Interjúsorozat Rubens Barrichellóval

A Brawn GP brazil pilótáját összesen háromszor sikerült mikrofonvégre kapni a barcelonai teszten, erről olvashatnak a következőkben.

A Brawn GP brazil pilótáját összesen háromszor sikerült mikrofonvégre kapni a barcelonai teszten, erről olvashatnak a következőkben.

Hétfőn, még csupán a boxból kísérhette figyelemmel az eseményeket, de a nap végén már lehetőségünk volt kérdezni arról, hogy mit gondol az autóról, mire számít.

A második alkalom a keddi tesztnap után volt, amikor már 188 kört megtett a Brawn GP autójával, mégpedig nagyszerű eredménnyel.

Végül csütörtök délután, a tesztprogram végén nyilatkozott nagy örömmel, fülig érő szájjal, sokszor még viccelődött is.

Hogy telt a hosszú téli szüneted?
Rubens Barrichello: Egyrészt furcsa érzés volt szerződés nélkül várni az újévet, másrészt remek érzés volt végre ilyen sok időt a családommal töltenem. Négy hónap szabadságom még soha sem volt. Nem volt rajtam nyomás, és ez nagyon jó érzés volt. Ha valaha véget ér a versenyzői karrierem, már tudom milyen érzés lesz majd visszatérni, de ez az idő meg nem érkezett el.

Mit éreztél, hogy nincs aláírt szerződésed?
Rubens Barrichello: Az érzés megmagyarázhatatlan, de valamiért nyugodt voltam, és biztonságban éreztem magam, annak ellenére, hogy nem volt meg a szerződésem 2009-re. A családom és a barátaim is csodálkoztak ezen, és gyakran kérdezgették, hogy miért vagyok ilyen nyugodt. Nem azért jártam le a konditerembe, mert mutogatni akartam az izmaimat a tengerparton, hanem mert tudtam, éreztem, hogy lesz helyem idén is a Forma-1-ben, annak ellenére, hogy ezt konkrétan senki sem erősítette meg. Ross Brawn is mondogatta, hogy maradjak fitt, ez motiváló volt számomra.


Tavaly Interlagosban megfordult a fejedben, hogy az lehet az utolsó versenyed?
Rubens Barrichello: Sohasem gondoltam, hogy az lenne az utolsó versenyem, valami belül azt mondta, hogy ez kizárt, és én hittem neki. Három hónap telt el a szezon befejezése óta, amire végre biztossá vált a helyem. Ez idő alatt igen türelmesen vártam, fogytam pár kilót, edzettem, és folyamatosan tartottam a kapcsolatot a csapattal. Ez remekül ment, és most végre újra autóba ülhetek, ami nagyon nagy öröm számomra.

Mi volt az oka a magabiztosságodnak?
Rubens Barrichello: Ross Brawn ismeri a sebességemet már azóta, mióta a Ferrarinál együtt dolgoztunk, és jól tudja, mire vagyok képes a versenypályán. Sokan nem hisznek bennem, de tudtam, hogy benne bízhatom, és azt is, hogy elfoglalt, mert nagyon sok dolga és gondja van a csapattal télen, és nagyon sokat fáradozott azon, hogy a csapat megmaradjon. Szerintem neki köszönhetem, hogy maradhattam, annak ellenére, hogy más nevek is felmerültek a listán.

Mikor vált biztossá, hogy a Mercedes lesz a motorszállító partnere a csapatnak?
Rubens Barrichello: Januárig nem volt szerződésünk senkivel, csak azt tudtuk, hogy Ferrari vagy Mercedes motorunk lesz, vagyis csak azt tudtuk, hogy egy nagyon jó motorunk lesz, ami jó érzéssel töltött el. A csapat összetételére, jövőjére is hatással volt ez a kérdés, úgyhogy nem tehettük mást, csak várhattunk.

További rekordokat dönthetsz meg, ez is motivál?
Rubens Barrichello: Nem azért megyek Ausztráliába, hogy rekordokat döntsek meg, egyszerűen csak azért, mert még mindig élvezem, hogy vezethetek, és versenyezhetek, és akár még nyerhetek is. Keményen dolgoztunk ezért az elmúlt években. A rekordok nem jelentenek semmit. A jövőben valaki úgyis megdönti majd az én rekordjaimat is.

