Klien diktálta a tempót a tesztek második napján

A BMW Sauber tesztpilótája, Christian Klien végzett az élen az e heti tesztek második napján Jerezben, ahol a csapatok tovább folytatták a felkészülést a szezon hátralévő részére, illetve egyesek már a 2009-es elemeken dolgoztak.

A BMW Sauber tesztpilótája, Christian Klien végzett az élen az e heti tesztek második napján Jerezben, ahol a csapatok tovább folytatták a felkészülést a szezon hátralévő részére, illetve egyesek már a 2009-es elemeken dolgoztak.

A BMW Sauber végzett az élen a tesztek második napján Jerezben, ahol nyolc csapat képviseltette magát, hogy minél jobban felkészüljön az utolsó négy, tengerentúli versenyre.

Christian Klien 1:19.537-es idejével a nap leggyorsabb versenyzőjének bizonyult, és három tizeddel előzte meg a rekorder Sebastian Vettelt, aki a mai napon a Red Bull Racing RB4-es modelljét vezette.

Klien egyébként közel 400 kilométert teljesített a nap folyamán, miközben az a szezon utolsó versenyeire szánt aerodinamikai fejlesztésekre fektette a legnagyobb hangsúlyt.

A tervek szerint csütörtökön Robert Kubica vette volna át a volánt az osztrák tesztpilótától, ám fogfájása miatt Nick Heidfeld gördül majd pályára a következő két napon.

Vettel elég sok időt vesztett a délután folyamán egy váltóprobléma miatt, de így is a második helyen landolt. A német versenyző holnap tovább folytatja a munkát leendő csapatával, majd az utolsó tesztnapon visszatér a Toro Rossóhoz.

A Red Bull tartalékversenyzője, Sebastien Buemi eközben a Toro Rossóval tesztelt. A faenzai kicsapat már Vettel helyettesét keresi a jövő évre, így kapott lehetőséget a svájci, aki a harmadik helyen végzett, négy tizeddel elmaradva Vetteltől. Holnap Takuma Sato ülhet volán mögé.

A McLaren első alkalommal vitte pályára a kinetikus energiatároló rendszerrel (KERS) felszerelt autóját, melyet Gary Paffett vezetett. A német versenyző csak egy kisebb rendszerellenőrzést hajtott végre, és néhány új aerodinamikai elemet tesztelt a szezon utolsó négy futamára.

A McLaren tesztpilótája a negyedik lett, holnap Pedros de la Rosa váltja.

A Toyota, a Renault, a Honda, és a Williams volt még jelen a mai tesztnapon, utóbbi Kazuki Nakajimával már a 2009-es hátsó részt tesztelte.

Az FW30-as már a 2009-es szabályoknak megfelelő hátsó szárnnyal és diffúzorral volt felszerelve, míg az autó többi része változatlan maradt. A jövő évi szabályok szerint a hátsó szárny mindössze 800mm széles lehet, de magasabban helyezkedhet el. Eközben a diffúzor alacsonyabb, és rövidebb lett, illetve hátrébb került.

Teszteredmények, Jerez, 2. nap:

 1. Christian Klien     BMW Sauber          1:19.537    84
 2. Sebastian Vettel    Red Bull-Renault    1:19.878    60
 3. Sebastien Buemi     Toro Rosso-Ferrari  1:20.209    88
 4. Gary Paffett        McLaren-Mercedes    1:20.602    52
 5. Kamui Kobayashi     Toyota              1:20.769    94
 6. Lucas di Grassi     Renault             1:20.853    90
 7. Alexander Wurz      Honda               1:21.123    71
 8. Kazuki Nakajima     Williams            1:23.171    61

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!