Kubica: A Renault humánusabb, mint a BMW

Bár még csak három versenyt teljesített a Renault-val, Robert Kubica már most sokkal jobban érzi magát új csapatánál, mint anno a BMW Saubernél, ahol elmondása szerint jóval kevésbé figyeltek rá, és nem törődtek úgy vele, ahogy azt elvárta volna.


Bár még csak három versenyt teljesített a Renault-val, Robert Kubica már most sokkal jobban érzi magát új csapatánál, mint anno a BMW Saubernél, ahol elmondása szerint jóval kevésbé figyeltek rá, és nem törődtek úgy vele, ahogy azt elvárta volna.

„Nem titok, hogy az elmúlt években nem éreztem, hogy úgy törődtek volna velem, ahogy azt szerettem volna” – vallotta be a lengyel pilóta az olasz Gazzetta dello Sportnak adott interjújában, célozva ezzel a BMW-nél eltöltött éveire.

Kubica négy évet töltött el a német-svájci alakulatnál, mielőtt az idei évben átigazolt volna a Renault-hoz, ahol azonnal sikerült beilleszkednie.

Ezt bizonyítja az is, hogy a szezon második állomásán már megszerezte idei első dobogós helyezését, és úgy tűnik, megszorongathatja a négy élcsapat pilótáit, ami elmondása szerint nagyban annak köszönhető, hogy jól érzi magát a Renault-nál.

„Úgy gondolom, hogy a légkör és a hangulat, illetve a körülötted dolgozó emberek hite, minden tevékenységben nagyon fontos” – magyarázta. „Érzem, hogy a csapat hisz bennem, befogadott, így nem érzem azt a kimerültséget a munka miatt, amit korábban.”

„Élvezem az életet, sokkal jobban, mint korábban, még úgy is, hogy az autó egyelőre nem olyan jó, mint amiről álmodunk.”

Bár nem is kívánhatott volna jobb kezdést, Kubica tisztában van azzal, hogy szerencséjük volt az első három versenyen, mert ha riválisaik nem botlanak meg, és hibátlanul teljesítenek, akkor esélyük sem lett volna felállni a dobogóra.

„Az idei évben a versenyzőknek irányítaniuk kell a versenyt, nem csak nyomni, ahogy az a tavalyi évad végéig volt, mikor a verseny igazából három, kvalifikációs sebességű etapból állt” – folytatta.

„Hihetetlen nehéz a verseny, mindössze egy kiállással kell számolnunk, és a gumihasználat kulcsfontosságú. Úgy kell vezetned, hogy ne terheld meg túlságosan az abroncsokat, mert spórolni kell azokkal. A keményebb keverékeken egy igen hosszú etapot kell teljesíteni.”

„Való igaz, hogy Melbourne-ben és Sepangban is szerencsénk volt. A két rajtunk lenyűgöző volt, ami valamelyest kompenzálta az időmérőn fellépett problémákat. Azonban nem számíthatunk mindig a riválisok problémáira.”

„Versenyről versenyre azzal számolok, hogy egy olyan pozícióba tudom kvalifikálni magam, amit meg tudok tartani a futamon. Azonban tisztában vagyunk azzal, hogy miközben keményen hajtjuk az első négy csapatot, figyelnünk kell a Force Indiára, különösen az időmérőn.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!