Gondoltál arra, hogy csapattulajdonos legyél?
Rubens Barrichello: Nem, soha nem fordult meg a fejemben. Mindenképpen olyan vevőre volt szükség, akinek sok pénze van. Szerintem jó megoldás, hogy Ross vette meg a csapatot. Nem beszéltünk sohasem erről a témáról kettesben. Amikor a csapat autója a pályára gördült Silverstone-ban, akkor az arcán látható érzelmek leírhatatlanok voltak. Ugyanúgy ő a főnök, mint tavaly, és ez most már az ő autója, ő keltette életre.


Hány embert kellett elbocsátani Brackley-ből?
Rubens Barrichello: Erről nincs információm, de talán eddig nem küldtek el senkit. Jelenleg 770 fő dolgozik a gyárban, ez viszont nagyon nagy létszám egy nem gyári csapat esetén. Mindenkeppen lesznek elbocsátások, a Brawn GP nem hasonlítható össze a Honda gyári csapatával.

Beszéltél-e Bruno Sennával azóta, hogy tudod, te kaptad az állást?
Rubens Barrichello: Felhívtam, próbáltam kapcsolatba lépni vele, de nem vette fel a telefont. Hagytam üzenetet az üzenetrögzítőjén. Mindig is jó barátok voltunk, bár az elmúlt hónapokban érthető módon nem beszélgettünk. Szerencsétlen egybeesés, hogy ugyanazért a pozícióért harcoltunk, de ez remélem nincs kihatással a kapcsolatunkra. Minden jót kívánok neki a jövőben. Ahhoz képest, hogy csak pár év tapasztalata van, remek pilóta, és biztosan állíthatom, hogy van jövője a Forma1-ben. A csapatnak viszont most olyan pilótára volt szüksége, aki tapasztalt. Brunónak csupán egyszer volt alakalma tesztelni az autót, ami nagyon kevés. Talán idén lesz újabb lehetősége egy tesztre. Minden jót kívánok neki.

—–

Kedden délután egy mosolygó Rubens Barrichello állt elénk, akit az élményeiről faggathattunk. Rubens 111 kört teljesített aznap, és a 3. helyen zárt, kevesebb, mint 1 másodperccel lassabb, mint a leggyorsabb Kimi Raikkonen.

Milyen érzés volt újra autóba ülni?
Rubens Barrichello: Fantasztikus volt négy hónap kihagyás után újra forma-1es autóba ülni. Magam is elcsodálkoztam azon, hogy ennyi idő elteltével ilyen jó a fizikai állapotom. Az utolsó versenyem novemberben volt, és most 111 kört tettem meg egy nap alatt az új autóval, mely nagyon stabil és sokkal nehezebb volt vezetni, mint a tavalyit.

Figyelemmel követted az autó gyártását?
Rubens Barrichello: Természetesen igen. Minden héten néztem a szélcsatorna adatait, melyek azt jelezték, hogy technikailag is jó az autó. Természetesen ez a Ferrarinál mindig így volt, és az autó mindig jó volt. Most pedig a mienk is az, ahogy az adatok mutatták, ez pedig remek érzés.


Mennyi időt töltöttél a Brawn GP gyárában, Brackley-ben?
Rubens Barrichello: Összesen öt napot. A motorhome-ommal kempingeztem, és megmondtam, hogy addig nem megyek el, amíg nem írják alá a szerződésemet.

Hogyan készültél fizikailag a tesztre és a szezonra?
Rubens Barrichello: Sokat kerékpároztam, futottam, és gokartoztam otthon Brazíliában. Ez volt a legtöbb, amit megtehettem. Sokkal nehezebbnek gondoltam a felkészülést, mind fizikailag, mind pszichikailag, de eddig úgy tűnik, hogy minden rendben. Eddig 1.5 hónap volt a maximum, amit a családommal tölthettem, most ez 4 hónap volt.

Készen állsz Melbourne-re?
Rubens Barrichello: Készen, és a csapat is. Versenyezni megyünk, nem pedig egy újabb tesztre. Az első verseny minden pilóta számára kemény pszichikai és fizikai kihívás, pláne a tesztek hiánya miatt is. A mai 111 kör remek felkészülés volt, de a 3.5 nap, amit összesen az autóban tölthetek a szezon előtt, nagyon kevés. Az autónk versenyképes, és jó szereplésre számítunk.

