Lauda megvédte Hamiltont és a Mercedest is

A Mercedes nem ügyvezető-elnöke, Niki Lauda elismerte, Lewis Hamilton jól tette, amikor figyelmen kívül hagyta a csapatutasítást, és nem engedte el maga mellett csapattársát, Nico Rosberg a Hungaroringen.


A Mercedes nem ügyvezető-elnöke, Niki Lauda elismerte, Lewis Hamilton jól tette, amikor figyelmen kívül hagyta a csapatutasítást, és nem engedte el maga mellett csapattársát, Nico Rosberg a Hungaroringen.

A vasárnapi verseny kétharmadánál Hamiltont arra kérte csapata, ne tartsa fel bajnoki éllovas csapattárát, egyben riválisát, Nico Rosberget, az ugyanis más taktikával próbál előre kerülni, Hamilton azonban nem hagyta magát.

A brit pilóta a leintést követően bevallotta, valósággal sokkolta a Mercedes kérése, Niki Lauda pedig bevallotta, ilyen kéréssel nem szabadott volna Hamilton elé állniuk – ám a csapatutasítás a pániknak volt betudható.

„Meg kell védenem a csapatot” – mondta a korábbi háromszoros világbajnok.

„A csapat óriási stressz közepette dolgozott, mert nagyon nehéz verseny volt, ez nem kérdés. A biztonsági autós fázisokkal, illetve az esővel teljesen más futam lett. Szóval minden percben valami másról kellett dönteni.”

„Ezen stressz közepette a csapat azt mondta Lewisnak, engedje el Nicót, mert ő lágyabb gumikon van és egyébként is ki kell állnia még egyszer. Ha Nico DRS-pozícióban lett volna, Lewis el is engedte volna. De Nico soha nem került olyan közel.”

„Ezért meg tudom érteni, amikor Lewis azt mondta: „Miért? Miért kellene megállnom a pálya közepén, hogy elengedjem a csapattársam?”

„Elvégre a bajnoki címért harcol. Szóval ebből a szempontból Lewis helyesen cselekedett. És hogy miért történt ez az utasítás? A pániknak köszönhetően. Vissza kellett nyernünk, amit elvesztettünk.”

Habár Rosberg győzelmi esélyei nőttek volna, ha Hamilton elengedi őt maga mellett, Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója elárulta, nem emiatt győzött Daniel Ricciardo.

„A csapat eredménye azért nem lett olyan jó, mert rengeteg minden történt a futamon” – mondta.

„A biztonsági autós fázis – mely során a legjobb három a negyedik, hetedik és nyolcadik helyre csúszott vissza – visszavetett bennünket. Aztán probléma volt a fékrendszerrel, miután bejött a bokszba a Safety Car, szóval sok minden rosszra fordult.”

„Nem lenne helyénvaló egyetlen szituációra mutogatni és azt mondani, emiatt nem értünk el jó eredményt, és Nico ezért nem nyerte meg a futamot.”

„Az viszont tény, hogy amikor Nico Lewis mögé került, veszített a tempóból. Előzési pozícióba viszont nem került – ez is világos.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!