Íme a Mercedes magyarázata a csapatutasításra

A Mercedes szerint nyomós indokuk volt arra, hogy a Bahreini Nagydíj versenyén helycserét kérjenek két pilótájuktól, Valtteri Bottastól és Lewis Hamiltontól.

A Mercedes szerint nyomós indokuk volt arra, hogy a Bahreini Nagydíj versenyén helycserét kérjenek két pilótájuktól, Valtteri Bottastól és Lewis Hamiltontól.

A Mercedes szerint nyomós indokuk volt arra, hogy a Bahreini Nagydíj versenyén helycserét kérjenek két pilótájuktól, Valtteri Bottastól és Lewis Hamiltontól.

A Mercedes számára nem volt hibátlan verseny a vasárnapi, különösen Valtteri Bottas számára – a finn pilóta hiába indult az első rajtkockából, végül csak a harmadik helyen zárt. A verseny során problémákkal küszködött, így a csapat arra kérte őt, engedje el Hamiltont maga mellett, aki még küzdhetett volna a győzelemért.

„Volt néhány döntő tényező ma” – nyilatkozta Niki Lauda, a csapat elnöke. „A légkulcs nyomásával volt egy kis gond az egyik kiállásnál, majd jött Lewis büntetése – enélkül meg tudta volna nyerni a futamot. Valtterinél pedig a guminyomás túl magas volt, nem volt meg emiatt a tempója. Miért tartsuk fel egymást, ha az egyik autónál problémák vannak?”

Lauda mindazonáltal elismerte, hogy a Ferrari remek munkát végzett ma: „A Ferrari mindent jól csinált, ők megérdemelték a győzelmet.”

Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója szerint is nyomós indokuk volt arra, hogy beavatkozzanak – nem volt céljuk, hogy befolyásolják a versenyt, azonban a csapat érdeke ezt kívánta.

„Megpróbáltuk fenntartani a sorrendet, és nem akartunk beavatkozni, mert az szörnyű, de egy bizonyos ponton dönteni kell, hogy elveszítjük-e a versenyt, vagy közbeszólunk” – nyilatkozta Wolff. „A legfőbb dolog az volt, hogy nem tudtunk azzal a tempóval menni, amit az autó bír.”

„Három verseny telt el, és mindig az volt a filozófiánk, hogy egyenlően kezeljük a pilótáinkat. Tudjuk, hogy nehéz dolog a csapatutasítás, és nem is akarok még ezzel élni.”

Az erőviszonyokkal kapcsolatban Wolff elmondta, a versenyen a Ferrari egyelőre erősebbnek tűnik náluk.

„Egy körön egy pici előnyünk van, a futamon pedig – talán a gumikezelés miatt – a Ferrarinak van meg ez az előnye. A mai nap alapján nem lehet következtetéseket levonni. Nem tudjuk, hogy mi lett volna az eredmény, ha Lewis az elejétől kezdve elöl van.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!