Mik az autó gyenge pontjai?
Rubens Barrichello: Erről még korai lenne nyilatkozni, hiszen csak most ismerkedünk vele. Mentünk 20 kört az autóval, majd a boxban végeztünk némi apró módosítást, és újra mentünk 20 kört. Nincs elég időnk ezeknek az adatoknak a részletes kielemzésére, de mindent megteszünk, amit csak lehet. Eddig meggyőzően teljesít az autó, állíthatom, hogy ez a csapat – bárhogy is nevezzék azt – eddigi legjobb autója mióta csatlakoztam. 2004-ben volt utoljára jó és megbízható autóm, és azt még Ferrarinak hívták.

—–

Csütörtökön még nagyobb mosolyt láthattunk Rubens arcán, amikor a teszt végén kaptuk mikrofonvégre. Sok rajongó körülállta Rubens-t, és autogramot szerettek volna kérni, az sem zavarta őket, hogy már megkezdődött az interjú. Aznap az élen zárta a tesztet, 110 körrel a háta mögött.

A Brawn GP autója a leggyorsabb a pályán, veled a volánjánál. Mit érzel most?
Rubens Barrichello: Már nagyon régóta vártam, hogy ez az álmom valóra váljon, és végre egy jó autóm legyen ennél a csapatnál is, és újra érezhessem ezt a leírhatatlan örömöt, és remek érzést, amit a Ferrari volánja mögött többször is volt alkalmam érezni. A csapat nagyszerű munkát végzett, a négy nap alatt nagyon sok kilométert megtettünk, és ezzel sok információhoz jutottunk. Az autó annyira jó, amilyennek kinéz, természetesen ez még csak a kezdet, ami nem azt jelenti, hogy most majd sorban nyerjük a versenyeket, de legalább jó úton haladunk afelé. Így a negyedik nap végén csodálkozom, hogy fizikailag ennyire jól bírtam a megerőltetést és a nyakam még mindig kapcsolódik a fejemhez.


Mi volt a mai tesztprogram?
Rubens Barrichello: Délelőtt egy 74 körös verseny szimulációt hajtottunk végre, délután pedig az időmérőre gyakoroltunk. Eddig is túl sok időt vesztettünk, a tesztelések hiánya pedig megmutatkozhat a későbbiekben.

Milyen az autó karakterisztikája?
Rubens Barrichello: Aerodinamikai szemszögből az autónk nagyon jó, a motor pedig erős és megbízható. Ennél jobb kombináció nem is létezhet. Nagyon jól viselkedik akár kevés, akár sok üzemanyag van benne. Ugyanazt a motort használtuk a négy nap alatt mindketten, ami szintén bizonyítja annak megbízhatóságát.

Az egykori Ferrarihoz képest milyen az új autó?
Rubens Barrichello: A Ferrarinál mindig elsőre jó autóm volt, különösen 2003-ban. Amikor 2006-ban a Hondát először kipróbáltam, nem tudtam ülök-e még olyan jó autóban, mint az a 2003-as Ferrari volt. Az a Honda sem volt rossz, de ez sokkal jobb. Sok időbe, és alapos munkába telt, míg elkészült, de egy remek kezdet ez, pláne ha figyelembe vesszük, hogy milyen sok problémája volt a csapatnak. Most pedig itt állunk, és az autónk okozhat még meglepetéseket.
Már nagyon régóta vártam erre a pillanatra. Kicsit tartottam tőle, hogy már nem tartanak igényt a szakértelmemre és a lelkesedésemre, és nem maradhatok a csapatnál, de szerencsére nem így alakult. Úgy érzem, ez egy boldog és sikeres év lesz.


A győzelem a cél Melbourne-ben?
Rubens Barrichello: Igen, minden versenyre minden pilóta győzni megy, de reálisan kell néznünk a helyzetet és a lehetőségeinket. Sokat tanultunk a tavalyi hibáinkból, és most nagyon felkészülten várjuk az első futamot. Ahol reményeink szerint jól fogunk teljesíteni. A csapatmunka nagyon fontos, és az, hogy két top-pilótájuk van, mert szerintem mindketten ebbe a kategóriába tartozunk Jensonnal. A csapat jó autót rakott össze, így nekünk is a legjobbat kell nyújtanunk Melbourne-ben, és a többi futamon is. Mindenesetre megerősíthetem, hogy az autónk, a csapatunk és a motorunk is jó, és mi lehetünk az év meglepetése.

Hétvégén kiderül, hogy a Brawn GP új autója hogyan állja meg a helyét verseny körülmények között, és Barrichello álma valóra válhat-e.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!