fotó: Williams F1
Fotó: Williams F1
Azzal tennék kiszámíthatatlanabbá a Forma-1-es versenyeket a jövőben, hogy nem engednék nekik, hogy kipróbálják a különféle gumikeverékeket a pénteki szabadedzéseken – ezt nyilatkozta a minap a Williams technikai igazgatója, Paddy Lowe.

Azzal tennék kiszámíthatatlanabbá a Forma-1-es versenyeket a jövőben, hogy nem engednék nekik, hogy kipróbálják a különféle gumikeverékeket a pénteki szabadedzéseken – ezt nyilatkozta a minap a Williams technikai igazgatója, Paddy Lowe.

A 2018-as Egyesült Államok Nagydíján heves esőzés nehezítette a mezőny dolgát pénteken, így nem sokat körözhettek a versenyzők, a versenyt pedig Kimi Räikkönen nyerte meg Max Verstappen és Lewis Hamilton előtt, akik mindannyian eltérő taktikával teljesítették a távot.

A Forma-1 sportigazgatója, Ross Brawn a verseny után elismerte, a látványos versenyhez hozzájárult az is, hogy a csapatok nem rendelkeztek sok adattal péntekről, és fontolóra kell venni, hogy ezzel a megoldással nem lehetne-e élni a jövőben.

Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója elárulta, Brawn javasolta is, hogy ne engedjék a csapatoknak, hogy péntekenként kipróbálják az összes gumikeveréket.

„Az autók teljesen megbízhatóak és teljes mértékben optimalizáltak a beállításokat és a gumikat tekintve” – mondta a szakember.

„Mindez azt jelenti, hogy az eredmények sokkal kiszámíthatóbbak. A legfőbb változó a versenyző és a hibák, amiket esetleg elkövet. De manapság a versenyzők is teljesen fittek, nem fáradnak, mint korábban, mindenki jól edzett. Nem hibáznak.”

„Olyan dolgokat kell alkalmaznunk, melyek gátat szabnak ennek az optimalizálásnak. Ross beszélt velünk arról, hogy nem lehetne gumikat tesztelni péntekenként, csak egy alapgumi lenne, amivel lehet dolgozni az autón, és meg lehet tanulni a pályát.”

„És aztán minden egyfajta zsákbamacska lenne a versenyen – szerintem ez nagyszerű.”

Lowe azt mondja, a versenyek azért váltak ennyire kiszámíthatóvá, mert a Forma-1 csapatai az elmúlt három évtizedben rengeteget fejlődtek a különféle területek analizálásában.

A korábban a McLarennél és a Mercedesnél is dolgozó mérnök azt mondja, 30 éve „két mérnökkel utaztunk el a versenyekre, most 30-cal – és van még 30 a gyárban.”

„Ha értékesebbé akarjuk tenni a dolgot, meg kell szabadulnunk az optimalizálástól, és több zajra lesz szükség külső tényezőkből, amiket nem lehet optimalizálni.”

„Jó lesz ez. Mert a másik alternatíva az lenne, hogy megszabadulunk mérnököktől egyfajta költségplafon révén, vagy csökkentjük a személyzet létszámát a pályán. Nem a mérnököket akarom feleslegessé tenni, vannak más megoldások is.”

„Azt gondolom, Ross felismerte, hogy az optimalizálás kiszámítható versenyeket eredményez, és van egy projektje erre.” 

 

Kapcsolódó cikkek

Kubica: A futam csúcspontja a felvezető kör volt

Robert Kubica, a Williams versenyzője újra elkeseredetten nyilatkozott az F1-es Kínai Nagydíjat követően, ahol véleménye szerint a csúcspont az volt, amikor megpördült a felvezető körön.

Hamilton győzött, Vettelt támogatta a Ferrari Kínában!

A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton nyerte a Forma-1-es Kínai Nagydíjat. A brit versenyző vezetésével a Mercedes kettős győzelmet aratott, a Ferrarinak pedig Charles Leclerc hátráltatásával sikerült dobogóra küldenie Sebastian Vettelt.

Ekkor rajtol az F1-es Kínai Nagydíj

A Mercedes versenyzői rajtolhatnak az élről a 2019-es Forma-1-es szezon harmadik versenyén, a Kínai Nagydíjon. Mutatjuk, mikor lesz érdemes a TV elé ülni!

Az F1-es Kínai Nagydíj TV-közvetítései

Újra eltelt két hét, hamarosan ismét pályára gurul a Forma-1 mezőnye: a világbajnoki sorozat a Kínai Nagydíjjal folytatódik az előttünk álló hétvégén!

Friss hírek