Robert Kubica elmondta, még nem mondott le az idei bajnoki címről, és minden erejével azon van, hogy harcba szálljon az előtte állókkal, noha egyre nagyobb a lemaradása öt futammal a szezon vége előtt.
Robert Kubica elmondta, még nem mondott le az idei bajnoki címről, és minden erejével azon van, hogy harcba szálljon az előtte állókkal, noha egyre nagyobb a lemaradása öt futammal a szezon vége előtt.
A BMW Sauber versenyzője, aki az év elején még vezette is egy darabig a bajnokságot, jelenleg a harmadik helyen tanyázik. A lengyel pilóta lemaradása 18 pontra nőtt a listavezető Lewis Hamiltonnal szemben, akit két pontos hátrányban az elmúlt két futam győztese, Felipe Massa követ.
Annak ellenére, hogy mindössze csak egy alkalommal állhatott fel a dobogóra az elmúlt hat versenyen, Kubica elmondta, még nem adta fel a reményt, hogy bezsebelje a bajnoki címet.
“Továbbra is azon vagyok, hogy a legjobb tudásomat nyújtsam, és harcba szálljak a bajnoki címért” – mondta a lengyel pilóta a riportereknek Monzában. “Ki kell használnom minden lehetőséget, mint mikor Kimi kicsúszott, vagy az ehhez hasonló versenyeket.”
“Egyébként meg normális körülmények között, vagy ha nincsenek hibák illetve problémák a Ferrari és a McLaren részéről, akkor nagyon nehéz megverni őket” – folytatta Kubica, aki azt is elárulta, hogy csapata már inkább a konstruktőri bajnokságra koncentrál a szezon hátralévő versenyein.
“Számomra teljesen tiszta a dolog. Egy versenyző vagyok, a legjobb tudásom szerint harcolok, és mindezt magamért, illetve a csapatért teszem. Ha nyolc pontot szerzek, akkor azok a pontok a csapat és az én számlámra is felkerülnek, bár a csapat prioritása más.”
“Amíg matematikai esélyem van, keményen fogok harcolni a bajnoki címért, és bízom benne, hogy a csapat is ezt fogja tenni” – tette hozzá Kubica, aki szerint a BMW azért maradt le a McLarentől és a Ferraritól, mert nem tudta tartani velük a fejlesztési ütemet.
“Úgy gondolom, hogy nem tudtuk olyan mértékben fejleszteni az autónkat, mint a Ferrari vagy a McLaren. Ha belemegyünk a részletekbe, akkor láthatjuk, hogy az első három versenyen nagyjából egy szinten voltunk a Ferrarival és a McLarennel, ám ahogy visszatértünk Európába, a köztünk lévő különbség megugrott.”