Hírek

Lauda: Lesz különbség a motorok között

A Mercedes AMG Petronas nem ügyvezető elnöke, Niki Lauda szerint egyelőre korai még kijelenteni, hogy a német gyártó 2014-es motorjai sokkal jobbak a riválisok aggregátjainál.


A Mercedes AMG Petronas nem ügyvezető elnöke, Niki Lauda szerint egyelőre korai még kijelenteni, hogy a német gyártó 2014-es motorjai sokkal jobbak a riválisok aggregátjainál.

A német sajtóban kaptak szárnyra olyan híresztelések nemrégiben, melyek szerint a Mercedes V6-os turbómotorja akár 100 lóerővel is erősebb lehet a Ferrari, vagy a Renault aggregátjánál.

Miután 2014-ben új motorformula lép életbe a száguldó cirkuszban, ez hatalmas előny lehet a német gyártó motorjait használó csapatok számára – a szakemberek szerint ugyanis jövőre az erőforrásoknak komolyabb jelentősége lehet, mint az aerodinamikának.

Az Auto Motor und Sport című német szaklapnak nyilatkozva Niki Lauda elmondta, egyelőre még korai arról beszélni, hogy mely gyártó lesz előnyben 2014-ben, az azonban biztos, hogy lesz különbség az egyes motorok közt.

Amikor a Forma-1 háromszoros világbajnokát arról kérdezték, igaz-e, hogy a Mercedes erőforrásai 100 lóerővel erősebbek, mint a riválisoké, így felelt: „Nem tudom megmondani. Csak azt tudom, hogy a brixworth-i egy rendkívül modern központ, és Andy Cowell egy olyan csapatot állított fel, mely után mind a tíz ujjunkat megnyalhatjuk.”

„Viszont: ez a rendkívül komplikált motorkoncepció rengeteg kockázatot rejt. 100 kilogramm üzemanyag, KERS, turbófeltöltés, mozgási- és hőenergia-visszanyerés – iszonyatos bonyolult dolog. Egyszerűen túlságosan komplikált ahhoz, hogy mindenki ugyanazon a szinten kezdje. De hogy ki van elöl, azt még nem tudom megmondani. Öt futam után majd tudni fogjuk.”

A Forma-1-ben jelenleg használt 2,4 literes V8-as aggregátokat jövőre 1,6 literes V6-os turbómotorok váltják majd.

Szólj hozzá!