A Ferrari-motorok miatt egy hosszabb tengelytávú versenyautóval rukkol elő 2016-ban a Toro Rosso Forma-1-es csapata.
A Ferrari-motorok miatt egy hosszabb tengelytávú versenyautóval rukkol elő 2016-ban a Toro Rosso Forma-1-es csapata.
Minderről a Motorsport.com című szaklap számolt be a minap, mely tudni véli azt is, a késések miatt a faenzai kiscsapat autója csupán február második felében mutatkozik majd be.
Mint ismert, a Toro Rosso – akárcsak nagytestvére, a Red Bull – jövője sokáig kérdéses volt, miután az energiaital-gyárosok nehezen tudtak csak motorpartnert találni 2016-ra. Az olasz istálló végül a Ferrari, míg a Red Bull Racing a Renault erőforrásait használja az előttünk álló idényben.
Mivel a Toro Rosso az elmúlt években Renault-motorokkal versenyzett az F1-ben, a váltás miatt jelentős mértékben át kell szabni az új versenyautó hátulját.
Úgy tudni, az egyik komolyabb kihívást az jelenti, hogy a Ferrari 059/4 kódnéven futó erőforrásához, valamint váltójához fel kell szerelni egy távtartót, hogy a motor hátulján el tudják helyezni a kinetikus energia-visszanyerő rendszert (MGU-K). Ahhoz, hogy ezt meg tudják oldani, a Toro Rosso úgy döntött, megnöveli versenyautójának tengelytávját.
Az olasz kiscsapat új faenzai központjában végzi az autó fejlesztését, melyet az istálló Bicesterben lévő csoportja irányít, közel a csapat szélcsatornájához. A régi gyárban pedig a Toro Rosso a Red Bull Racing korábbi szimulátorát használja majd, miután az osztrák csapat fejleszti saját technikáját.
A Toro Rosso új autójának töréstesztjeit Bollatében bonyolítja majd le – várhatóan február elején, így az autó éppen hogy elkészül majd az első előszezoni tesztre.