Nem motorhiba miatt törte össze versenyautóját a Bahreini Nagydíj időmérő edzésén Max Verstappen.
A Red Bull holland pilótája múlt szombaton, a kvalifikáció első etapjában csapta falnak autóját, a baleset után pedig azt mondta, kapott egy 150 lóerős lökést, amivel nem tudott mit kezdeni, és elveszítette uralmát autója felett.
A szintén Renault-motorokkal versenyző Nico Hülkenberg már akkor feltette a költői kérdést: „Szeretném tudni, honnan jön az a 150 lóerő. Neki is van egy parti-üzemmódja? Én soha nem tapasztaltam ilyesmit. Nem változik a dolog egyik körről a másikra.”
Bár a csapatnál technikai problémára gyanakodtak, Christian Horner, a Red Bull főnöke Kínában elárulta, nem volt műszaki gond.
„Nem ragadt be a gázpedál. Azt hiszem, amikor keményen meglovagolta a kerékvetőt, volt némi oszcilláció a lábában. Elég nyilvánvaló volt” – mondta a szakember a Motorsport.com kérdésére.
„A sebességváltás ott mindig kicsit darabos, és szerintem ezek kombinációja okozta: padlógázon volt, ráment a kerékvetőre, volt némi rezgés a lábában. Sok dolog összejött, ez okozta. Szóval nincs semmi, amit okolhatnánk.”
A Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul is megerősítette, nem volt gond a motorral.
„A motor pontosan azt tette, amit a gázpedál kért tőle, teljesen világos volt” – fogalmazott.
„A motor pontosan úgy reagált, ahogy reagálnia kellett.”