Komoly problémákkal találhatja szemben magát a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), a legfrissebb hírek szerint ugyanis néhány csapat úgy véli, vannak kiskapuk a motorfejlesztések befagyasztására vonatkozó szabályokban.
Komoly problémákkal találhatja szemben magát a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), a legfrissebb hírek szerint ugyanis néhány csapat úgy véli, vannak kiskapuk a motorfejlesztések befagyasztására vonatkozó szabályokban.
Miután a szabályok enyhítésére vonatkozó próbálkozások a Mercedes ellenállása miatt kudarcba fulladtak, a Ferrari és a Renault most megpróbálja kitalálni, hogyan is nyerhetne területet a német gyártóval szemben.
Az FIA-val nemrég lebonyolított technikai értekezleten merült fel egy probléma, miszerint a jövő évi szabálykönyvben nincs meghatározva, meddig is kell a 2015-ös erőforrásokat homologizálni.
Habár a legtöbb csapat szerint a továbbfejlesztett erőforrásokat a következő bajnokság első versenyéig el kell fogadtatni az FIA-val, néhány csapat úgy véli, a homologizációt elég lesz megejteni a bajnokság későbbi szakaszában – a szabályok ugyanis erre lehetőséget biztosítanak.
A kérdést a Ferrari technikai igazgatója, James Allison hozta fel a legutóbbi értekezleten, Abu Dhabiban, a sportot irányító testület azonban azon a véleményen van, bár a homologizáció dátuma nincs pontosan meghatározva, a szabálykönyv más paragrafusai világosan fogalmaznak ebben a kérdésben.
A Forma-1-es Sportszabályzat 4-es függelékének 2-es paragrafusa ugyanis kimondja: „Egy gyártónak csak egyetlen specifikációjú erőforrást lehet homologizálnia.”
Az FIA Szerint tehát ez a szabály világosan kimondja, hogy két különböző motort használni egy idényen belül tilos.
Egyes csapatok szerint azonban még így is el lehet halasztani a jövő évi aggregátok homologizációját, ha például a bajnokság első versenyeinek a tavalyi aggregátokkal vágnak neki.
A Ferrari egy magát megnevezni nem kívánó tagja az AUTOSPORT-nak elmondta, nem ők az egyetlenek, akik megkérdőjelezik a szabályokat.
Az FIA szóvivője úgy nyilatkozott, remélik, hogy a problémát sikerül orvosolni az év első versenye előtt.