Kevesebb fogyasztás, nagyobb előny: Aranyat érhet V6-os motorja a Mercedesnek! - F1VILÁG.HU

Kevesebb fogyasztás, nagyobb előny: Aranyat érhet V6-os motorja a Mercedesnek!

HIRDETÉS
Fotó: Mercedes

A 2018-as szezonban még nagyobb előnybe kerülhet majd a Mercedes Forma-1-es csapata hatékony erőforrásának köszönhetően – mondja a Red Bull tanácsadója, Dr. Helmut Marko.

A német istálló a V6-os hibrid erőforrások bevezetése óta dominál a Forma-1-ben, motorja pedig nemcsak egyre erősebb lett az elmúlt évek során, hanem egyre hatékonyabban is tudják üzemeltetni, ami szintén komoly előnyt jelent a világbajnok istállónak.

A 2018-as szezonban minden autó legfeljebb 105 kg-nyi üzemanyagot használhat fel versenyenként, a hatékony motorral rendelkező csapatoknak pedig nemcsak, hogy nem kell spórolniuk a futamok során, de bizonyos helyszíneken még azt is megtehetik, hogy ennél kevesebb üzemanyagot töltenek autóikba.

„Nemcsak arról van szó, hogy a Mercedes kevesebb üzemanyagot fogyaszt. De 10-15 kg-mal kevesebb benzinnel tudják megkezdeni a versenyeket a nem túl kritikus helyszíneken, és a kezdeti szakaszokban ez a súlyelőny akár 3-4 tizedmásodpercet, vagy akár fél másodpercet is jelenthet körönként” – mondta Dr. Helmut Marko a Motorsport.com-nak.

„Az autók sokkal többet haladnak padlógázon, mint a múltban. A tapadás megvan, és a 105 kg nem mindenkinek lesz elég. Bizonyos versenyeken lesz ez jellemző, nem mindenhol, de a kérdés az, hogy milyen hozzáállást választunk ezeken a helyszíneken: számítunk-e inkább egy-egy biztonsági autós szakaszra, vagy pedig lesz némi gázelemelés a kanyarbejáratokon.”

Egyes helyszíneken, például Monzában vagy Spa-Francorchampsban bizonyos csapatoknak spórolniuk kell majd, hogy 105 kg üzemanyaggal teljesíteni tudják a versenytávot – ez pedig kétségkívül köridőbe kerül majd nekik.

Monte-Carlóban és Mogyoródon viszont a 105 kg mindenkinek elég kell, hogy legyen – a hatékonyabb motorral rendelkezők viszont megengedhetik majd maguknak azt, hogy ne töltsék tele versenyautójuk tankját, így könnyebb autóval vághatnak neki a versenynek.

„Feltételezzük, hogy ez legalább 10 kg-nyi különbséget jelent – az új motor esetében akár 15 kg is lehet ez a különbség” – mondta Marko.

A versenyautók minimumsúlya egyébként idén 734 kg lesz, és a hatékonyabb motorral rendelkező csapatok kedvezőbben tudják majd elhelyezni a ballasztsúlyokat versenyautóikban.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kevesebb fogyasztás, nagyobb előny: Aranyat érhet V6-os motorja a Mercedesnek!
Sainz Alonsót kritizálja, Leclerc-től elnézést kér
Leclerc szerint Sainz átlépte a határt a sprintfutamon
Norris csalódott a hiba miatt, ráadásul a McLaren tempója sem volt jó
Hamilton nagyon örül, de nehezebb folytatásra számít
Verstappen: Az első pár kör elég hektikus volt!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!