Kevesebb csapatnak szállítana a Renault

Nem szeretne túlzásokba esni partnercsapatait illetően a Renault. A francia motorgyártó jelenleg négy csapatot lát el erőforrásaival, ám vannak pletykák arra vonatkozóan, hogy tovább növelheti szerepvállalását a F1-ben.


Nem szeretne túlzásokba esni partnercsapatait illetően a Renault. A francia motorgyártó jelenleg négy csapatot lát el erőforrásaival, ám vannak pletykák arra vonatkozóan, hogy tovább növelheti szerepvállalását a F1-ben.

Az idei évben a franciák V8-asait használja a Forma-1-ben a Red Bull, a Lotus, a Williams és a Caterham, ám 2014-ben új motorformula lép életbe a királykategóriában, ami komoly változást jelent majd, érkeznek ugyanis az 1,6 literes V6-os turbómotorok.

A Renault nem titkoltan tárgyalásokat folytat a Toro Rosso csapatával, sőt, a pletykák szerint az sem kizárt, hogy végül a Marussia is a francia gyártó motorjait használja majd jövőre.

A gyártó ügyvezető-igazgatója, Jean-Michel Jalinier azonban a minap világossá tette, valójában ők jobban örülnének annak, ha kevesebb csapatnak szállítanának, így ugyanis hatékonyabban tudnák végezni munkájukat.

Amikor az Autosport arról kérdezte, jövőre hány csapat partnerei lehetnek, a szakember így felelt: „Biztos, hogy nem hatnak. Az öt még egy lehetőség lehet, de tényleg ez lenne a maximum, szeretnénk ugyanis megfelelő szolgáltatást nyújtani.”

„Az öt tehát mindenképp a maximum, de ha négy, vagy három csapatnak szállítanánk, akkor elégedett lennék. Nagyon jól tudtunk dolgozni akkor, amikor három csapattal dolgoztunk.”

A szakember elmondta, még korai pontos számokról beszélni, ám a csapatoknak jövőre vélhetően mintegy 5 millió euróval kell majd többet fizetniük a motorokért.

„Pontos összegről még nem beszélhetek, de ma egy szezon mintegy 15 millióba kerül. 10 milliót kérünk a motorokért, és még 5-öt a KERS-rendszerért és a támogatásért. 2014-ben egy szezon inkább a 20 millió eurót közelíti majd meg, nem pedig a 15-öt. Ezek azonban egyelőre csak nyers adatok, amiket kommunikálunk a csapatok felé.”

Jalinier elmondta, megérti azon csapatokat, melyek a költségek miatt aggódnak, a Forma-1 ugyanis nincs könnyű helyzetben manapság.

„Nagyon aggódunk a Forma-1 jelenlegi helyzete miatt. Talán három csapaton kívül egyetlen alakulat sincs kényelmes anyagi helyzetben, tehát nagyon óvatosnak kell lennünk azt illetően, hogy mit nyomunk le a torkukon.”

A Renault ügyvezetője szerint az is fontos volna, hogy a francia gyártónak a költségek miatt beleszólása legyen a sportág jövőjébe.

„A Renault összesen négy csapatba fektet bele, szóval egy középcsapat költségvetésével dolgozunk. Akkorák vagyunk, mint egy középcsapat, szóval jó volna, ha ugyanakkora szavunk is lenne. Már dolgozunk ezen a FOM-mal és az FIA-val.”

A Renault egyébként a minap publikálta az első fotót 2014-től használatos új motorjáról, melyet Facebook-oldalunkon meg is tekinthetnek.

Jalinier szerint az új turbók remekül reprezentálják majd a Forma-1 robbanékonyságát.

A vállalat technikai igazgatója, Rob White kifejtette, az új egységek hangjával sem lesz probléma.

„Az F1 továbbra is hangos lesz, és egyúttal robbanékony sportág is” – fogalmazott.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!