HírekKiemelt

Itt a magyarázat: Ezért tiltotta be a Ferrari fejlesztését az FIA

Fotó: Scuderia Ferrari

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) magyarázatot adott arra, miért tiltotta be egy verseny után a Ferrari egyik fejlesztését.

Az olasz istálló először szerelte fel a ’Halóra’ versenyautóinak tükreit azok után, hogy az FIA erre egy külön kiküldött technikai direktívában lehetőséget adott.

A Ferrari emellett kiegészítő szárnyakkal is felszerelte a fejvédőt, mondván, azok a tükrök illesztését szolgálják.

Bár a Ferrari versenyautói átmentek a gépátvételen, néhány csapat panaszt tett, az FIA pedig úgy döntött, a maranellóiaknak a soron következő Monacói Nagydíjra változtatniuk kell a tervezésen.

Charlie Whiting, az FIA F1-es versenyigazgatója nemrég el is magyarázta, miért tiltották be a Ferrari megoldását.

„Ez egy liberális értelmezése az „illesztés” szónak, mivel így váltak legálissá” – fogalmazott a szakember.

„Az értelmezés pedig azon múlik, hogy mi illesztésként tekintünk-e erre a dologra, vagy pedig nem. A Ferrarinál azt mondják, a tükrök merevségét szolgálják. De én kétlem, hogy ott lennének, ha nem lenne mérhető aerodinamikai előnye – manapság ezeknek nem kell nagynak lenniük.”

„Pár hete kiküldtünk egy technikai direktívát, mellyel válaszoltunk néhány csapat kérdéseire azzal kapcsolatban, hogy a ’Halóra’ szerelt tükrök elfogadhatóak-e.”

„Azt válaszoltuk, hogy igen, és adtunk néhány kikötést is – az egyik, hogy rögzíteni kell. És ez csak interpretáció kérdésére, márpedig az efféle durva értelmezéssel mi nem igazán vagyunk elégedettek.”

Fotó: Twitter/Jaume Ciurana

Whiting hozzátette, ha a Ferrari megoldása Monacóban is felkerül az autókra, „feltehetően meglátogatjuk a stewardokat ennek kapcsán”.

Arra a kérdésre, hogy gyakorlatilag betiltották-e az eszközt, habár konkrétan nem szegett szabályt a Ferrari, a versenyigazgató így felelt: „Igen, fogalmazhatunk így.”

A Ferrari négyszeres világbajnoka, Sebastian Vettel mindazonáltal nem ért egyet az FIA döntésével.

A német azt mondja, a Ferrari fejlesztése semmiben sem különbözik attól, mint amikor a csapatok aerodinamikai megoldásokat használnak a tükrök illesztésekor a versenyautó egyéb részein.

„Számunkra egyértelmű a dolog, jobban látunk. Ez volt a lényeg, amikor áttettük a tükröket” – mondta Vettel.

„Már az év elején rákérdeztünk, amikor megejtettük az első üléspróbát a ’Halóval’, hogy fel lehet-e tenni őket a ’Halóra’. Ami a szárnyacskákat illeti, szerintem ugyanazt csináljuk, amit mindenki más a tükröket illetően.”

Szólj hozzá!