Lágyabb gumikat akarnak a versenyzők

Számos versenyző szerint túlságosan kemények a Pirelli idei abroncsai, így azt szeretnék, ha a gumigyártó a továbbiakban lágyabb gumikat szállítana a versenyhelyszínekre.


Számos versenyző szerint túlságosan kemények a Pirelli idei abroncsai, így azt szeretnék, ha a gumigyártó a továbbiakban lágyabb gumikat szállítana a versenyhelyszínekre.

Az olasz vállalat az idei évre szándékosan gyártott keményebb abroncsokat, hogy azok megbirkózzanak az új, V6-os turbómotorok által leadott nyomatéknak.

Miután azonban a versenyautók aerodinamikai hatékonyságát is jelentősen csökkentették 2014-re, a versenyzők sokszor küszködnek a gumik felmelegítésével.

A Monacói Nagydíjra a Pirelli két leglágyabb keverékével érkezett, a Ferrari versenyzője, Fernando Alonso szerint azonban azok még így sem voltak elég puhák.

„Túl kemények, ez nem titok” – mondta a spanyol világbajnok.

„Amikor a Pirelli jó gumikkal érkezik, két-három kör alatt jó tapadást lehet elérni, de amikor keményebb abroncsok állnak a rendelkezésünkre, akár nyolc-kilenc körbe is beletelhet, mire megfelelően működésre bírjuk őket.”

„Nagyon lassúak voltunk. A hőkamera képén láthattuk a harmadik edzésen, hogy nagyon hidegek voltak a gumik, egyszerűen lehetetlen felmelegíteni őket. De ez van, egy csónakban evezünk, szóval jobban kell használnunk őket, mint a többieknek.”

A Force India versenyzője, Sergio Pérez már korábban is kifejezte nemtetszését az idei abroncsokkal kapcsolatban, véleménye szerint ugyanis elfogadhatatlan, hogy a GP2-es sorozat versenygépe majdhogynem olyan gyors köröket futnak, mint az F1-es autók.

„Talán eggyel lágyabb gumikat kellene gyártaniuk, hiszen, ha megnézzük, sok versenyen idén használhattunk volna puhább keverékeket” – mondta a mexikói.

„Sokkal élvezetesebb lenne a versenyzők számára, és a stratégia tekintetében is több variáció állna rendelkezésre, ezáltal a pozíciócserék száma is megnőne.”

A Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery elárulta, hajlandóak lettek volna lágyabb gumikat gyártani, ám megfelelő tesztlehetőség híján ezt nem tudják kivitelezni.

„Nem szabad elfelejteni, hogy még mindig nagyon limitált a tesztek száma, kívánságlistát pedig nagyon könnyű összeállítani” – magyarázta a szakember.

„Egész évre nem volt esős teszt tervezve, szóval vannak megkötések. Utoljára másfél tréningen át teszteltük az esőgumikat, szóval igencsak jelentős korlátok között kell dolgoznunk.”

Hembery rámutatott arra, a versenyzők véleménye a gumikkal kapcsolatban szezonról-szezonra változik.

„Tavaly keményebb gumikat akartak, idén lágyabbakat – napról-napra változik az álláspontjuk. A Mercedes elégedett ezekkel az abroncsokkal…”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!