Jól vizsgáztak az új szabályok a Forma-1-ben - F1VILÁG.HU

Jól vizsgáztak az új szabályok a Forma-1-ben

HIRDETÉS

Az élcsapatok vezetői úgy gondolják, hogy az állítható hátsó szárny bevezetése, a hibrid rendszer visszatérése, és a Pirelli bemutatkozása segített abban, hogy látványosabb és izgalmasabb versenyek legyenek a sportban.


Az élcsapatok vezetői úgy gondolják, hogy az állítható hátsó szárny bevezetése, a hibrid rendszer visszatérése, és a Pirelli bemutatkozása segített abban, hogy látványosabb és izgalmasabb versenyek legyenek a sportban.

Bár a szezonnyitó után sokan csalódtak az új szabályokban, a hétvégi Maláj Nagydíjon egy sokkal izgalmasabb versenyt láthattunk, ráadásul a különböző stratégiák ellenére sem volt nehéz átlátni a helyzetet, ami mindenképpen bíztató a jövőre nézve.

„Úgy gondolom, hogy eddig minden a legnagyobb rendben van” – mondta a Renault csapatfőnöke, Eric Boullier az Autosportnak.

„Véleményem szerint, ha egy igazi versenyző vagy, és én annak tekintem magam, akkor szeretem, ha mindkét autó feszegeti a határait, és akár még össze is érnek az oldalszekrények.”

„A DRS (légellenállás csökkentő rendszer) egy hasznos dolog, azonban vannak olyan pályák, ahol nem működik hatékonyan, mint Melbourne-ben, azonban ha elég hosszú az egyenes, mint Malajziában vagy Kínában, akkor jól muzsikál, és ez remek hír.”

A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh a következőkkel folytatta: „Ha visszatekintünk Malajziára, akkor nem volt egy rossz verseny, és azt gondolom, hogy a gumihelyzet és az autók a pályán a verseny más-más szakaszban spóroltak az abroncsokkal, ami fokozta az izgalmakat.”

„A Pirelli nagyon kevés teszttel a háta mögött érkezett meg a szezonnyitóra, és azt gondolom, hogy gratulálnunk kell nekik, hiszen hihetetlenül jó munkát végeztek.”

„Egyes versenyzők panaszkodtak bizonyos szettekre, de az a tény, hogy olyan abroncsaink vannak, amik biztonságosak, és nagyobb kihívást jelentenek a csapatoknak, mindenképpen jó.”

A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner szerint az új szabályok megnehezítik a résztvevők dolgát, a stratégiák változatossága miatt, ami viszont nagyon jó a rajongóknak.

Hirdetés

„Egyértelmű, hogy sokkal bonyolultabb felismerni a megfelelő helyzeteket a boxutca faláról” – mondta a szakember. „Olyan, mint egy légiirányító rémálma. Figyelned kell a többiekre, hogy éppen hova fogsz kerülni egy kiállás után, milyen gumikopásra számíthatsz, milyen keverékeket kellene feltenned a két autóra. A munka hihetetlenül brutális.”

„Ez egy extra tényezőt ad hozzá a versenyhez, és azt gondolom, hogy a nézők számára ez mindenképpen pozitív dolog, hiszen a jövőben minden bizonnyal összetettebb és szórakoztatóbb versenyekre van kilátás a Forma-1-ben.”

A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali szintén elégedett az új szabályokkal, azonban attól tart, hogy a sokféle stratégia miatt a nézők nehezebben tudnak kiigazodni a verseny közben, jóllehet az előzgetések és helycserék izgalmasak és nagyon érdekesek.

„A nézők szemszögéből nézve, az emberek élvezik nézni, ahogy a szárny kinyílik és visszaáll alaphelyzetbe, és a versenyzők egyre közelebb kerülnek egymáshoz, majd harcba szállnak egymással a jobb pozíciókért” – mondta az olasz szakember.

„Azonban természetesen a nézőknek nem egyszerű megérteni, hogy mi folyik a pályán, mert ez még a csapatoknak sem egyszerű, de a dolgok így mennek. Szerintem ez része a játéknak ebben az évben, ezt el kell fogadnunk, és nem használhatjuk fel kifogásnak.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!