Komoly ellenállásba ütközhet az FIA

Több csapat is erősen tiltakozik a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által tervezett szabálymódosítás ellen, mely a kipufogógáz által fújt diffúzorokat érintené.


Több csapat is erősen tiltakozik a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által tervezett szabálymódosítás ellen, mely a kipufogógáz által fújt diffúzorokat érintené.

Az Autosport című szaklap a hét elején számolt be arról, hogy az FIA komoly korlátozásokat kíván bevezetni a fent említett rendszereket illetően: azt kívánják megakadályozni, hogy a csapatok akkor is kipufogógázt áramoltassanak autóik diffúzorára – a nagyobb hatékonyság érdekében -, ha a versenyzők éppen nem nyomják a gázpedált.

Habár a szigorításokat eredetileg már ezen a hétvégén életbe léptették volna, a szövetség végül úgy határozott, hogy a Technikai Munkacsoport soron következő ülésén vitatják meg a dolgot.

A brit lap péntek cikkében azonban leírja, az FIA komoly ellenállásra számíthat, az élcsapatok ugyanis meglehetősen hatékony motorvezérléssel használják a rendszert.

A Renault csapatfőnöke, Eric Boullier – kinek alakulata a legbonyolultabb fújt diffúzorral állt elő az idei évben az elöl kivezetett kipufogók nyomán – elmondta, nem érti, mi szükség van a változtatásra.

„Ez meglepetésszerűen ért bennünket, egyáltalán nem számítottunk rá” – mondta a szakember.

„Bizonyos technikai okokból megértem Charlie-t [Whiting – az FIA technikai delegáltja], de már kinyilvánítottuk, hogy ezzel az üggyel kapcsolatban nem állunk egy oldalon.”

„Számomra annyira furcsa, hogy derült égből villámcsapásként jött ez a történet, mert szezon közben változtatni a szabályokon igencsak trükkös dolog. És még ha Charlie azt is állítja, hogy nem változnak a szabályok, úgy tűnik, mégis.”

„Nem kerül sok pénzbe, csak a motorvezérlés beállításáról van szó. Mindenki teljesítményre vadászik, szóval nem értem, miért kellene változtatnunk ezen. De nem mi vagyunk a bajnokság szabályalkotói. Az FIA az.”

A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner hozzátette, aggódik amiatt, hogy a Technikai Munkacsoport ülésén túl nagy támogatást élvez majd a szövetség a kisebb csapatok részéről.

„Azt hiszem, ez egy rendkívül felelősségteljes dolog, amit meg kell vitatnia a Technikai Munkacsoportnak” – mondta a Red Bull irányítója.

„Úgy vélem, ez a megfelelő fórum ahhoz, hogy érdemben tárgyaljunk a dologról, és biztos vagyok benne, hogy pozitív értekezés lesz erről. Én attól tartok, hogy nem lesz egyhangú vélemény ezzel kapcsolatban az idei évre vonatkozóan – de ez az én személyes véleményem. Majd meglátjuk.”

Arra a kérdésre, hogy a címvédő alakulat lobbizott-e azért, hogy az FIA késleltesse a tiltás bevezetését, Horner így felelt: „Meglehetősen pragmatikus véleményt alkottunk. Nyilvánvalóan éreztük az elmúlt héten, hogy az FIA akar valamit, úgy gondoltuk, sok csapatra nagy hatással lesz ez a dolog azonos módon. Néhány csapatot talán rosszabbul érint, de nem túlzottan aggódtunk emiatt.”

Habár szakértők szerint a Red Bull versenyautói 45 százalékban fújták a kipufogógázt a diffúzorra, amikor a versenyzők éppen nem nyomták a gázpedált, az Autosport forrásaira hivatkozva leírta, hogy a Renault esetében rendkívül magas értékről, mint 95 százalékról beszélünk – tehát az FIA által javasolt 10 százalékos határ komoly átdolgozást igényelne az autó működését illetően.

„Minket biztosan érintene, tehát biztosan ellenállni fogunk” – mondta a Renault csapatfőnöke, Eric Boullier.

„De bármi is történjék, tiszteletben tartjuk az FIA döntését – és Charlie elfogadta a kérést, hogy meghallgasson minket és megvitassuk a dolgot. Ha ezek után is be akarja tiltani, miért harcoljunk tovább? Ők hozzák a szabályokat, és ha végül be akarják tiltani, akkor el kell fogadnunk.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!