Ismét terítéken az ügyfélautók a Forma-1-ben

A Forma-1 vezetői készen állnak átbeszélni a csapatok közti technikai kooperációkat a jövő hét csütörtökén megrendezésre kerülő Forma-1 Bizottság ülésén, ugyanis átlátható rendszert szeretnének, ha esetleg engedélyezik az autók adás-vételét a jövőben.


A Forma-1 vezetői készen állnak átbeszélni a csapatok közti technikai kooperációkat a jövő hét csütörtökén megrendezésre kerülő Forma-1 Bizottság ülésén, ugyanis átlátható rendszert szeretnének, ha esetleg engedélyezik az autók adás-vételét a jövőben.

Brit lapértesülések szerint az egyik csapat kérésére két plusz témáról is szó lesz a november 3-án Genfben megrendezésre kerülő megbeszélésen.

Az egyik a konstruktőr fogalmának tisztázása, a másik pedig az, hogy az egyes résztvevők más csapatokhoz kihelyezett szakemberei által akár egy vagy két irányba áramoltatott információk nem sértik-e a szerzői tulajdonjog védelmét.

Az Autosport értesülései szerint azután került reflektorfénybe a téma, hogy egyesek megkérdőjelezték, meddig mehet el egy-két csapat az információátadásban – különösen a McLaren, amely már évek óta technikai partnere a Force Indiának, és a következő idényben a Virgin Racinggel is kapcsolatban áll majd.

A Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone már pénteken informálta a csapatokat arról, hogy a téma előkerül majd a jövő heti megbeszélésen.

Advertisements

Ennek azért is van jelentősége, mert egyre több nagycsapat szeretne ügyfélautókat biztosítani másoknak, a kicsapatok pedig több segítséget várnak.

A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh azonban értetlenül áll a történtek előtt, ugyanis elmondása szerint a McLaren Applied Technologies és a Force India valamint a Virgin Racing istállók közötti szerződés teljes mértékben tiszteletben tartja a Concorde Egyezményben foglaltakat.

„Semmi kétségem, hogy minden megfelel a szabályoknak” – mondta a szakember. „Mikor az első szerződésre felkészültünk, mindenről tájékoztattuk az FIA-t és a FOM-ot, hogy semmi probléma ne legyen. A csapatoknak is írtunk, hogy tudják, mi folyik, és miért felel meg minden a szabályoknak.”

„A Marussiával (Virgin) köttetett szerződésről is informáltuk az érintetteket. Azt gondolom, hogy egy sikeres együttműködés lesz, ahogy a Force Indiával is kiváló a kapcsolatunk, és egyre erősebbek, ezért is beszél most mindenki erről. Mivel nem én voltam az, aki előterjesztette a témát, fogalmam nincs, hogy mi áll mögötte.”

A Force India csapatfőnöke, Vijay Mallya sem érti, hogy mi van a háttérben, különösen úgy, hogy a McLarennel kötött szerződésük egyáltalán nem új.

„Kérem, értsék meg, hogy a McLaren Applied Technologies Ltd.-vel kötött szerződésünk már három éves” – mondta. „Ha bármilyen szabályt is megsértettünk volna ezzel, akkor biztos vagyok abban, hogy már réges-régen bepanaszoltak volna bennünket.”

„Már három éve együttműködünk, mi értelme most panaszkodni? Persze beszélhetünk erről a Forma-1 Bizottság következő ülésén, de ami engem illet, biztos vagyok abban, hogy teljes mértékben kielégítjük a Concorde Egyezményben lefektetett szabályokat.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!