Jövőre visszatérhet a hibrid rendszer a Forma-1-be

A Forma-1-es Csapatok Szövetsége (FOTA) péntek este összeül Malajziában, hogy megvitassa, miként lehetne fokozni az izgalmakat, és növelni az előzések számát a jövőben. KERS és szálesebb hátsó gumik jöhetnek.



A Forma-1-es Csapatok Szövetsége (FOTA) péntek este összeül Malajziában, hogy megvitassa, miként lehetne fokozni az izgalmakat, és növelni az előzések számát a jövőben.

A szezonnyitó után hatalmas volt a felháborodás, mert a várakozásokkal ellentétben egy hihetetlenül unalmas futamot láthattunk Bahreinben, és bár a múlt heti verseny számos izgalmat tartogatott, mindenki tudja, hogy az nagyban az időjárásnak volt betudható.

A csapatok vezetői ezért is ülnek össze, hogy megvitassák, milyen módosítások szükségesek a technikai és a sportszabályzatban, hogy a jövő évben senki ne legyen elégedetlen.

Az Autosport úgy tudja, hogy a legfőbb téma a kinetikus energiatároló-rendszer (KERS) újbóli bevezetésének lehetősége lesz, aminek használatát egyébként jelenleg is engedik a szabályok, azonban a csapatok már korábban megegyeztek abban, hogy azt egyikük sem használja, a költségek visszaszorítása érdekében.

A zöld technológiát tavaly vezették be a Forma-1-ben, ám az kudarcot vallott, hiszen csak a Ferrari és a McLaren használta folyamatosan, a többiek úgy döntöttek, anyagi megfontolásból nem fejlesztik ki a rendszert, egyébként sem jelent olyan nagy előnyt.

A csapatvezetők azonban úgy gondolják, hogy a KERS visszatérése fokozná az izgalmakat, és használatával több előzést láthatnánk a versenyeken, a kérdés már csak az, hogy milyen formában hozzák vissza, mekkora energiát tárolhasson, és egyéb ilyen „apróságok.”

A hírek szerint a legtöbben azon vannak, hogy egységesítsék a KERS-t, amit egy külsős cég szállítanak be, ezzel megoldódnának az anyagi nehézségek, és minden csapat azonos eszközzel futhatna a versenyeken.

Az FIA már a múlt évben megerősítette, hogy 2011-től tiltólistára teszi a dupla diffúzort, ami egyébként keresztülhúzta a szövetség számításait, ugyanis annak megjelenése miatt nem, hogy kisebb, nagyobb lett az autók leszorító ereje.

Bár a dupla diffúzor betiltása már önmagában sokat segíthet, az irányító testület nem tartja kizártnak, hogy a hátsó abroncsok szélességét is megnöveli, 13 inchről egészen 18 inchig, ami nagyobb mechanikai tapadást biztosítana az autók számára, ezzel fokozva az izgalmakat.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!