Jelentősen átalakítja V6-os motorját a Ferrari

TEST T5 ABU DHABI 2019 - MARTEDÌ 03/12/2019 credit: @Scuderia Ferrari Press Office Sebastian Vettel Ferrari
Fotó: Scuderia Ferrari
Jelentősen áttervezi V6-os erőforrását a 2020-as idényre a Ferrari Forma-1-es csapata, miközben igyekszik növelni versenyautójának leszorítóerejét – árulta el Mattia Binotto.

A maranellóiak idén kiemelkedtek a mezőnyből a motorteljesítmény tekintetében, a kanyarokban viszont egyértelműen lemaradásban voltak riválisaikkal szemben.

A 2019-es év második felében a Scuderia igyekezett növelni az autó leszorítóerejét, ennek köszönhetően pedig sikerült is előrelépéseket tenni ezen a téren.

Habár a technikai szabályok 2020-ra változatlanok maradnak, a Ferrari úgy döntött, módosít motortervezésén a következő szezonra, mert úgy érzi, többet tud kihozni V6-os erőforrásából.

„Elég sokat változtattunk az erőforráson annak architektúráját, illetve a hengereket tekintve” – mondta Mattia Binotto csapatfőnök.

„Elég nagy mértékű a dolog, mert van még ebben. Jelentős mértékű változtatásokról van szó a motoron magán.”

A Ferrari célja természetesen az, hogy megtartsa jelenlegi motorelőnyét a riválisokkal szemben, ugyanakkor viszont ki akarja küszöbölni azokat a leszorítóerőbeli hiányosságokat, melyek idén hátráltatták az istállót.

„A jövő évi autóval több leszorítóerőt szeretnénk, és a több leszorítóerő nagyobb légellenállást jelent” – magyarázta Binotto.

„Nem számítunk arra, hogy annyira nagy előnyben leszünk az egyenesekben, mint eddig. De soha nem tudhatjuk, mit csinálnak a többiek. Sok mindent tanultunk idén, és felismertünk, hogy több leszorítóerőre van szükségünk. A szezon végén láthattuk, hogy még hátrányban vagyunk.”

„Szeretnénk tehát több leszorítóerőt az autóra, és következésképpen többet dolgozunk majd a légellenálláson.”

A Ferrarinál jelenleg is a 2020-as autó terveinek véglegesítése zajlik, az előszezoni tesztekig pedig gőzerővel dolgozik a csapat.

A Scuderia február 11-én mutatja be új autóját a nagyközönségnek, 8 nappal az első barcelonai teszt előtt.

„A homologizációs folyamat zajlik. Teljesítjük a törésteszteket a homologizációhoz, de persze még fejlesztünk a szélcsatornában. De a koncepciót már természetesen meghatároztuk.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!