Kulcskérdésekben dönthet az F1 Bizottsága

Számos napirendi pontról tárgyalnak mai ülésükön a Forma-1 Bizottságának tagjai: több alakulat névváltoztatási kérelméről, a jövő évi versenynaptárról, de a csapatok közti technikai együttműködésről is döntést hozhatnak Genfben.


Számos napirendi pontról tárgyalnak mai ülésükön a Forma-1 Bizottságának tagjai: több alakulat névváltoztatási kérelméről, a jövő évi versenynaptárról, de a csapatok közti technikai együttműködésről is döntést hozhatnak Genfben.

A mai ülést eredetileg a Team Lotus, a Lotus Renault GP és a Virgin Racing névváltoztatási szándéka miatt hívták össze, ám számos témáról egyeztetnek majd a bizottság tagjai.

A legfőbb napirend természetesen a fent említett három csapat névváltoztatása, a Team Lotus ugyanis Caterham, a Renault Lotus, a Virgin Racing pedig Marrusia néven kíván szerepelni a száguldó cirkuszban 2012-től.

A névváltoztatáshoz a 26 fős F1 Bizottság 18 tagjának támogatására van szükségük – a tömörülésben csapatfőnökök, a gumiszállító, a támogatók és motorbeszállítók képviselő, versenypályák promóterei, és maga Bernie Ecclestone, valamint Jean Todt is aktívan tevékenykedik.

Amint sikerül döntést hozni a névváltoztatási kérdésben, a tagok megvitatják a csapatok közti technikai együttműködéssel kapcsolatos témát, mint amilyen például a McLaren és a Virgin Racing, valamint Force India közt létrejött a közelmúltban.

Ezen csapatok együttműködése a közelmúltban komoly aggályokat vetett fel, többen ugyanis attól tartanak, hogy partnerkapcsolatuk túlmutat a Concorde Egyezményben meghatározott kereteken.

„Teljesen világosan definiálva van, hogy mit is jelent a konstruktőr fogalma, és ahhoz, hogy egy csapat a Forma-1-ben versenyezzen, konstruktőrnek kell lennie, tehát meg kell felelnie a Concorde Egyezményben foglaltaknak” – nyilatkozta ezzel kapcsolatban a Mercedes GP csapatfőnöke, Ross Brawn.

„A csapatoknak önállóan kell megtervezniük autóikat. Alapvetően az egészet önállóan kell megtervezni, eltekintve a motortól és a váltótól. Minden mást csapaton belül kell megoldani, szóval nem adhatjuk el például az első szárnyat, vagy a felfüggesztést egy másik alakulatnak. Ez világosan le van írva a Concorde Egyezményben, és azt hiszem, a csapatok eleget is tesznek ennek. Viszont nyilvánvaló, hogy vannak szürkezónái ennek a megállapodásnak.”

Az ezzel kapcsolatos értekezésen feltehetően ismét felmerül majd a harmadik autó indítására vonatkozó javaslat is.

Brawn elárulta, habár többen – köztük a Ferrari – támogatják az ötletet, véleménye szerint annak megvalósítása nem szolgálná a sport érdekeit.

„Úgy gondolom, nagyon fontos, hogy ésszerű megoldásokat tárjunk fel a jövőre vonatkozóan, de attól tartok, hogy nem ez lenne a legjobb megoldás, mert ezzel számos új tényező kerülne a Forma-1-be. Persze egyszerűnek hangzik: építsünk egy harmadik autót, adjuk el azt egy másik csapatnak. Ha viszont egy csapat képes teljesíteni egy szezont egy meglehetősen versenyképes autóval jóval olcsóbban, mint egy autógyártó, akkor ismét elkezdjük elveszíteni a nagy manufaktúrákat. Ezt pedig nem akarjuk.”

„Fontos, hogy a Forma-1-ben vannak konstruktőrök és bevont gyártók. Meg kell vizsgálni ezeket az elképzeléseket, de nagyon óvatosnak kell lennünk az autók eladásáról szóló koncepcióval kapcsolatban.”

A Forma-1 Bizottsága mai ülésén egyeztet majd a jövő évi versenynaptárról is, a legfrissebb hírek szerint ugyanis veszélybe került a Bahreini Nagydíj, valamint a koreai viadal megrendezése. A tagok emellett tárgyalnak majd az időmérő edzések utolsó szakaszára vonatkozó szabályok módosításáról is.

A Hungaroring Sport Zrt. alelnöke, Frank Tamás – aki szintén tagja a tömörülésnek – ezzel kapcsolatban elmondta, a Pirelli ismét kész javaslattal áll majd a Bizottság elé.

„A Pirelli a tervek szerint a kvalifikáció harmadik szakaszába jutott csapatoknak biztosít egy plusz garnitúra abroncsot, így nem kell tartalékolniuk a versenyre, ugyanakkor mindenkinek kötelező lesz mért kört teljesíteni az időmérőn a Q3-ban is” – fogalmazott Frank.

„Nem kevesebb, mint 28 napirendi pont kerül megbeszélésre, és akkor még ebben nincsenek benne az egyéb témák. Valószínűleg a 2012-es világbajnoksággal kapcsolatos legfontosabb kérdésekben döntés születik majd. Szóba kerül a versenynaptár is, melyben jelenleg húsz futam szerepel, de ugyanakkor napirendi pont a Bahreini és a Koreai Nagydíj.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!