Jelentősen csökkenteni kellene az F1-es autók leszorítóerejét

Fotó: Toro Rosso
Fotó: Toro Rosso
„Legalább 40-50 százalékkal” csökkenteni kellene a Forma-1-es autók leszorítóerejét, hogy látványosabb versenyeket láthassunk – ezt mondja a Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost.

„Legalább 40-50 százalékkal” csökkenteni kellene a Forma-1-es autók leszorítóerejét, hogy látványosabb versenyeket láthassunk – ezt mondja a Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost.

A 2019-es szezonban az F1-es autók első szárnyait jelentősen leegyszerűsítik, illetve egyéb aerodinamikai módosításokat is végrehajtanak, hogy a versenyzők könnyebben tudják követni egymást, ezáltal pedig több előzést lásson a nagyérdemű.

2021-től pedig jelentősen átalakulnak a regulák, ám a pontos szabályrendszert még nem dolgozták ki.

A Toro Rosso csapatát irányító Franz Tost a Motorsport.com című lapnak azt mondta, túl nagy a jelenlegi F1-es autók leszorítóereje.

„Óriási a leszorítóerő, ami hatalmas kanyarsebességet jelent, és senki sem tudja követni a másikat a turbulens levegő miatt, ráadásul alig vannak féktávok. Hogyan lehetne így előzni?” – fogalmazott a szakember.

„Ez azt jelenti, hogy az FIA-nak, és a FOM-nak, illetve az ott dolgozó tapasztalt szakembereknek, mint Ross Brawn és Pat Symonds… ők pontosan tudják, mit kellene tenni. Lecsökkenteni az aerodinamika jelentőségét, csökkentve a leszorítóerőt.”

„Én minimum 40-50 százalékkal csökkenteném, hogy az autók sokkal instabilabbak legyenek a kanyarokban. Akkor mindenki láthatná, hogy a versenyzőknek küzdeniük kell az autókkal.”

„Az autók sokkal gyorsabbak lesznek az egyenesekben, és lesz esély megelőzni valakit a megnyúló féktávok miatt. És lehetne követni egymást a kanyarokban is.”

„Ezt a szabályt könnyen meg lehetne alkotni. Csak akarniuk kell.”

 

Kapcsolódó cikkek

Az F1-es pontverseny állása a sanghaji verseny után

Az első két versenyhez hasonlóan a Forma-1-es Kínai Nagydíj is a Mercedes kettős győzelmét hozta. Lewis Hamilton verhetetlen volt, a Ferrari pedig nem tudta reprodukálni két héttel ezelőtti tempóját Sanghajban.

F1: Kínai Nagydíj – Végeredmény

A Mercedes kettős győzelmével zárult a 2019-es Forma-1-es szezon harmadik versenye, a Kínai Nagydíj. Lewis Hamilton elsőként szelte át a célvonalat csapattársa, Valtteri Bottas, valamint a Ferrari Sebastian Vettel előtt.

F1 1000. – A résztvevők kedvencei (3. rész)

A Forma-1 történetének 1000. versenyét rendezik hamarosan, Kínában. Megszámlálhatatlanul sok felejthetetlen pillanat, melyekre nemcsak az egyszeri rajongók, de természetesen maguk a résztvevők is szívesen emlékeznek vissza.

Az F1-es Kínai Nagydíj rajtrácsa

Valtteri Bottas vezetésével a Mercedes csapata bérelte ki az első rajtsort a Forma-1-es Kínai Nagydíj szombati időmérőjén, mögöttük a Ferrarik, a Red Bullok, a Renault-k és a Haasok sorakoznak.

Ekkor rajtol az F1-es Kínai Nagydíj

A Mercedes versenyzői rajtolhatnak az élről a 2019-es Forma-1-es szezon harmadik versenyén, a Kínai Nagydíjon. Mutatjuk, mikor lesz érdemes a TV elé ülni!

Friss hírek